سایت تابناک نوشت:

پس ازانتشار نوشته ای از سردار حسین علایی و سوء تفاهم هایی که ایجاد شد، وی با انتشار یادداشتی به ارائه توضیحاتی در این ارتباط پرداخت. متن نوشته ایشان بدین قرار است:

بسم الله الرحمن الرحیم
در پی برداشت های متفاوت از "مقاله ی 19 دی از نگاه دیگر" و انعکاس گسترده ی آن در رسانه ها نکات ذیل را به اطلاع خوانندگان محترم این مقاله و به خصوص رزمندگان و فرماندهان عزیز دوران دفاع مقدس که همیشه مورد لطف و محبت آنها بوده ام می رساند:

1- هدف از نگارش این مقاله صرفا بیان رفتاراستبدادی و دیکتاتوری رژیم ستم شاهی محمدرضا پهلوی در مقابل اعتراضات مسالمت آمیز مردم مسلمان ایران در روز نوزدهم دیماه سال 1356 و قیام های مردمی پس از آن بودکه خوشبختانه منجر به سرنگونی آن پادشاهی در 22 بهمن سال 57 گردید و قطعا مقایسه نظام ستمشاهی با نظام جمهوری اسلامی ایران قیاسی مع الفارق بوده و به هیچ وجه مورد نظر نویسنده مقاله نبوده است.

2- اینجانب معتقدم که از مهمترین ویژگی ها و مشخصه های انقلاب اسلامی مردم ایران مخالفت با "استبداد و دیکتاتوری" ، "وابستگی رژیم شاه به آمریکا" و "فساد دستگاه سلطنت" بوده است که امروزه به عنوان الگویی موثر در بیداری اسلامی و سرنگونی دیکتاتورهای کشورهای عربی مورد استقبال مردم خاورمیانه و شمال آفریقا قرار گرفته است.

3- نظام جمهوری اسلامی که با هدایت و رهبری های حضرت امام خمینی قدس سره و آرای قاطبة مردم ایران به عنوان مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی پدید آمد همچنان با دنبال کردن این سه مولفه ی اساسی است که به راه خود ادامه می دهد.

4- متأسفانه بعضی از رسانه های داخلی با ارائه برداشت های خاص خود، فضای مناسبی را برای رسانه های خارجی فراهم کردند تا آنها هرچه می خواهند بگویند و از ظن خود به تفسیر و تحلیل این مقاله بپردازند.

5- بدیهی است همانطور که تا کنون تمام عمر خود را در راه مخالفت با استبداد و برپایی نظام مردمی جمهوری اسلامی و دفاع از ماهیت انقلاب اسلامی و مقابله با سلطه استکبار به ویژه در دوران جنگ تحمیلی صرف کرده ام انشاءالله همچنان بر این صراط مستقیم استوار خواهم بود و معتقدم پشتبانی از ولایت فقیه موجب می شود تا مملکت ما آسیبی نبیند.
حسین علایی

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =