در مرداد 1321 یکی از نمایندگان مجلس شورای ملی در نطق خود در مجلس می گوید:

دولت در سال مبلغ زیادی از خزانه عمومی مملکت را صرف نسوان میکند این را بنده خیلی علاقه داشتم که به بینم چه رقمی بدست خواهد آمد .بنده فقط توانستم مال بلدیه[=شهرداری] راتهیه کنم. جاهای دیگرراکه هرچه کنج کاوی کردم دیدم آنها از بنده رندترهستند (خنده نمایندگان)بالاخره فقط مال بلدیه را بدست آوردم همین بلدیه که امروز به این روز افتاده پولهایش را از دستش گرفته اند وورشکست شده وآنچه که بنده توانستم کشف بکنم سالی بیست هزار تومان به اسم ماشین نویس پول به نسوان میدهند آنوقت کوچه ها را که ملاحظه بفرمائید پر از کثافت است. حالا یک بلدیه تهران فقط این قدر است اگر تمام بلدیه ها را حساب کنید مالیه وعدلیه وسایر وزارتخانها را حساب کنید وبا او جمع کنید آنوقت ملاحظه خواهید فرمود که یک رقم خیلی بزرگی را تشکیل میدهد ... انشاءالله امیدواریم که پا بگذارید روی این عادات زشت اینها را بفرستید بخانه هاشان بروند شوهر داری بکنند خانه داری بکنند...

47302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 122
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    آخ آخ راست گفته به خدا. با دویست سیصدتومن حقوق، به اندازه دویست سیصد میلیون به آدم سرکوفت می زنن
    • مهدی IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      27 6
      منطقا خانم ها هم حق دارن برای زندگیشون تصمیم بگیرن که کار کنن یا نه.مگه تفاوتی هست بین آقایون و خانوم ها؟ اگر خود زن به این نتیجه برسه که زندگیش و تربیت بچه ها مهم تر از کاره مسلما تصمیم صحیح رو میگیره.خیلی از خانم ها هم واقعا با کار کردنشون دارن از خودگذشتگی می کنن چون حقوق آقایون با این وضعیت جوابگو نیست.خانم خود بنده تحصیلکرده هستن و کار می کردن بعد از اینکه پسرم به دنیا اومد تصمیم گرفت به خاطر رسیدگی به اون دیگه کار نکنه و من همیشه گذاشتم خودش تصمیم بگیره و چون خودش درک درستی کرده از شرایطش هم خیلی راضیه چه اون زمانی که کار می کرد چه الان که کار نمی کنه.ما مردا اگه یاد بگیریم به تفکر خانم ها احترام بزاریم خیلی از مسائل حل می شه.البته این مساله دو طرفست
  • بدون نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    ببينيد چقدر ايشان درست فكر مي كردند . به خدا قسم عمده طلاقهايي كه وجود دارد بدليل اين است كه زنها سر كار هستند و توقعاتشان از زندگي بالا رفته و كار منزل نمي كنند و همين استقلا ل مالي كه پيدا كرده اند تمكين نمي كنند
    • سارا IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
      کی گفته کار منزل وظیفه زنه؟
    • مری IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
      36 29
      پ نه پ کا مرده دیگه وقتی زیر بنای فرهنگی در کشور ما برای خیلی از چیزها وجود نداره نباید خودمون رو با دیگران مقایسه کنیم
    • بدون نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
      43 36
      متاسفم برای طرز فکر شما ...
    • بدون نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      17 5
      در قرآن و شرع آمده است زن هیچ وظیف ای برای انجام کارهای منزل ندارد . البته آقایان در موارد دیگر که به نفعشان است فورا به احکام رجوع می کنند اما در این مورد به روی خودشان هم نمی آورند .
  • جی جی باجی IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    76 26
    دورکارمون کردید حالا می خواهید بیکارمون هم بکنید؟
    • بدون نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
      50 29
      دورکاری خانمها باعث میشه مردها توی خونه هم آرامش نداشته باشن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      2 4
      نه شما خانوم ها هم از دور کاری استقبال نکردید..... آمارش موجوده.
  • من IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    37 36
    آي گفتي!!! ديديد كه هر روز هم چه سركوفتي به شوهراشون مي زنن كه خونه دارا اين مي كنن و خونه دارا.... خونه خونه دار و كارمندا رو با هميگه مقايسه كردين؟ خونه دارا خونه هايي تميز و شسته رفته. كارمندا خونه اي درهم وبرهم و .....
    • بدون نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
      54 12
      برادر ، جناب آقای من ، این حرف ها رو می زنید پولش چی ؟ حقوقش چی ؟ حقوقش خوبه نه ؟؟ نقش شما چیه پس ؟ اگر قراره زن و مرد هردو با هم کار کنند و حقوق زن هم پا به پای مرد برای زندگی خرج بشه مسلمه که شما هم باید در تمام مسئولیت های دیگه شراکت کنید...
  • بدون نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    96 44
    واقعاً طرز فکر بعضی از آقایون در حد همان سال 1321 می باشد و هیچ تغییری نکرده است .
    • بدون نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      7 7
      طرز فکر خانوم ها چی.....
    • بدون نام IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
      4 0
      طرز فکر خانوم ها خیلی فرق کرده. دیگه مثل گذشته دنبال خانه داری نیستند. شما هم طرز فکرتان را امروزی کنید
  • بدون نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    23 39
    عالی و بموقع بود
  • نجمه IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    39 21
    ببخشیدا اگه خانما کار نکنن ، آقایون به تنهایی از پس هزینه های زندگی بر می آن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ با این اجاره ها و مخارج بالا ، باید حتما خانما کار کنن تا مردا شرمنده زناشون نشن از بی پولی
    • بدون نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      4 8
      حالا بقيه مردها كه خانم هاشون شاغل نيستند شرمنده زناشون كه نيستند خيلي هم از مرداشون راضيند.. حتماشما خيلي پرتوقعيد.
    • بدون نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      6 9
      شما اصراف نکن شوهرت شرمنده نمیشه ..
  • زهرا IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    98 29
    اون موقع هم نماینده های متحجر بودند, الان هم هستند و در آینده هم خواهند بود.
  • بدون نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    50 28
    واي يعني با اين خبر نشون داديد كه افكار آقايون هيچ تغييري نكرده. باعث تأسف و البته دلسوزي است.
    • بدون نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      4 2
      مطمئنم خانوم ها که خیلی تغییر کردند اصلا قابل مقایسه حتی با چند سال قبل هم نیستند .
    • ویدا IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      11 4
      مگه شما شک داشتی؟ مردا همون هستن که 100 سال پیش بودن. اما زن ها ... ماشالله به ما زن ها که انقدر پیشرفت کردیم. یه تار موی ما به 100 تا مرد می ارزه
  • بدون نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    46 14
    کی گفته خونه خانم ها یشاغل درهم وبرهم است من یک شاغلم که سال تا سر سال هم کار بیرون می کنم هم بچه داری و شب ها تا تموم کار ها یخون رو انجام ندهم نم یخوابم تازه هر چند شب یکبار باید مهمون داری هم بکنم اون هم از نوع فامیل شوهر.
    • اکبری IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
      23 41
      مگه مجبورید خانم محترم؟؟؟خودتون خواستین!
    • بدون نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      10 1
      خوش به حال شوهرتون كه همچين زني گيرش اومده
    • م IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      4 9
      خانم محترم دوست داری کار کن چرا منت میزاری .... دروغ که نمیگن شب خسته که از سرکار میایی شما، به خونه میرسی ،نه دیگه اگه بخواهی هم نمیتونی خستگی نمیزاره . جمعه تا جمعه ... مرد جماعت هم اکثرا اهل کار تو خونه نیستند .
  • بدون نام GB ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    44 34
    شما را بخدا قسم یک نفر پیدا شود سازمان توسعه تجارت ایران را از دست دختر بچه های مثلا کارشناس نجات دهد.
  • ناشناس IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    56 23
    اگه از عهده خرج و مخارج زندگی بر میومدید که ما کله سحر نمیرفتیم سر کار ،تامین نیستیم شوهران محترم
    • بدون نام IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      33 34
      اتفاقا مردها خيلي هم از عهده ي خرج ها بر ميان، البته اگه خرج هاي الكي و چشم و هم چشمي خانم ها كم بشه.
    • بی نام A1 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      2 0
      همه ي دلخوشي دخترامون درس خوندن و كار كردنه بعد شما ميخواين ازشون بگيريد تا برن بچه داري و شوهرداري و كلفتي؟!
  • بی طرفان طهرانی IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    40 17
    اگر به این موضوع واقعا بی طرف نگاه کنیم درمی یابیم که صحیح نیست مردان درخانه بیکارباشند نسوان مشغول وشب هنگام زن خسته حوصله همسرش راهم نداشته باشد
    • نسترن IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
      37 15
      من با اینکه خودم زن هستم و به ناچار شاغل باید بگم کاملا با این نظر موافقم.کارکردن زنان بیرون از منزل جز ددسر برای آنها و اعصاب خوردی خود و خانوادشون چیزی نداره
    • بدون نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      2 4
      خانم نسترن دورد به شما بخاطر راستگوییتان.
    • بدون نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      6 3
      در غرب زمانیکه فرزندان، به سن قانونی میرسند دارای زندگی مستقل میشوند از این رو بایستی روی پای خود بایستند (از جمله از نظر مالی). از سوی دیگر پسرها نیاز و اجباری به ازدواج ندارند و دخترها هم برای تأمین مالی مجبورند شغلی دست و پا کنند چون تعداد اندکی از پسرها ازدواج می کنند(ازدواج برای دخترهای غربی مانند خواب و خیال است). لذا بایستی استقلال مالی داشته باشند. تازه اگر با کسی ازدواج کنند که آنها را تأمین مالی کند بهیچوجه کار نمیکنند. در کشورهای غربی خانه داری به هیچوجه امری تحقیرآمیز نیست. این استدلال به معنی عدم کار کردن خانمها نیست ولی باید ارزش کار مشخص شود: اگر خانمی استاد دانشگاه، پزشک، دانشمند و پژوهشگر است باید به جامعه خدمت کند در غیراینصورت هر کاری باشد میتواند توسط یک مرد انجام گردد.
  • مهدی IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    55 45
    یه زن که از یه اداره بره، یه مرد جایش رو میگیره، میتونه تشکیل خانواده بده، این همه بانوی شاغل بی‌شوهر هم نداریم، این همه مشکلات روحی زنان و مردان رو نداریم، این همه آمار غیراخلاقی نداریم و... . اولویت اشتغال باید با آقایان باشد.
    • بدون نام IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      12 2
      مطمئنی اگه این اتفاق بیفته همه چیز حل می شه ، دیگه هیچ مشکلی نیست شما آقایون سر براه می شید . بهتر نیست سعی کنید تا با بالابردن توانایی هاتون سعی کنید شغل پیدا کنید نه با خانه نشین کردن زنها
    • بدون نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      2 7
      واقعیت همینه که گفتید دوست عزیز زنها همه سطح توقعات بالا سربازی هم که معاف هستند بجاش میرن دانشگاه بعد هم سر کار حقوق هم که دارن ... همه سن ها بالا .... نتیجه ترویج فساد و مد بعد از ظهر ها در پاساژها و ...معازه ها
  • بدون نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    74 7
    من موافق هستم كار نكنم اما وقتي همسرم تحصيلات نداره هنر نداره جايي هم نمي تونه بره سر كار و حقوقي هم نداره بيمه نداره مبلغ 300 هزار درامد داره بايد چيكار كنم بايد كار كنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بدهي دارم كرايه خونه 350 هزار توماني دارم با يك فرزند شما بگيد چه كنم
    • بدون نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      11 6
      اینیکه شما میگی به درد لای جرز دیوار میخوره در عجبم چرا باهاش ازدواج کردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      0 3
      مثل بقیه خانوم ها شرط میگذاشتید . پولدار باشه خانه هم داشته باشه ، پدر و مادرش هم به رحمت خدا رفته باشه خواهر هم نداشته باشه ، حالا یه برادر هم داشت اشکال نداره ، یه پست یا سمت هم داشته باشه تحصیلاتش هم کمتر از فوق لیسانس نباید باشه . نصف مهریه هم اول باید نقد بده. دیگه این مشکلاتی هم که میگی وجود نداشت. باور کن...
  • شروین IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    49 20
    زن هیچ وظیفه ای ,حتا از نظر شرع اسلام در قبال کار در منزل ندارد,و اگر هم کاری کرده و می کند از سر لطف است.جامعه ای عقب افتاده می شود که زنش خانه نشین باشد.
    • کرمچی IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
      17 32
      بهتر نیس بگیم جامعه ای اینجوری مثل جامعه ی ما بی بندوبار می شه که زنانش اینقدر بی رویه شاغل هستن؟؟؟توروخدا بی طرف باشیم.
    • بدون نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      6 4
      فکر نکنم هیچ عقلی جایز بدونه که زن هیچ وظیه ای نداشته باشه . آن زنی که به نظر بعضی وظیفه ای حتی در قبال کار در منزل ندارد به نظر همانها بدون اجازه شوهر حق تکان خوردن هم ندارد.
  • سین IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    25 24
    خوب یه کم عرضه و لیاقت به خرج بدید و اولویت اشتغال رو هم مثل بقیه چیزا از خانوم ها بگیرید
  • بدون نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    46 10
    متاسفم كهاين طرز فكر را داريد كه اگه يك خانم سر كار نره يه مرد مي تونه كار پيدا كنه . هم زن و هم مرد براي كاري كه انجام مي دهند زحمت كشيده و يا تحصيل كرده اند .حال اينكه شرايط جامعه ما اين طوريست كه بيكاري زياده و دولتمردان ما نمي توانند كار ايجاد كنند چرا بايد به زنها ظلم كنند.
    • بدون نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      2 6
      حقیقت تلخ است خواهر...
  • سهیل IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    16 8
    بنام خدا مخالفم که باید به خانه بروند.بالاخره هر کس استعدادی دارد باید از استعدادش استفاده کرد.شوهرداری یکی از کارهایی است که زن میتواند بکند ولی ماشین نویسی هم چندان مردانه نیست. باید ببینیم ایشان واقعا نظرش چه بوده.یک نوشته تنها یک نوشته است.روح که ندارد ما از شرایط آن زمان آگاه شویم. شاید نظر ایشان این بوده که ماشین نویسی شغل زایدی است.نگفته که بدهید به مردان پولشان را.گفته اصلا این هزینه اضافی است.
  • بدون نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    34 2
    واقعا شما ها چقدر ساده اید اینها با طرح این مسئله شما زن ها و مردها را به جون هم انداختند تا حقوق خوب ندهند دولت نمی تواند کار جور کند حقوق دهد این مسائل زشت و ناپسند را مطرح می کند
  • حتما بخوانین !!! IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    33 15
    نظرات دوستان را خواندم - 1 خانم های عزیز وظیفه ایی در قبال کارهای خونه ندارند 2- من خودم هم کارمندم و هم کارهای خونه ام رو از سر وظیفه بلکه از سر عشق و جنس زندگی مشترک به خوبی خوبی انجام میدم و خونه مون از بعضی خانواده ها که خانمشون تو خونس و شاغل نیست بهتر و تمیز تر 3- بعدشم اگه شما اقایون تونستین نفقه لازم و کافی رو اون هم با زندگی های امروزی برای ما خانم های محترم تهیه و فراهم کنین خوب ما هم میریم سراغ یه شغل نیمه وقت و خیلی راحت ...
    • سارا IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
      37 13
      به شدت با شما دوست عزیز موافقم. من هم اگه از صبح تا شب کار می کنم واسه اینه که یه باری از رو دوش شوهرم بردارم و همچنین احساس کنم که مفیدم. کارهای خونرو هم بی هیچ منتی انجام میدم. ولی معتقدم کار خونه وظیفه نیست. دوست ندارم جام فقط تو آشپزخونه باشه. منتشر کنید لطفأ
    • سعید IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
      16 22
      خواهر من واقعیت هم چیز خوبیه شما نمیتونید با یک کار نیمه وقت هم به زندگیتون برسید زن ستون خانواده هست به شرطی که به مسائل خانه داری وهمچنین وظیفه شوهر داری ومادر بودن بتونه به وقتش برسه اگر شما بتونید وظیفتون را انجام بدید مطمعن باشید مرد خونه تمامی تلاشش را انجام میدهتا از نظر مالی تامین کنه خانواده را واینکه رضایت خواهد داشت از همسرش لطفا دیدتون را گسترده کنید
    • کرمیان IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
      17 26
      بلا نسبت شما اکثر خانمها برا دست به جیب بودن و خرجهای اضافی سرکار می روند.ضمن اینکه خودمون بهتر می دونیم اینجوری آزادتر یم .آرایش و .....
    • a IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      9 3
      با توجه به نظر شما و نظرات دیگر باید خدمتتان عرض کنم که حضور خانمها در منزل باعث شادی و نشاط در خانه می شود و مطمئن باشید درصد کمی از خانمها هستند که با وجود وضع مالی خوب بازهم می خاهند سر کار بروند. درضمن اگر خانمی داخل منزل باشه از صبح تا شب که کار در منزل نیست که انجام بده , می تونه به کلاسهای ورزشی بره , کارهای هنری انجام بده و .... البته همه اینها برمیگرده به اینکه وضع مالی شوهر خوب باشه. که اونم دست دولت هستش که به خانواده اهمیت بده یا نده.
    • مسی IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      5 14
      شما میگید نفقه مگه شما به امر شوهرداریتون میرسید؟؟؟؟ مگه نفقه چیزی به جز خوراک و پوشاک چیز دیگه ای هم هست؟
  • بدون نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    18 20
    واقعا یک زن شاغل در اداره چقدر کار میکنه و چقدر هزینه تلفن و 0000 داره کودک بدون مادر در جامعه چقدر اسیب میبینه و اصولا اسیبهای اجتماعی در رابطه با کار زنان چقدره البته اموزش و پرورش و جاهایی مناسب ایشان بهتر نیز میباشد
  • سید IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    29 28
    زنان ایرانی اغلب هم مهریه ،نفقه و سایر حقوق اسلامی می خواهند و هم حقوق و مزایای و آزادیهای زنان غربی !! اگر زنان با مردان برابرند پس چرا مردها با ید مهریه بدهند ؟ زنان اروپایی هم مهریه می گیرند ؟ خرج و مخارج زندگی نیز به عهده مردان می گزارند در صورتی که در کشورهای غربی زنان به اندازه مردان در مخارج خانواده شریک هستند و در زمان طلاق نیز ادعای مهریه نمی کنند بلکه هرآنچه که طول زندگی وارد خانواده نموده اند تقسیم می نمایند ! در زمان جنگ نیز این مردها هستند که باید برای کشور بجنگند و شهید شوند ، اگر زنها با مردان برابرند چرا به جبهه و سربازی نمی روند ؟ 90 % زنان شاغل در کشور بی خودی سرکارند اگر خانه نشین شوند هم مشکلات بیکاری حل می شود و هم اینکه معضلات دختران ترشیده حل میشود .زنان شاغل خوشبختند؟
    • سارا IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
      30 13
      ما هم داریم همینو میگیم دیگه برادر من. کار می کنیم که در مخارج خانواده شریک باشیم. در ضمن اگه اینجا قانون مصوب وجود داشت مبنی بر اینکه اموال زن و شوهر نصف بشه مطمئن باش کسی مهریه نمی خواست. الانشم مگه من وامثال من که داریم با شوهرامون زندگی میکنیم مهریه خواستیم؟ مهریه رو معمولأ کسی که میخاد جدا بشه میگیره. در ضمن این ادبیات صحبت کردن اصلء صحیح نیستا. دختر ترشیده یعنی چه!!! شرم آوره. خبر عزیز منتشر لطفأ
    • بدون نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      9 7
      والله فکر کنم با وجود مردهایی با تفکر شما ، نه خوشبخت نیستند .... آقا ، خبر از سال 1321 نگذارید ، یک آمار بگیرید ببینید بعضی مردهای امروزی چه تفکری دارند... منتشر کن برادر ....
    • مسعود IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      10 19
      بخدا این زنها دیگه کمی مونده دست و پامونم به نامشون کنیم تا راضی شن ببینید به کجا رسیدیم جالبه چیزیهایی که بر گردن مرده براتون یادآوری میکنم : 1- مهریه !! 2- دست کم سه قلم جنس سنگین جهیزیه خانوم !! 3- نفقه !! 4- هر چی که توش شهادت باشه !! 5- برگزاری مراسم عروسی با کلی قرض !! جالبه بعدش برابری هم میخوان هر وقت خدمت برای خانومها اجباری شد بیاید ادعای برابری کنید دوسال عمرمونو برای کشورمون دادیم حالا باید خانومها توی اولویت شغلی باشن صد در صد حق مردها از این خاک بیشتر از زنهاست
    • نیما IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
      2 2
      من چند جا رفتم خواستگاری دختر و خانوادش گفتند که : 1: یه خونه به نامش کن 2- حق طلاق با دختر 3- بنویس که که حق کار کردن داره 4- 500 سکه مهریه 5- تعیین محل زندگی هم با دختر با این اوصاف به نظر شما مرد نقش چی رو داره ؟ حمال ؟؟؟!!
  • سید IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    14 30
    زنان ایرانی ( اغلب) هم حقوق اسلامی مثل نفقه و مهریه می خواهند هم مزایا و آزادی های مدنی غربی ! آیا زنان اروپایی مهریه می گیرند ؟ نفقه چطور ؟ فوقش در زمان طلاق هر آنچه در زمان زندگی وارد خانواده نموده اند تقسیم می نمایند . اگر زنان با مردان برابرند چرا به جبهه نمی روند و در زمان های جنگ از کشور دفاع نمی کنند ؟ چرا 2 سال سربازی نمی روند ؟ 90 % زنان شاغل ایرانی بی خود شاغلند . فقط چشم و همچشمی است ، کارائی آنان 20 % مردان است در هر شرکتی . اگر جای رییس جمهور بودم با یک حرکت اساسی و خانه نشین کردن زنان شاغل هم مشکل بیکاری حل مینمودم و هم آرامش و آسایش به خانواده ها اعطا می نمودم
    • احسان DE ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      3 7
      واقعا احسنت.حساب دو دو تا چهارتاست.اگه این زنانی که تو اداره جات و شرکت ها جولان می دن و هیچ کاری هم جز طاقچه بالا گذاشتن و جواب سر بالا دادن به مردم ندارن برن در محیط گرم خانه با بچه هاشون رفیق بشن و برای تربیت مناسبشون کار فرهنگی انجام بدن و وظیفه مقدس مادری و شوهر داری رو انجام بدن هم آینده نسل بعد تضمین میشه و این تب دوست جنس مقابل از بین میره،هم مردهای بیکار اون مشاغل رو پر میکنن همچنین چون تعداد کارکن ها کم میشه حقوق ها هم بالا میره و نیازی به کار زن دیگه نیست. لطفا منتشر کنید.
  • شیرین IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    21 24
    من اگه جای آقایون بودم ...جیک نمی زدم ...عرضه دارید بفرمایید ..ندارید دیگه
    • سعید IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
      22 21
      نشد دیگه همینه به خاطر همین نظرات که خانم ها باید تو خونه باید خونه داری کنن الانم میگم در کشور ما از روزی که خانم ها رفتن سرکار و استقلال مالی پیدا کردن از خود بی خود شدن یعنی فرهنگ شاغل بودن را ندارن به این خاطر باید خونه داری کنن
  • سعید IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    17 13
    همه نظرها را خوندم نتیجه گرفتم زن ها اگه مشکل مالی نداشته باشن سر کار نمیرن خانم ها هم باید مراعات کنن بالاخره زندگی بالا پایین داره
    • ویدا IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      5 2
      خسته نبیتی با این نتیجه گیریت
  • t IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    17 8
    كي گفته خانواده هايي كه زنانشون خانه دارن خوشبخترن؟ دوست صميمي بنده شوهرشان وضعيت مالي خوبي دارن و دوست ندارن همسرشان شاغل باشه اما بخاطر مشكلاتي كه خانم ايجاد كردن حاضرن يه جايي پيدا شه صدهزار تومنم حقوق بده خانم اونجا مشغول شن قضيه از اين قراره كه آقا صبح وقتي خانم در خواب ناز هستن مي رن سركار خانم تا لنگ ظهر مي خوابن و بلند ميشن و صبحانه ناهار رو يكي مي كنن بعد تازه ميرن استخر و خريد و .... شب وقتي خانم در نهايت انرژي و تحرك هستند شوهر بدبخت خسته از سركار مي آن در حاليكه حوصله صحبت هم ندارن و خانم انتظار بگو و بخند و شب زنده داري تا 2 شب و... دارن آقاي بدبختم كه خسته بخاطر همين مدام دعوا دارن آقا ميگه دوست دارم زنم بره جايي مشغول شه وقتي شبا مياد خونه خسته تر از اين باشه كه بهم گير بده
    • سعید IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
      9 9
      نه اقاجون اینطور نیست اگه همسر شما در اوج امنیت اقتصادیه شما باید خیلی خوشحال باشید واینکه زندگی همش کار که نیست شما باید قدرت ووقت کافی برای همسرتون داشته باشید چون اگه اینطوری نباشه نمیشه همیشه تا لنگ ظهر خوابید رفت استخر وخرید کرد انسان ها با تعامل زنده هستن وبا محبت اگه همسر شما همیشه پر انرژی هست شما باید از خدا ممنون باشید چون الان خیلی کم هستند خانم هایی که پر انرژی باشند
  • بدون نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    17 34
    آقا نمي دونستم خبرها اينقدر خواننده خانم هم دارن.بگو پس به غير از تلفن زدن و ميوه خوردن و مجلات مختلف خوندن و ... استفاده از اخبار اينترنت هم به اين همه كار مشقت آور خانم ها در ادارات اضافه شده.آخه چقدر اين خانم ها بايد سختي بكشن! اي مرداي بي....
