تغییر عادت های غذایی و رفتن به سمت فست فودها، همیشه یکی از هشدارهای کارشناسان سلامت بوده است. اما اکنون هشدارها به مرحله دیگری رسیده است؛ افزایش بیماری های مربوط به استفاده از فست فودها.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ دکتر محسن آخوندی، فوق تخصص گوارش با هشدار نسبت افزایش شیوع کبد چرب در کودکان به دلیل مصرف فست فودها و غذاهای پرکالری گفت: از آنجایی که از جمله عوامل بروز این بیماری، مصرف غذاهای فست فود و کم تحرکی است، متاسفانه آمار این بیماری در بین کودکان نیز رو به افزایش است.
به گفته او احتمال ابتلا به این بیماری در افرادی که دارای بیماری دیابت هستند و قند آنها کنترل نمی شود، وجود دارد: بیماری کبد چرب به دو نوع کبد چرب ساده و کبد چرب همراه با التهاب تقسیم می شود. کبد چرب شامل سه درجه است و افرادی که مبتلا به کبد چرب درجه سه همراه با التهاب باشند، ممکن است بعد از مدتی دچار سیروز کبدی شوند که یک بیماری پیشرفته کبدی است.
این متخصص گوارش با بیان اینکه بیماری کبد چرب علامت خاصی ندارد مگر در مواردی که کبد بزرگ شود، گفت: این بیماری معمولا در افراد چاق بیشتر دیده می شود. در مواردی که کبد چرب همراه با افزایش آنزیم های کبدی باشد به مشکلات پیشرفته کبدی منجر می شود و احتمال خطرناک بودن آن زیاد است و در مواردی احتمال نیاز مریض به پیوند وجود درد.
او گفت: "غذاهای ناسالم یکی از عوامل بروز بیماری کبد چرب است بنابراین سعی کنید از مصرف غذاهای پر کالری، شیرینی جات و غذاهای چرب پرهیز کنید چرا که وقتی کالری زیاد وارد بدن شود بصورت چربی در کبد ذخیره می شود."

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =