کنکور فنی و حرفه ای با کنکور سراسری یکی نمی شود بلکه به طور همزمان برگزار می شود.

با وجودیکه محمدرضا شریف زاده مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با مهر از مکاتبه این وزارتخانه با مسئولان وزارت علوم برای راه‌‎اندازی گروه آزمایشی فنی و حرفه ای در کنکور سراسری دانشگاهها خبر می دهد اما سهراب رضایی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای این موضوع را تکذیب می کند.
رضایی در گفت وگو با خبرآنلاین می گوید:طرح ما این است که این دو کنکور به طور مجزا برگزار نشود و قرار نیست داوطلبان این رشته بتوانند همچون سایر دانش آموزان در دانشگاههای دولتی پذیرش شوند.
وی در پاسخ به اینکه با تغییر نظام آموزشی به 6-3-3 دانش آموزان تکلیف دانش آموزان فنی و حرفه ای همچون چه می شود می گوید: دانش آموزان رشته های نظری هم 12 سال تحصیل می کنند و تفاوتی با سایر دانش آموزان سایر رشته ها ندارند .
رضایی ادامه می دهد:به هیچ وجه قرار نیست 25 رشته ای که هم اکنون در آموزشکده های فنی و حرفه ای در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته داریم به کارشناسی پیوسته تبدیل شود و داوطلبان کنکور سراسری در رشته های فنی و حرفه ای در این رشته ها پذیرش شوند بلکه برای آنها کنکور جداگانه برگزار می شود.

بنابراین در حالیکه دانش آموزان با تغییر نظام آموزش و پرورش سرگردان هستند دانش آموزان فنی و حرفه ای برای ورود به دانشگاه در سال آینده بلاتکلیف هستند و هر روز تصمیم جدیدی برای آنها گرفته می شود.
23245

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    6 1
    بدبخت ما فنی حرفه ایها
  • رها IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    خواهش میکنم یکی به من بگه این نتیجه هاکی اعلام میشه؟مردیم ازبس موندیم تو کف