    • بدون نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      11 4
      شما چقدر زحمت می کشی ؟ به جای تمسخر کردن برو وقت و فکرت رو بگذار رو کارت تا نخوای به کسی سختی بدی....
    • بدون نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      7 2
      آخه نه که شما مردها از فرط کار کردن در ادارات در حال مرگ هستید . دلمان برایتان کباب شد .
  • بدون نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    15 7
    تو این گرانی مهم پوله حا لا این پول را کی میاره خونه زن یا مرد دیگه فکر نکنم زیاد مهم باشه برای آقایان
  • سعید IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    13 18
    ببخشید چرا شما خانم طرز فکرتون اشتباهه چرا شماها نمی پذبرید که یک مرد میتونه یک خانواده را از نظر اقتصادی بچرخونه بنده وقتی نظر ارسال میکنم با پاسخ شدید خانمها مواجه میشم این نمیشه(خواهر نجمه)اگر واقعا نظر مثبتی دارین ارائه بدین تا استفاده کنیم نه اینکه بگین اگه زن ها نباشن مرد نمیتونه خونه را اداره کنه در نظر های قبلی هم گفتم که خانم ها باید در زندگی صبور باشن این خاصیت زن ها است زن اگر بتونه وبخواهد با مرد زندگیش همراه بشه وحمایت کنه مرد را از هر لحاظ مطمعن باشید که مرد هم تمام تلاشش را برای تامین امنیت اقتصادی خانواده به کار میگیره واین یعنی زندگی موفق که در سایه حمایت زوجین از هم صورت میگیره
    • سارا IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
      20 13
      اولأ که تو این دوره زمونه مرد نمیتونه تنهایی چرخ اقتصاد خونوادرو بچرخونه (شما هم اگه میتونی پس اوضاعت خیلی خوبه کلاهتو بنداز هوا)، ثانیأ گیرم که بتونه. شما میگین زن اگه از نظر مالی تأمین بود باید حبس بشه تو خونه؟ پس تحصیل چی؟ حقوق اجتماعیش چی؟ چرا شما مردا زنارو خونه دار و ظرف شورو آشپز خودتون می بینید؟ اگه هر کس به سهم خودش تو کارای خونه کمک کنه همه چی خوب پیش میره و زن هم به کار بیرونش میرسه. خبر محترم امروز خیلی بزرگواری کردین همه نظرامو منتشر کردین این یکی هم اگه زحمتشو بکشین ممنون میشم.
  • بدون نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    8 9
    به نظر من اگر خانم توی تمام دوران کاریش میلیون میلیون پول بیاره خونه ارزش این رو نداره که بچه یه روز خونه بابا بزرگ باشه یه روز خونه عمه باشه یه روز خونه خاله ، خانم ها می تونند توی خونه انسان تربیت کنند که میلیاردها ارزش داره
    • بدون نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      10 2
      بله ارزش نداره . اما وقتی زندگی نمی گذره ، چاره ی دیگه ای هم هست ؟ مگه من زن بدم میاد بشینم تو خونه و صبح کله ی سحر بلند نشم و سر استراحت کار خونه م رو بکنم ؟؟؟ یا دستت تو کار نیست یا نمی دونی دنیا دست کیه....
  • بدون نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    4 12
    از وقتی که این زنها اومدن بیرون از خونه جامعه رو به تباهی داره میره برا اینکه وظیفه اصلیشونو زنا فراموش کردن که اونم تربیت فرزنده اگر بالای سر بچه هامون باشیم نتیجه بهتری میگیریم نون کمتر ولی زندگی بهتر ما فکر میکنینم که داریم زندگی میکنیم در واقع مردگیه کامله خانوما میرن سر کار که رفاه بیشتر و آسایش بیشتر بدست بیارن ولی آرامشو و همه چیزشونو از دست میدن در واقع به جای این که پول در خدمت ما باشه برای رفاه بیشتر ما در خدمت اونیم
    • بدون نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      16 1
      برایتان بسییییییییییییییییییییییییار متاسفم که تباهی جامعه را در کار کردن خانم ها می بینید . کمی انصاف هم داشته باشید راه دوری نمی رود . شما مردان در تباهی این جامعه از همه مقصرترید
  • حامد IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    5 15
    همین خانوم ها هستند که واسه اینکه بتونن پول لولزم آرایش و کرایه تاکسیشونو در بیارن، حاضرن با ماهی 250،000 تومن کار کنن و حقوق شوهرای بدبختشون رو پایین بیارن و شرمندشون کنن. ای کاش پول کافی درمیاوردین، من خودم کار خونه رو می کردم.
  • بدون نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    13 4
    خوش به حال زنان خونه دار فقط یه کمی کار خونه می کنند همه چی شون سرجاشه نمی دوند چه خبره فقط میگند این و میخوایم اونو می خوایم احترامشون سرجاشه بیچاره زنان کارمند از صبح زود افتاب نزده باید بدوند اخرش همینه هیچ کس قدرشونو نمی دونه این آقایون خیلی نمک نشناسند که این حرفها رو میزنند اگر زنها نباشند دماغشونم نمی تونن بالا بکشند با این وضع اقتصادی باید 10 نفر کار کنند 1 نفر بخوره
  • فرهاد KW ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    4 16
    مردا مثل شیر می مونند،حتما میدونید که شیر ماده وظیفه تامین معاش زندگی رو به عهده داره و شیر نر فقط در نقش مدیر و رئیس خانواده است.اصلا کی گفته مردا باید کار کنند.زنا باید هم کار کنند هم خانه داری، و مردان هم نقش نظارتی دارن
    • بدون نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      15 1
      تو که دیگه اخرشی.........................................
    • بدون نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      11 1
      آقای شیر این همه امنیت در جامعه بخاطر شیر بودن مردان است ؟
  • yadi IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    5 16
    بابا بس كنيد ديگه ، شما زنها بشينين توي خود بچه داري و وظيفه مادري تونو انجام بدين ، ما مردها هم عرضه داريم هم بلديم چه طوري نون در بياريم ، كمتر ميخوريم راحت تر زندگي ميكنيم .خودتون هم ميدونين واسه چي كار ميكنيد ، خرج زندگي و اين جور چيزا رو ولكن ، اما واقعاً بعضي از زنها اگه كار نكنن زندگيشون تعطيله چون مرداشون مرد نيستن ، اما اينها 10% زنهاي شاغل هستن ، حالا ميگم 90% زنها رو بفرستيد خونه اگه طلاق توي كشور نصف نشد ، خداييش خود زنها هم اينو قبول دارن ، من با خيلي هاشون بحث كردم ، قبول دارن اما انقدر غرور دارن كه نميتونن بيان كنن ، بگذريم برين خونه بشينين مردها عرضه دارن نون بيارن .
  • باز هم حامد IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    7 14
    حالا این زن ها که اینقدر ادعاشون می شه و واسه شوهراشون شاخ و شونه می کشن فک کردید چه باری از رو دوش شوهراشون برداشتن؟ ماهیانه 250 تا 300 هزار تومن که 150 تاش صرف کرایه تاکسیه. این خودش اثبات پر توقعی و پر ادعایی این جور خانومهاست. خدا به شوهراتون رحم کنه.
  • بدون نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    10 2
    اين مسئله برمي گرده به خانواده و فرهنگي كه مردان در آن بزرگ شده و رشد مي كنند. وقتي در خانواده اي مادر، خواهر، و ديگر زنان خانه دار بوده و هستند هيچ وقت يك مرد نمي تواند يك زن كه در بيرون از منزل به فعاليت مي پردازد را درك كند.
    • بدون نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      7 0
      به نظر بنده هم نمیشه یک قانون کلی داد،این مساله به خیلی عوامل بستگی داره...در رشته تخصصی من هم خانومها خیلی خوب ظاهر شدن و خیلی با دقت و تعهد کار میکنن و حقوقشون کمتر از آقایونه برای همین شرکت خانومهارو میگیره و نتیجه هم رضایت بخشه،اما مثلا من منشی میشناشم که بقول دوستمون کلا 300 تومن میگیره 200 تومن هزینه مهد کودک بچه با سرویسشه بقیشم خانومه میده برای غذای آماده و لوازم آرایش(این دقیقا به نقل از خودشه) خوب این هزینه به نظرم برای خونه واقعا سرباره،نیاد سرکار بهتره! یا مثلا در برخی ادارات وقتی میرم دنبال کارام اگه ببینم کارمو باید کارمند زن انجام بده تنم میلرزه (با اینکه خودم خانومم)...در اینجور موارد آقایون راست میگن اما در رشته من اصلا اینها صدق نمیکنه و خانومها عالین پس حکم کلی نمیشه داد
  • سهیل IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    2 0
    بنام خدا سارا خانم لطفا جمع نبندید.
  • جعفر IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    9 4
    همه چيز بايد متقابل باشه كار كردن خانمها ايرادي نداره به شرطي كه لطمه به زندگي و باعث ناآرامشي نشه
  • مدرنیته IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    6 8
    چونکه در صد سال گذشته فکر ما این بوده که باید از غرب الگوبرداری نماییم،لذا این الگوبرداری مانند بسیاری دیگر از نمونه ها ،فرجامی جز بدبختی و از هم پاشیدن خانواده ها نیست.بنده با توجه به تخصص کار فنی خود در ادارات به یقین به این نتیجه رسیده ام که توقعات و متاسفانه خودشیفتگی کارمندان زن و شاغلین زن بسیار بالا است و اگر بررسی شود در اثر همین اشتباهات شخصی ،بسیاری از کارمندان زن در ادارات یا مجرد بوده و یا دارای زندگانی پر استرسی هستند و این به خاطر این است که 30 سال دولتمردن و به اصطلاح روشنفکران ما گفته اند که حق زن در جامعه ادا نشده
  • اوشين IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    8 20
    خانم هابايد كار كردن وخونه داري وبچه داري را از زنهاي ژاپني بياموزيند كه هنوزمردش زنگ خونه را نزده حوله به دست پشت در وايساده خونه مرتب ومنظم با برنامه هفتگي آشپزي همراه بامحبت فراوان در حق مرد وفرزندان، كار نكردن تو منزل را بهونه شاغل بودن هم قرار نمي دن.
    • بدون نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      8 3
      کاربر گرامی از زمان نمایش سریال اوشین و هانیکو سالهاست می گذرد .
  • مارال IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    7 15
    متاسفانه زنها توقعاتشان بالا رفته است و علت اصلي مشكلات مطئنا همين است حال اگر خانمها بيرون از خانه هم كار كنند خود اين مزيد بر علت ميشود من خود يك كارمند زن هستم ولي همكاران خود را ميبينم و خود ميدانم مقصر ما خانمها هستيم
  • يك فرهنگي IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    1 14
    به نظر بنده زنان هم بايد همپاي مردها كار كنند و هم كار خانه انجام دهند چون براي مردها كار خانه عار است مثلا مرد برود ظرف بشويد ايا مردي زير سوال نمي رود ولي زنها اگر در كار بيرون و كمك هزينه هاي زندگي كمك كنند هم خود ارامش بيشتري دارند هم اجتماعي تر ميشوند
    • بدون نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      14 3
      اگه مرد ظرف بشوره عاره؟؟؟؟ همین تهران تا همین 30 سال پیش زشت بود زن به بقالی و قصابی و نونوایی بره,همه این کارها مردونه محسوب میشد.همین الان من مادرشوهرم تابحال از در نونوایی رد نشده (با اینکه معلم با شئوناتی بوده) ولی پدرشوهرم همیشه مسئول خرید خونه و پاک کردن و شستن خریدهارو به عهده داره و عار هم نمیدونه.بچه هشونم خیلی خوب تربیت شدن چون پدر و مادر باهم همکاری میکردن همیشه. مادرشوهرم بواسطه تامین بودنش (بعد از بزرگ شدن بچه ها) کلی مسافرت رفته و الان کلی استقلال مالی داره،به بچه هاش موقع نیاز(خرید خونه و اینا) کمک میده,وام میده،با فیش حقوقیش ضامن میشه،خلاصه که کلی مزایا داره براش،به نظرتون با یک زن خانه دار فرقی نداره؟؟؟ مهمترین عامل به نظر من شوهرش بوده که همیشه با برنامه ریزی بهش کمک میداده
    • بدون نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      14 4
      خداییش آدم خنده ش می گیره... کار خانه برای شمای مرد عار است ... و اگر مرد ظرف بشوید مردیش زیر سوال می رود !!!! ولی از طرفی زن هم کار کنه و هم کمک باشه برای هزینه های زندگی ... خداییش کمتر جک بگید ... خبر جان دست شما درد نکنه کلی خندیدم و روحم شاد شد....
  • آيدين-مرند GB ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    22 7
    واقعا خوندن بعضي از نظرات متحجرانه دردآوره من ترجيح ميدم همسر آينده م شاغل باشه نه فقط براي اين كه به مخارج خونه كمك كنه بلكه بيشتر براي اينكه: 1- خانومم داراي استقلال مالي باشه و مطمئن باشم كه با من به خاطر خودم و زندگي مشتركمون زندگي مي كنه نه به خاطر وابستگي مالي. 2-خانومم داراي استقلال مالي باشه تا شخصيت مستقل داشته باشه و هوس زورگويي به خاطر وابستگي به سر من نزنه. 3- خانومم در تعامل با اجتماع باشه تا توي يه دنياي فانتزي زندگي نكنه و توقعش از من و جامعه و زندگي منطقي باشه. البته يه نكته: قوانين خانواده در ايران بسيار نامناسب براي هر دو طرف هستند: مسائلي مانند مهريه بايد حذف بشه و جدايي به صورت توافقي و تقسيم دارايي باشه و از اون طرف حمايت بي جا از مرد هم بايد وجود نداشته باشه.
    • سارا IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      8 4
      احسنت بر شما
    • مهدی IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      3 12
      اینهایی که گفتی ترجیحات شماست ...... یکی هم مثل این خانوم سارا خوشش میاد احسنت میفرسته.
    • بدون نام IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      9 4
      ای کاش بقیه ی آقایان هم مثل شما فکر می کردند.... نه از دیدگاه بیجای برتری ....
  • ويدا IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    15 6
    مشكل اينجاست كه شما هنوز انتظار داريد خانم ها از كار كه ميايد با تشت و آب خستگي پاهاتون را رفع كنند !! در صورتيكه او هم به همان اندازه كار كرده است . اقرار كنيد حسوديتان ميشود چون انتظارش را نداشتيد. بگذريم از اينكه در محيط كار هم باز در حق زنان اجحاف مي كنيد و قانون اسماً به نام ماست ولي عرفا به كام شما!
    • مهدی IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      5 9
      ببخشید سرکار خانوم ما که اجحافی ندیدیم . من نمیگم مردا همه علیه سلام هستند اما خدایی به ده تا بانک ، به ده تا اداره دولتی و ..... یک سری بزنید ببینید چه خبره 60 درصد کارکنانشون خانوم ها هستند . چی کار میکنند از صبح حرف زدن با تلفن نمایش مد برای هم و.... دعوا های بچه گانه ...تعداد کمی از خانم ها واقعا خدایی کار میکنند. 1- صبح ها 1 ساعت با تاخیر میان سرکار (علت حق شیر بچه ) 2- ظهر 1.5 زودتر میرن خونه (علت بچه از مهد بیارن خونه )
  • هانيه IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    15 1
    به خداآدم ازاين همه بگومگوهاي تكراري وبي سروته خسته ميشه...من يه زن جوان پرانرژيه تحصيل كرده ام.توروابط عمومي وزارت ورزش وجوانان هم مشغول كارم.به خدااگه نبودم وخبرارو كارنميكردم روابط عمومي مابهترين سال 90 انتخاب نميشد.يه چيزخيلي مهم روهم بايداضافه كنم كه دورواطرافم ميبينم كه خانوم هاوآقايوني كه ازساعت 8تا5/2روزشون وبه شوخي وخنده وميوه خوردن وچايي خوردن وآخرسرهم يه كوچولوكار ميگذرونن.آدمي درهرموقعيتي كه بتونه وانرژي كاركردن داشته باشه بايدفعاليت كنه.حالا اين ممكنه تواداره باشه،توآرايشگاه،توآشپزخونه،توبيمارستان و.....مهم اينه كه وظايف توخونواده تعريف شده باشه واهل اون به جايگاه هم احترام بذارن
    • بدون نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      10 1
      دقیقا همینطوره اگه برنامه ریزی و تعادل در تعریف وظایف و مسایل خانوادگی رعایت بشه مشکلی پیش نمیاد. همه این مسایل به خاطر عدم تعادل آدمها و عدم برنامه ریزی هست. خوبه هرکسی حد و حدود خودشو وظایفشو بدونه چه زن و چه مرد و هردو رعایت حال همدیگه رو بکنن و به رشد هم کمک کنن. توقع هم تعریف داره، اگه پر توقعی نباشه و همکاری باشه خانواده گل و بلبل میشه و من نمونه های بسیار زیادی در اطراف خودم میشناسم که با برنامه ریزی خانوم و همکاری و قدرشناسی آقا به جاهای خیلی خوبی هم رسیدن و هردو هم زن و هم مرد در کنار هم رشد کردن...این نگرش ماست که مهمه.
    • مهدی IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
      3 12
      نمونه بارز خانم ها تحصیل کرده - خوشتیپ ترین خانوم اداره -اگر نباشند کار اون قسمت لنگ میشه - پر انرژی و دارای پارتی قوی
  • حال هرچی IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    2 7
    بیایین از زندگی هزینه های پرده و یحچال ساید بای سایدو ال سی دی و مبل و کفپوش و لوستر و مهد کودک و کارگر دم عید و روزهای دیگه رو و غذاهای آماده و حمل و نقل روزانه کودک و خانوم و سکه و نیم سکه های کادویی و اقساط ماشین و مانتوهای اداری و لباسهای شب و .... اینا رو حذف کنیم ببینیم میشه با حقوق آقا زندگی کرد یا نه.....
  • بهرام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    11 1
    آخه چرا اینهمه بحث و جدل؟ اصلا کی مجبورمون کرده که ازدواج کنیم بعدشم هرکدوممون ساز خودمون رو بزنیم. به نظر من اونائی که فکر میکنن مجبورن ازدواج کنن و یا از اون بدتر فکر میکنن باید بچه دار شن، افکارشون 100 سال عقبه؛ زن و مرد هم نداره! من که نفهمیدم این چه کاریه که آدما ازدواج کنن بعد بزنن سروکله هم!!!!
  • میثم IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    2 9
    بابا همیشه گفتن مال زن ماله مال مرد بیت الماله ما مردا همیشه باید سرکوفت مال زنها رو بخوریم
  • بدون نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    2 9
    به نظر من زنان موجودات ناشناخته ای هستند.مخصوصا در ایران
  • هومن IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    0 0
    وای وای وای
  • هومن IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    3 3
    زن ومرد بیهوده آفریده شده اند
  • بدون نام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    2 12
    خانمهاي شاغل اكثرا" يا مجردند يا مطلقه
    • بدون نام IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
      1 0
      چشمت را باز کن درست ببین. کجا زندگی می کنی؟ تو چه اداراتی می ری که اینو فهمیدی؟
  • ميثم IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    3 5
    اين حرفي كه كاربري به اسم نجمه زده اشتباهه 28 سالمه و از 19 سالگي كار كردم، سرباز بودم كه ازدواج كردم ماهيانه مبلغ 55 هزارتومان حقوق سربازي مي گرفتم همون موقع متأهل بودم از پس اندازم خرج كردم، البته خانمم هم كار مي كرد، تا امروز كه حقوقم خوبه هيچ وقت هيچ وقت تو خرج خونم نموندم و پولي هم از خانومم نگرفتم... سنت الهي اينطوره كه خونه‌ايي بي رزق و روزي نمي مونه ... توقع زياده كه آدم بدبخت ميكنه ... مخلص كلام با ماهي 50 تومن زندگي كردم با ماهي 1ميليون تومن هم زندگي كردم و مطمئنم هيچ وقت تو خرج خونه نموندم...
  • بدون نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    8 1
    من یه زن شاغل هستم. ولی اگه به اختیار خودم بود و شرایط اجازه می داد هیچ وقت کار نمی کردم. دلم می خواست منم خونه می موندم به کارهام می رسیدم.استراحت می کردم و اینقدر خسته از کار و سر و کله زدن با دیرون نبودم. اصلا هم آدم متوقعی نیستم که آقایون فرمودن خرج زیاد داشه باشم و مجبور شم کار کنم تا در نمونیم. اما وقتی می بینم شوهرم عرضه نداره، مسئولیت پذیر نیست و نمی تونم به عنوان نان آور خونه بهش تکیه کنم چه کنم؟ من اگر یه روز سر کار نرم همسرم هم علاقه نداره بره سر کار. این یعنی اجبار. نه از سر خوشیه. نه روم زیاده و نه خرج بی جا دارم. فقط مجبورم
  • محسن محمدي IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    17 4
    سلام برادراي عزيز من هم كارفرمام و هم ارباب رجوع انصافا كاري كه زن ها با تعهد كاري انجام ميدهند ، همكاران مرد انجام نمي دهند و بهانه تراشي مي كنند، جيم مي زنند، دروغ فراوان مي گويند و مشتري را ناراضي مي كنند. در ضمن وظيفه ي زن شوهرداري و تربيت فرزند است و از لحاظ حقوقي و شرعي زن كلفت نيست كه در خانه به بزور كار كند و اگر اين كار را انجام دهد شوهر علاوه بر نفقه و تامين همسر وظيفه ي اين را دارد كه ماهانه پولي به او همانند حقوق بدهد انقدر زن ها در اين باب كوتاه آمده اند كه ما فكر مي كنيم وظيفه ي انهاست، انصا فا تحمله ما مردها چه در خانه و چه سركار سخت است و هر فرد استعدادي دارد خانم ها هم استثنا نيستند گاهي مردي نمي تواند كار زني را انجام دهد و گاهي هم زني نمي تواند كار مردي را انجام دهد.
    • بدون نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
      11 2
      جناب محمدی کاش همه مثل شما فکر می کردند... بقیه یاد بگیرند...
  • بدون نام IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    14 1
    به نظر من حضور زن درجامعه هم برای همسران و بچه های اونها لازمه هم برای خود خانمها ٬خانه دار بودن زنها باعث دور بودن اونها ازجامعه و عوام شدن اونها میشه .اجتماعی بودن خانمها به نفع آقایون هم هست چون مشکلات ومسائل اونا رو بهتر درک میکنن.
  • بدون نام IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
    7 0
    واقعا براي زنهاي ايراني متاسفم اول در جلسه خواستگاري بين پدرشان و شاه داماد با افتخار معامله مي شوند، بعد هم اين بحث هاي بي سروته راجع به قوم شوهر و ..... كاشكي زن و مرد ايراني با خودشون فكر مي كردن نقششون تو زندگي چيه، بعد مي شسشتن راجع به اينكه كي بايد ظرف بشوره بحث مي كردن
  • ناهید DK ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    17 4
    مردان ایرانی رو باید ۲ سال برای تربیت بیارن دانمارک. دقیقا مثل سربازی. اونوقت دست از این افکار عقب مونده بر مدارن!
  • یک مرد بیکار 35 س. پس انداز (اندک) خور IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    2 1
    امیدوارم نظرم را نمایشید. مسئله اصلی بحث اقتصادی و رقابت است، مابقی گفتارها حاشیه هست! مثال: بیشتر خانم‌ها با حقوق 100 هزار ت. حاضر بکار هستند ولی بیشتر ٰآقایان حاضر نیستند! راه حل: یا باید کاری‌کرد آقایان حاضر باشند با حقوق 100 هزار ت. کارکنند و یا کاری‌کرد خانم نتوانند با حقوق کمتر از مورد انتظار (دستمزد واقعی مورد نیاز روز) آقایان کارکنند، باقی کارها را رقابت و معادلات اقتصادی حل‌می‌کند!