سالهاست وقتی صحبت از عیدی می شود دولت دو نوع عیدی اعلام می کند،یکی عیدی کارگری و دیگری عیدی کامندی.

زهرا تالانی:بازنشستگان هم جزو کارمندان هستند اما خواهان آن هستند که از امسال مانند عیدی آنها هم کارگی محاسبه شود چون عیدی کارگران هر سال از یک تا 3برابر حقوق کارگران اعلام می‌شود.
در اینباره علی اکبر خبازها، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته سراسر کشور در جمع خبرنگاران می گوید: درصورتی‌که صندوق تامین اجتماعی بتواند به‌صورت مستقل میزان عیدی بازنشستگان را تعیین کند ممکن است مبلغ بیشتری را برای پرداخت درنظر بگیرد اما تصمیم دولت باعث می‌شود که بازنشستگان تامین اجتماعی از عیدی کمتری برخوردار شوند.
اما رحمت‌الله حافظی، مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی هم تعیین میزان نرخ عیدی بازنشستگان را از وظایف دولت می داند و می گوید: میزان عیدی بازنشستگان را دولت اعلام می‌کند و ما فقط به‌عنوان مجری تصمیم دولت را اجرا می‌کنیم و معادل رقم تعیین‌شده به حساب بازنشستگان واریز خواهیم کرد.


رقم عیدی امسال چقدر است؟
 حافظی اعلام کرده که از رقم عیدی بازنشستگان اطلاعی ندارد ؛اما اگر قرار است مانند کارمندان اعلام شود امسال هم با وجود اینکه نرخ رشد تورم نسبت به سال گذشته دوبرابر شده است بازنشستگان 350 هزار تومان دریافت کنند چون سال گذشته 300 هزار تومان عیدی و یک کارت هدیه 50 هزار تومانی دریافت کردند.
اگر چه که بازنشستگان انتظار دارند با افزایش تورم امسال افزایش چشمگیری در عیدی خود داشته باشند.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    29 0
    چقدر میگیرند؟ اصلا" یک ملیون به هرکدام عیدی بدین ایا انها کفاف زندگی را از عیدی میگیرند؟
  • بدون نام IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    18 1
    صندوق تامین اجتماعی متعلق به قشر کارگران و بازنشستگانش می باشد ... موقع دریافت پول و حق بیمه نظر دولت را نمی خواهند اما موقع پرداخت عیدی و مستمری می گویند نظر نظر دولت است هر چه دولت مهرورز بگوید ... عجب صبری خدا دارد
  • یک بازنشسته دیگر IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
    3 0
    اول از همه ترا به خدا به چهره آن بنده خدا در بالا نگاه کنید . اگر انسانیتی و درک آن هنوز وجود داشته باشد باید ده ها برابر به این انسانها که نیازمند کمک هستند و با سیلی صورت فرتوت خود را سرخ نگه میدارند کمک شود . به خدا بازنشستگان خیلی انتظارات به حق دیگر هم دارند . فقط افزایش عیدی مختصری که میدهند نیست . البته گویا میخواهند کارت منزلت بدهند که آن را گوشه جیب کت مندرسشان بگذارند و حالش را ببرند . فکر کنم اینجوری همه مشکلاتشان تمام میشود . البته همین هم تا حاضر شود مدتها طول میکشد . راستی طول عمر بازنشسته ها بر اساس آماری که اعلام کرده بودند چقدر بود ؟!!!!!!!!!!!!
  • شهروند IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    3 0
    اخه انصافه که بازنشسته هارو اینقدر دست کم میگیرید اینا یه روزی چرخ مملکتو میچرخوندند
  • ايرانى A1 ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    1 0
    شما خوتان هم روزى بازنشته ميشويد اگر صاف پاك باشيد فقط همين حقوق ميماند وبس