راننده اتومبیل عصبانی است و به زمین و زمان ناسزا می گوید ؛ بچه کوچک در آغوش مادر ونگ می زند و اوضاع قمر در عقرب است!

اتفاق خیلی ساده رخ می دهد . جناب سروان سر پیچ ایستاده. ظهر جمعه است و یکی از خیابان های اصلی کرج . جناب سروان به همراه افسر وظیفه ای سوار بر خودروی مگان شان به محل ماموریت آمده اند و خیلی هم عصاب ندارند!
دفترچه ای در دست افسر وظیفه است و تابلوی ایستی بر دستش. جناب سروان هم دستگاه جریمه وایرلسش را در دست گرفته و ایستاده اند سر پیچ. هیچ ماشینی هم انگار قرار نیست از چنگ شان فرار کند. راننده وانت سفید ، سمند نقره ای ، کامیون مخصوص حمل سیمان ، پرشیای بادمجانی ، نیسان حمل زباله ، 206 صندوق دار و سرانجام پراید هاچ بک بادمجانی. یکی کمربند نبسته ، یکی راهنمایش شکسته ، یکی ساعت ترددش گذشته ، یکی بارش بیش از حد است ، یکی دور زدن ممنوع پیچیده و یکی هم مثل سواری پراید هاچ بک ، سرنشین جلویش کودکی در بغل دارد.
قوانین جریمه ها عوض شده اند. جناب سروان و افسر وردستش هم انگار هنوز مثل دیگر مردم ریز دقیق جریمه ها را نمی دانند ، این را می شود از تورق پیاپی شان در دفترچه جریمه های جدیدی که در دست دارند متوجه شد. راننده ها به صف ، هر کدام شان بهانه ای دارند. یکی می خواسته برای ناهار ، روغن بگیرد ، آن یکی مریض دارد ، دیگری ماشین شهرداری است و سرنشینان پراید هاچ بک هم چاره ای غیر از این نداشتند. ماشینی که 3 مسافر را از جلوی مترو سوار کرده برای مهرشهر کرج. زن جوان همراه با پسر بچه نهایتا 4 ساله اش جلو نشسته تا این طوری راحت تر باشد. بچه ای که بی تاب است و مدام گریه می کند و هوای رفتن به پارک در سر دارد. جناب سروان دفترچه را گرفته و به هیچ وجه تخفیفی در کارش نیست. قانون جدید می گوید ، نشستن اطفال زیر 12 سال در صندلی جلو ممنوع است. او راننده را 20 هزار تومان جریمه می کند و راننده هم خون ، خونش را دارد می خورد ؛«بابا مسلمان من برای خرج زن و بچه ام آمدم مسافرکشی! اگر نمی خواهین یارانه بدهید این بازی ها کدام است؟» راننده مدام می گوید و جناب سروان پاسخ می دهد:« برو عزیزم ، اعصاب ندارم ، قانون ، قانون است . به ما گفتن اجرایش کنیم ، ما هم همین کار را می کنیم. جر و بحث با من نکن. نشنیدی مگر؟ این قانون برای سلامتی خود سرنشین هاست!»

راننده کلافه است و حسابی شاکی. ترش کرده ، خواهش و التماس هایش راهی نداشته و حالا صدایش بالا رفته:« بابا 3 هزار میلیارد تومان را خوردند و یک آب هم رویش با یک عذرخواهی تمام شد رفت پی کارش . حالا برای این بچه که یک بند نق می زند من باید 20 هزار تومان جریمه شوم؟ اصلا اگر راست می گویی خودت بیا این بچه را از این خانم بگیر 5 دقیقه روی صندلی عقب نگه اش دار جایزه داری.»

ته این قصه به جایی نمی رسد غیر از اینکه سرانجام دستگاه جریمه نویس وایرلس ، تخم دو زرده می گذارد و با چند دقیقه ای تاخیر برگه جریمه را بیرون می دهد. برگه ای که در بحش علت جریمه اش نوشته شده است:« نشستن اطفال زیر 21 سال روی صندلی جلو.» اشتباه نخواندید ؛ نشستن اطفال زیر 21 سال روی صندلی جلو ! یعنی اگر دو سالی می شود که به دانشگاه رفته اید و البته 3 سالی می شود که صاحب گواهینامه رانندگی هستید ، هم هنوز طفل محسوب می شوید ، حواس تان باشد حتما روی صندلی عقب بنشینید چون ممکن است جریمه ای سنگین را یکی از این دستگاه های نوین جریمه نویسی برای تان به همراه بیاورد.
 

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =