درام خانوادگی «فرزندان»‌به کارگردانی الکساندر پین برنده جایزه بهترین فیلم درام از شصت و نهمین دوره جوایز سالانه گلدن گلوب شد.

علی افتخاری: برندگان این دوره جوایز گلدن گلوب یکشنبه شب (دوشنبه صبح به وقت ایران) در هتل بورلی هیلز مشخص شدند.

«فرزندان» ساخته الکساندر پین که در پنج بخش نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بود، جوایز بهترین فیلم درام را برد و جرج کلونی نیز برنده جایزه بهترین بازیگر مرد درام شد.

کلونی در «فرزندان»‌ نقش وارث خانواده‌ای را بازی می‌کند که وقتی همسرش در حادثه‌ای مجروح می‌شود، مسئولیت نگه‌داری از دو دختر نوجوانش به عهده او گذاشته می‌شود.

فیلم صامت و سیاه و سفید «هنرمند» که داستان آن در عصر گذر از سینمای صامت به ناطق در هالیوود روی می‌دهد، با پیروزی در سه بخش بهترین فیلم موزیکال یا کمدی، بهترین بازیگر مرد موزیکال یا کمدی (ژان دوژاردن) و بهترین موسیقی (لودوویک بورس)، دیگر برنده بزرگ جوایز گلدن گلوب 2012 بود.

داستان این فیلم در دهه 1920 و سال‌های پیش از ورود صدا به سینما روی می‌دهد. دوژاردن در «هنرمند» نقش یک قهرمان فیلم‌های صامت را بازی می‌کند که با رونق گرفتن سینمای ناطق همه چیز خود را از دست می‌دهد. او برای این فیلم در جشنواره کن نیز برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد.



مارتین اسکورسیزی برای «هوگو» جایزه گلدن گلوب بهترین کارگردان را برد و وودی آلن برای «نیمه‌شب در پاریس» جایزه بهترین فیلمنامه را دریافت کرد.

مریل استریپ برای بازی در نقش مارگارت تاچر نخست وزیر پیشین بریتانیا در فیلم «بانوی آهنین» جایزه بهترین بازیگر زن درام را به خانه برد و جایزه بهترین بازیگر زن موزیکال یا کمدی به میشل ویلیامز برای «هفته من با مریلین» اعطاء شد. او در این فیلم نقش مریلین مونرو را بازی می‌کند.

کریستوفر پلامر برای «تازه‌کارها» جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل را گرفت و اوکتاویو اسپنسر برای «کمک» جایزه بهترین بازیگر زن مکمل را دریافت کرد.

جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی‌زبان به «
جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی از ایران اعطاء شد (اینجا). فیلم بوسنیایی‌زبان «در سرزمین خون و عسل» ساخته آنجلینا جولی، «گل‌های جنگ» به کارگردانی ژانگ ییمو از چین، «پسری با دوچرخه» ژان پی‌یر و لوک داردن از بلژیک و «پوستی که در آن زندگی می‌کنم» پدرو آلمودوار فیلمساز اسپانیایی رقبای «جدایی نادر از سیمین» در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان بودند.

مدونا برای ترانه «شاهکار» از فیلم «دبلیو. ای.» جایزه گلدن گلوب بهترین ترانه را دریافت کرد و جایزه بهترین بهترین فیلم انیمیشن به «ماجراهای تن تن» استیون اسپیلبرگ رسید.

فیلم‌های «عید مارس» و «مانیبال» که هر یک در چهار بخش بخت نامزد دریافت جایزه بودند، این مراسم را دست خالی ترک کردند.
ریکی جرویز بازیگر، نویسنده و کارگردان برای سومین سال مجری مراسم گلدن گلوب بود که از شبکه ان‌بی‌سی روی آنتن رفت. مورگان فریمن بازیگر 74 ساله آمریکایی در این دوره جوایز گلدن گلوب جایزه سسیل بی. دمیل را دریافت کرد.

جوایز گلدن گلوب را انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA)  اعطاء می‌کند. این جوایز پس از اسکار مهمترین جایزه سینمایی در آمریکاست.
جوایز گلدن گلوب زمانی یک شاخص مهم برای جوایز اسکار بود، اما این دو رویداد سینمایی در سال‌های اخیر بخصوص در بخش بهترین فیلم مسیری تقریبا متفاوت را طی کرده‌اند.

در هفت سال گذشته تنها در یک مورد - «میلیونر زاغه‌نشین» در سال 2008 - برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم جایزه اسکار بهترین فیلم را نیز دریافت کرده است. پارسال «شبکه اجتماعی» دیوید فینچر برنده چهار جایزه گلدن گلوب از جمله جایزه بهترین فیلم درام شد، اما در جوایز اسکار جایزه بهترین فیلم به «گفتار پادشاه» رسید.

فهرست برنده‌های این دوره جوایز گلدن گلوب در بخش فیلم‌های سینمایی به شرح زیر است.

بهترین فیلم درام: «فرزندان»
دیگر نامزدها:
«کمک»، «هوگو»، «عید مارس»، «مانیبال»، «اسب کارزار»

بهترین فیلم موزیکال یا کمدی: «هنرمند»
دیگر نامزدها:
«ساقدوش‌ها»، «50/50»، «نیمه شب در پاریس»، «هفته من با مریلین»

بهترین کارگردان: مارتین اسکورسیزی، «هوگو»
دیگر نامزدها:
وودی آلن، «نیمه‌شب در پاریس» / جرج کلونی، «عید مارس» / میشل هازاناویسیوس، «هنرمند» / الکساندر پین، «فرزندان»
بهترین بازیگر مرد درام: جرج کلونی، «فرزندان»
دیگر نامزدها:
لئوناردو دی‌کاپریو، «جی ادگار» / میشائل فاسبندر، «شرم» / رایان گاسلینگ، «عید مارس» / براد پیت، «مانیبال»

بهترین بازیگر زن درام: مریل استریپ، «بانوی آهنین»
دیگر نامزدها:
گلن کلوز، «آلبرت نابز» / وایولا دیویس، «کمک» / رونی مارا، «دختری با خالکوبی اژدها» / تیلدا سوئینتن، «باید درمورد کوین صحبت کنیم»

بهترین بازیگر مرد موزیکال یا کمدی: ژان دوژاردن، «هنرمند»
دیگر نامزدها:
براندن گلیسن، «محافظ» / جوزف گوردون-لویت، «50/50» / رایان گاسلینگ، «عجیب و غریب، احمقانه، عشق» / اوئن ویلسن، «نیمه‌شب در پاریس»

بهترین بازیگر زن موزیکال یا کمدی: میشل ویلیامز، «هفته من با مریلین»
دیگر نامزدها:
جودی فاستر، «کشتار» / چارلیز ترون، «جوانی» / کریستن ویگ، «ساقدوش‌ها» / کیت وینسلت، «کشتار»
بهترین بازیگر مرد مکمل: کریستوفر پلامر، «تازه‌کارها»
دیگر نامزدها:
کنت برانا، «هفته من با مریلین» / آلبرت بروکس، «راندن» / جونا هیل، «مانیبال» / ویگو مورتنسن، «یک روش خطرناک»

بهترین بازیگر زن مکمل: اوکتاویو اسپنسر، «کمک»
دیگر نامزدها:
بره‌نیس بژو، «هنرمند» / جسیکا چاستین، «کمک» / جنت مکتیر، «آلبرت نابز» / شیلین وودلی، «فرزندان»

بهترین فیلمنامه: «نیمه‌شب در پاریس»، وودی آلن
دیگر نامزدها:
«هنرمند»، میشل هازاناویسیوس / «فرزندان»، الکساندر پین، نت فاکسن، جیم راش / «عید مارس»، جرج کلونی، گرانت هسلو، بو ویلیمون / «مانیبال»، استیون زیلیان، آرون سورکین، استن شروین

بهترین موسیقی: «هنرمند»، لودوویک بورس
دیگر نامزدها:
«دختری با خالکوبی اژدها»، ترنت رزنور، آتیکس راس / «هوگو»، هوارد شور / «اسب کارزار»، جان ویلیامز / «دبلیو. ای.»، ایبل کورزنیوفسکی

بهترین ترانه:
«شاهکار»، «دبلیو. ای.»، آهنگ و ترانه: مدونا، جولی فراست، جیمی هری
دیگر نامزدها:
«سرت را پایین بنداز»، «آلبرت نابز»، برایان بیرن، گلن کلوز / «سلام سلام»، «نومئو و جولیت»، التون جان، برنی توپین / «
The Living Proof»، «کمک»، مری جی. بلیج، تامس نیومن، هری میسن جونیر، دیمن تامس / «محافظ»، «واعظ مسلسل به دست»، کریس کورنل
 
بهترین فیلم انیمیشن: «ماجراهای تن تن»
دیگر نامزدها:
«کریسمس آرتور»، «ماشین‌ها 2»، «گربه چکمه‌پوش»، «رنگو»

بهترین فیلم خارجی‌‌زبان: «جدایی نادر از سیمین»
دیگر نامزدها:
«گل‌های جنگ»، «در سرزمین خون و عسل»، «پسری با دوچرخه»، «پوستی که در آن زندگی می‌کنم»

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    32 5
    یعنی واقعا ارزس نداشت یه خبر مستقل درباره آقای فرهادی کار کنید، جایزه ای که ایشون برد بزرگترین جایزه سینمای ایران بود. من شر حاسد اذا حسد ...
  • م.خ IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    24 1
    یعنی فکر میکنید این تیتر از خبر بردن جایزه اصغر فرهادی مهم تر بود؟؟؟ متاسفم براتون باید خبر جایزه فرهادی و حرفی که از مردمش زد رو یک هفته ی تمام جز سرتیتر هاتون میزاشتید
  • هنرمند IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    6 29
    سلام میدونم که تا حدی پسندیدن یک فیلم سلیقه ای هست! من هر دو فیلم اصغر فرهادی رو دیدم. یک فضای مبهم و گنگی توی فیلمهاش احساس می کنم. به نظرم کمی زیرکتر باید باشیم. هر فیلمی که فضای ایران رو نامطلوب نشون میده جایزه میگیره مثل فیلمهای مجیدی! البته اصلاً نمیگم فضای ایران الان خوبه ولی میگم ما باید زیرکتر باشیم. همین!
  • بدون نام US ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    24 6
    اینقدر ترسو و محافظه کارید که خبر اصلی برنده شدن فرهادی رو حذف کردید روزی که انشا اله اسکار رو برد بازهم می خواین سانسور کنین!؟
  • بدون نام US ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    16 1
    بهترین فیلم خارجی‌‌زبان: «جدایی نادر از سیمین»
  • میثم IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    20 2
    چرا برنده شدن جدایی نادر از سیمین رو تیتر اصلی نکردین...به جاش عکس جرج کلونی رو میذارین؟! چرا میترسین؟! واقعا مسخره است...
  • آیه IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    3 0
    انتخال عالی بود. بهتر از پوستی که در آن زندگی میکنم بود
  • بدون نام DE ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    14 4
    چرا برنده شدن جدایی نادر از سیمین رو تیتر اصلی نکردین...به جاش عکس جرج کلونی رو میذارین؟!
  • گروه فرهنگ خبرآنلاین IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    4 11
    کاربران محترم، خبر موفقیت «جدایی نادر از سیمین» در جوایز گلدن گلوب حدود دو ساعت پیش از انتشار گزارش کامل مراسم منتشر شد که لینک آن هم در داخل متن گزارش و هم در اخبار مرتبط هست.
  • نازنین IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    0 0
    قابل توجه گروه فرهنگ خبرآنلاین : کسب جایزه فرهادی یک اتفاق ملی است و این گونه اتفاقات نادر است و چند سال یک بار می افتد و باعث شادی مردم می شود ممنون می شویم که اگر مدتی در صدر اخبار باشد البته از مشکلات و محدودیت های شما هم آگاهیم