درآستانه سال نو با گذر از ماه های پایانی سال، رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت ، معدن و تجارت پنج محور اصلی تنظیم بازار شب عید را اعلام کرد.

حسن رادمرد گفت: برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا، فروش‌های فوق‌العاده و حراج‌های پایانی سال، ذخیره‌سازی، فروش کالاهای شوینده و پاک‌کننده و تشدید بازرسی و نظارت را پنج محور اساسی تنظیم بازار عید امسال است .

وی با بیان اینکه پنج محور اصلی برای تنظیم بازار شب عید امسال در نظر گرفته شده ، برگزاری نمایشگاه‌های فروش مستقیم کالا در 40 نقطه کشور و در قالب 30 هزار غرفه را اولین محور اعلام کرد.

رادمرد ادامه داد: در این نمایشگاه‌ها اقلام مورد نیاز مردم برای ایام پایانی سال از جمله کالاهای اساسی، شوینده‌ها، میوه، آجیل و خشکبار، شیرینی و شکلات ، کیف و کفش و البسه و سایر موارد همچون منسوجات عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری فروش‌های فوق‌العاده حراج‌های پایان سال، این امر را دومین محور تنظیم بازار دانست و گفت: اتحادیه‌ها و اصناف در این خصوص همکاری متفاوت‌تری را خواهند داشت تا تخفیف‌ها به صورت واقعی اعمال و آنچه مورد انتظار مردم است، محقق شود.

 تشکیل کمیته های قیمت گذاری دراتحادیه ها

به گفته رادمرد ، در اتحادیه‌ها کمیته‌های قیمت‌گذاری تشکیل شده و واحدهای صنفی متقاضی شرکت در حراج‌‌های پایان سال باید درخواست و فاکتورهای قیمت محصولات خود را به آن ارائه دهند تا بررسی‌های لازم درخصوص حاشیه سود و تخفیف‌های اعمالی انجام و نتیجه آن اعلام شود.

رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت ، معدن و تجارت تاکید کرد: همچنین واحدهای صنفی حاضر دراین طرح با نصب بنر (پارچه نوشته ) و پلاکارد مشخص خواهند شد.

وی تصریح کرد: چنانچه واحدهای صنفی قیمت‌های اعلامی را رعایت نکنند با آنها به عنوان متخلف برخورد و تعزیراتی خواهند شد.

این مقام مسئول درخصوص محور سوم تنظیم بازار شب عید گفت: برای جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیرمتعارف قیمت ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و مرکبات از ماه‌های قبل شروع شده است.

وی با تاکید بر اینکه ذخایر خوبی را در کالاهای اساسی داریم، گفت: همچنین غرفه‌ای برای عرضه کالاهای ذخیره‌شده توسط مباشرین خرید و بخش خصوصی و عرضه کالا توسط انجمن‌های تولیدی و توزیعی در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در نظر گرفته شده است.

رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان با اشاره به افزایش تقاضای خرید مواد شوینده در ایام پایانی سال افزود: فروش کالاهای شوینده و پاک‌کننده و انجام هماهنگی با انجمن‌های صنفی و اختصاصی غرفه‌ای برای عرضه محصولات آنها در نمایشگاه از دیگر محورهای تنظیم بازار است عید امسال است تا هیچ‌گونه کمبودی در این خصوص وجود نداشته باشد و مردم به راحتی شوینده‌های مورد نیاز خود را تامین کنند.

قیمت گذاری ویژه از ابتدای اسفند ماه

تشدید نظارت و بازرسی از دیگر محورهای مورد اشاره رادمرد بود که در این‌باره گفت: باتوجه به هماهنگی‌های انجام شده بین سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، سازمان حمایت ، تعزیرات حکومتی و اتحادیه‌ها، قیمت‌گذاری و عرضه کالاها از ابتدای اسفند ماه به صورت ویژه مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد : بازرسان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان موجودی کالا در تمامی انبارها و سردخانه‌ها را رصد می‌کنند تا احتمال هرگونه احتکار را از بین ببرند.

رادمرد افزود: البته ممکن است در برخی موارد سودجویان اقدام به احتکار کالا کرده باشند ولی به طور قطع برخوردهای لازم با آنها صورت خواهد گرفت.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بوق IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    21 0
    خدا به دادمون برسه.دولت رو هر چی دست بزاره طلا میشه
  • بدون نام SE ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    7 0
    يك هماهنگي با دوستان چيني شان مي كردند تا بتوانند جنسهاي بنجل چيني را بهتر بفروشند .
  • علی . م IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    4 1
    گفته جناب آقای رادمرد : چنانچه واحدهای صنفی قیمت‌های اعلامی را رعایت نکنند با آنها به عنوان متخلف برخورد و تعزیراتی خواهند شد. جناب آقای رادمرد فکر می کنید این صحبت شما تاثیری دارد؟ تاکنون چه تاثیری داشته ؟؟ موارد لبنیاتی و . . . . را که این همه شما و مسئولین بالاتر اطلاعیه داده اید چه شده؟؟؟ همه می دانند که همیشه در این موارد فقط حرف بوده و اندک عملی هم که بدون اراده از شماها سرزده جریمه اندکی بوده که بازدارنده نیست و جریمه گرفته شده هم بحساب دولت رفته و گرانفروش هم دوباره کارش را از سرگرفته !! لطفا راهنمائی بفرمائید مردم چه سودی میبرند؟