ایسنا نوشت:

امام جمعه مشهد گفت: اگر کسي نظام را قبول دارد بايد رهبري را هم قبول داشته باشد و اگر کسي رهبري را قبول نداشت، نظام را هم قبول ندارد.
 
آيت‌الله "سيد احمد علم‌الهدي"، در خطبه‌هاي نماز جمعه مشهد مقدس که در محل رواق امام خميني(ره) حرم مطهر رضوي برگزار شد، با بيان اينکه عظمت 9دي باعث شد که ما از 10دي غفلت کنيم، گفت: 10 دي، خاطره شهامت‌آفرين و افتخارآميز مردم و نسل انقلابي شهر مقدس مشهد و شاهد و نمايشگر فداکاريها و ايثارگريهاي زن و مرد به پا خاسته اين شهر در سال 57 است.
 
وي ادامه داد: 10 دي براي مردم مشهد و تاريخ اين شهر به عنوان يک مدال افتخار باقي ماند. در حقيقت، آن حماسه عظيم 9دي در سال 88 ايمان و انگيزه‌اش در 10 دي سال 57 به وسيله مرد و زن فداکاري که در زير چرخ تانکها و بر آسفالت دروازه ارگ و ميدان سوم اسفند فرش شدند و ميدان سوم اسفند را به ميدان 10 دي مبدل کردند، نمايش داده شد و اين نکته در تاريخ افتخار مردم مشهد ثبت شد. آن روزي که اين جهاد عظيم و حماسه قرباني شدن در راه خدا از مردم مشهد و نسل انقلابي اين شهر در ميدان 10 دي بروز کرد، پيشاپيش اين مردم و جلودار اين نسل انقلابي، همان سرو خراماني بود که به عنوان نقطه تبلور ولايت در 9 دي 88 ميليونها انسان ايراني متدين در خط حمايت و تبعيت از او حماسه آفريدند.
 
امام جمعه مشهد در ادامه به بيان دو تذکر پرداخت و گفت: اين دو تذکر مربوط به عرايضي است که در هفته گذشته، من در خطبه‌هاي نماز جمعه و مراسم شب جمعه مسجد ارگ تهران بحث کردم که آن سخنراني از رسانه ملي پخش شد و اين خطبه را هم توجه کرديد، در مقابل عرايض بنده، در شهر دو موضعگيري شده بود.
 
وي گفت: بنا ندارم مجموعه موضعگيري‌هايي را که در برابر حرفهاي من مي‌شود، دوباره مطرح کنم، اما اين موضوع را چون مسئله اعتقادي مردم و جريان فکري است، مجبورم مطرح کنم. موضع اول که به وسيله يک عده عوامل متحجر در گوشه و کنار شهر گفته‌اند، اين است كه گفته‌اند اين تحليلي که فلاني کرد و به قيام سيد‌الشهدا(ع) اشاره کرد، اصلا تحليل و تطبيق در قيام سيد‌الشهداء(ع) درست نيست. قيام امام حسين(ع) مال تاريخ است و تاريخ هم مال 1400سال پيش است و ما بايد کربلا را به تاريخ خودش وابگذاريم. آن روز امام حسين(ع) و ياران و بچه‌هايش مظلومانه شهيد و اسير شدند، ما همان تاريخ را بگوييم و براي مظلوميت آنها اشک بريزيم. ديگر تحليل و تطبيق درست نيست، چون ممکن است يک نفر اين‌طور تحليل کند، يک نفر ديگر نام امام حسين(ع) را برخلاف آنچه تطبيق شده، طور ديگري تحليل کند. مردم سردرگم مي‌شوند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبري تاکيد کرد: اين حرف به وسيله مردم متحجر در بعضي مجالس و محافل عمومي گفته شده و چون اين با مباني فکري سر و کار دارد،‌ لذا بنده مجبور شدم که تذکر بدهم.
 
وي افزود: اين افراد متحجر هستند که اين حرفها را مي‌زنند و مي‌گويند تاريخ کربلا نبايد تحليل و تطبيق شود، مگر کربلا افسانه است که اين افسانه را بگوييم و اگر غمنده بود برايش گريه کنيم و اگر شاد بود،‌ مسرور شويم؟! تاريخ با افسانه فرق دارد. تاريخ يک جريان است، بايد تحليل شود.
 
آيت‌الله علم‌الهدي تصريح کرد: اين حساب دو دوتا چهارتاست، اگر از شما بپرسند چند امام داري، مي‌گويي يک امام دارم، آن هم امام زمان(عج) است؟! يا مي‌گويي دوازده امام دارم؟ پس دوازده امام، امام شما هم هستند. به امام حسين(ع) مي‌گويي امام سوم، وقتي امام‌حسين(ع) امام سوم من و تو است،‌ يعني همين الان امام حسين(ع) دارد ما را رهبري و امامت مي‌کند. امام حسين(ع) از 1400 سال قبل چطور ما را هدايت مي‌کند؟ جز از اين راه است که من بيايم و آني که در سيره، زندگي و کلام امام حسين(ع) است با زندگي امروزم تطبيق کنم و درس بگيرم تا تحت هدايت امام حسين(ع) باشم؟
 
وي خاطرنشان کرد: تو عنصر متحجر و ناداني که مطالعه نکرده و درس نخوانده و فکر نکرده حرف مي‌زني،‌ مي‌داني چه مي‌گويي؟! يعني داري امامت، امام‌حسين(ع) را منکر مي‌شوي. واقعا اين‌طور است؟!
 
آيت‌الله علم‌الهدي تاکيد کرد: اگر شما تحليل تاريخ را قبول داري،‌ پس سيره ائمه(ع) بايد تحليل و تطبيق شود. اگر بناست که تحليل شود، مگر هر کس که آمد تحليل و تطبيق کرد ما بايد قبول کنيم؟! تحليل و تطبيق بايد مستند و مستدل باشد، بنده تحليلي که کردم هم مستند بود و چندين شاهد تاريخي آوردم و هم مستدل بود، استدلال کردم. اگر کسي تحليل من را قبول ندارد، نمي‌تواند رد کند، بايد بيايد سند و دليل مرا رد کند تا بگويد من قبول ندارم.
 
وي ادامه داد: اگر شما از من خوشت نمي‌آيد و قبولم نداري و مرا نمي‌پسندي اين دليل نيست که حرفم را رد کني. بايد دليل و سند مرا رد کني. خب قبول نداري که نداري، ما شما را مجبور نمي‌کنيم که حرفمان را قبول کني، اما شما که مي‌خواهي رد کني،‌ بيا و با سند و دليل رد کن، نه اينکه بگويي اگر فردا کسي آمد و تحليل ديگري کرد ما چه‌کار کنيم. شما بين دو تحليل، آني که مستند و مستدل است، قبول کنيد.
 
خطيب نماز جمعه مشهد در ادامه سخنانش به سرمقاله يکي از نشريات اين شهر اشاره كرد و ادامه داد: در روز 10 دي، هفته گذشته، در يکي از روزنامه‌هاي وزين شهر، يک مقاله‌اي تحت عنوان "غفلت از مخاطبين واقعي 9دي 90" به عنوان سرمقاله اين روزنامه نوشته شده بود. در اين سرمقاله آورده‌اند که اين تحليلها و تطبيق‌هايي که براي فتنه و 9دي 88 شد، اگر براي حزب‌اللهي‌ها و متدينين بود که آنها نيازي به تحليل ندارند، قضيه را بوده‌اند، ديده‌اند و خودشان ايجاد کرده‌اند، پس ديگر تحليل نمي‌خواهند. بايد اين تحليلها به صورتي انجام بگيرد تا آنهايي که از فتنه 88 و 9دي ابهام دارند، ابهامشان برطرف شود و بعد هم اين آقاي نويسنده نوشته بود يک عده‌اي هستند که نظام را قبول دارند، ولي نسبت به آنچه در انتخابات 88 و 9دي گذشت، هنوز ابهام دارند و بايد يک کاري کنيم که ابهام اينها برطرف شود.
 
وي ادامه داد: اين آقاي نويسنده نوشته که اينها نظام را قبول دارند. در اين مملکت اگر کسي نظام را قبول دارد بايد رهبري را هم قبول داشته باشد و اگر کسي رهبري را قبول نداشت، نظام را هم قبول ندارد. اين آقايي که نظام و رهبري را قبول دارد،‌ در خطبه‌هاي نماز جمعه 29خرداد 88 با آن شفافيتي که مقام معظم رهبري صحبت کردند، براي کسي ابهام باقي نماند. اين چطور نظام و رهبري را قبول دارد و هنوز ابهام دارد؟!
 
آيت‌الله علم‌الهدي تصريح کرد: کسي که نظام را قبول دارد، آيا جمهوري اسلامي قبول دارد يا جمهوري غير اسلامي؟ اگر جمهوري اسلامي را قبول دارد، چطور وقتي آنها آمدند در خيابانها و شعار دادند "استقلال، آزادي، جمهوري ايراني" هنوز برايش ابهام باقي مانده است؟! اينکه نظام را قبول دارند، آيا امام(ره) را قبول دارند يا قبول ندارند؟ اگر امام(ره) را قبول دارند، چطور وقتي ديد که عکس امام(ره) را در دانشگاه تهران پاره کردند هنوز برايش ابهام باقي مانده است؟! اين آقايي که نظام را قبول دارد،‌ اصلا امام‌حسين(ع) را قبول دارد يا قبول ندارد؟ چطور در مورد اينهايي که در روز عاشوراي 88، آمدند و پرچم امام‌حسين(ع) را آتش دادند هنوز برايش ابهام باقي مانده است؟!
 
وي خاطرنشان کرد: ممکن است بفرماييد که آنها يک عده اراذل و اوباش بودند و به سران فتنه مربوط نبودند. تمام اين اردوکشيهاي خياباني و آوردن مردم به عرصه خيابان تا دست به اين کارها بزنند و اين شعارها را بدهند، همه را سران فتنه انجام دادند. آنها هفده بيانيه دادند. بعد از حادثه‌اي که در آن عکس امام(ره) پاره کردند، به نفع آمريکا شعار دادند، "نه غزه، نه لبنان" گفتند، پرچم امام حسين(ع) را آتش زدند، در برابر همه اين حوادث، اين آقا اعلاميه و بيانيه داده و در بيانيه‌اش اين حرکتها را تشويق کرده است.
 
امام جمعه مشهد تاکيد کرد: من سئوالم اين است که در اين مملکت، نه در مشهد با اين وسعت و نه در تهران مرکز کشور و نه در شهرهاي بزرگ، در اقصي نقاط اين کشور و ده‌کوره‌ها، کدام آدمي است که نظام را قبول داشته و هنوز در مسئله فتنه 88 داراي ابهام است؟! آخر شما اينها را مي‌نويسيد که چه کساني خوششان بيايد و خوشحال شوند؟
 
وي با بيان اينکه "مي‌خواهم به نکته اصلي سخنانم اشاره کنم"، گفت: وقتي کاروان اسراي اهل‌بيت امام‌حسين(ع) به شام وارد شدند، تا دهم صفر بيشتر در شام نماندند و يازدهم ماه صفر از شام خارج شدند. در مدتي که اينها در شام بودند،‌ جريان شهادت حضرت رقيه(س) چنان شام را به هم ريخت که يزيد مجبور شد براي توجيه مردم شام، يک مجلسي را تشکيل دهد. در مسجد جامع يک مجلسي تشکيل داد و دستور داد امام سجاد(ع) را آوردند و يک خطيب نامرد، دنياپرست و مشرک را هم روي منبر فرستاد و اين خطيب هم مقابل چشم امام سجاد(ع) شروع کرد در فضيلت بني‌اميه صحبت کردن و علي(ع)‌را سب و لعن کرد و به امام حسين(ع) دشنام داد و قيام امام حسين(ع)‌ را محکوم کرد تا مردم توجيه شوند و قضيه در شام حل و فصل شود.
 
وي افزود: امام سجاد(ع) وسط صحبت اين خطيب، مجلس را به هم زد و يک جمله را خطاب به سخنران زد که تمام حرف من همين يک کلمه است و مي‌خواهم همين را بگويم. امام سجاد(ع) اولين کاري که کردند مجلس را به هم زدند و وسط صحبت ايستادند و به خطيب اشاره کردند و تشري به او زدند و فرمودند: "اي حرف‌زن! تو رضاي مردم و رضاي مخلوق را با غضب خدا معامله کردي؟"، تمام حرف من همين جمله زين‌العابدين(ع) است.
 
امام جمعه مشهد تصريح کرد: آنجا که امام سجاد(ع) خواستند مجلس را به هم بزنند و اين خطيب را رسوا کنند، بايد شديدترين الفاظ را در مورد او به کار مي‌بردند و به او مي‌گفتند کافر، منافق و ...، اما فقط گفتند: "تو رضاي مردم و رضاي مخلوق را با غضب خدا معامله کردي" و از اين بدتر نيست.
 
وي تاکيد کرد: ثبت‌نام انتخابات تمام شد. در استان ما 373 نفر براي 17 کرسي نمايندگي ثبت‌نام کردند. در شهر مقدس مشهد براي 5 کرسي، 167 نفر ثبت‌نام کردند. برادران، خواهران! افراد به فعاليت مي‌افتند، دست و پا مي‌زنند،‌ اما اين را توجه داشته باشند که براي اينکه راي بياورند، کرسي نمايندگي را به دست آورند و در اين رقابت برنده شوند، خطيب يزيد نشوند. در خطي نيفتند که رضاي مخلوق را با غضب خدا معامله کنند. براي اينکه به پول و پله برسند و براي تبليغاتشان کار کنند، با جريانهاي ناپاک، ضدارزشي و انحرافي دست ندهند براي اينکه خيال مي‌کنند در ميدان رقابت آنها برنده خواهند شد. اگر اين کار را کنند اينها خطيب يزيدند و با خطيب يزيد محشور مي‌شوند.
 
امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: يک جريان ناپاک، لائيک و ضدارزشي که دست در دست انگليس و آمريکا دارد و دلارها را از آن طرف مرزها در اينجا مي‌خواهد زير پاي شما بريزد، يک جريان قدرت‌يابي که براي رسيدن به قدرت به هر جنايتي دست مي‌زند و هر جريان ضدارزشي و هر قشري از اقشار لائيک و بي‌دين جامعه را مي‌خواهد به خودش جلب کند، توجه داشته باشيد که اگر خداي ناکرده براي اينکه راي بياوريد با اينها کنار بياييد، اين خطيب يزيد شدن است و مشمول سخن امام سجاد(ع) به آن خطيب قرار مي‌گيريد، حواستان را جمع کنيد!
 
وي در ادامه، به تضرع و استغاثه به درگاه خدا پرداخت و تاکيد کرد: ما شيعه‌ايم، ما چهل روز است براي امام حسين(ع) داريم گريه مي‌کنيم و اشک مي‌ريزيم،‌ ما سکينه(س) و رقيه(س) و زينب(س) و زين‌العابدين(ع) مي‌شناسيم، ما نبايد مسير خطيب يزيد را برويم. ما نبايد راه و روش يزيديها را پيگيري کنيم. حواسمان بايد جمع باشد! نبايد به هر کاري دست بزنيم.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =