قانون جدید سربازی با وجود ابلاغ از سوی رئیس حمهور، هنوز اجرایی نشده است و معاون انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرده پس از تایید فرمانده کل قوا این قانون احرایی می شود.

به گزارش خبرآنلاین، سردار موسی کمالی در گفتگویی چنین اعلام کرد: "درخصوص قوانین نیروهای مسلح از آنجا که منوط به اذن فرمانده کل قواست، باید منتظر دستور معظم له باشیم. براین اساس پیش‌بینی می‌شود تا اواخر دی ماه بخش‌هایی از این قانون که صراحت دارد و نیاز به آیین‌نامه اجرایی ندارد، به مرحله اجرا برسد."

اما اکنون معاون امور اجتماعی بهزیستی اعلام کرده است معافیت سربازی برای پسران زنان سرپرست خانوار از ابتدای دی ماه اجرا شده است. علی‌محمد زنگانه در گفتگو با فارس با اشاره به شرایط جدید سربازی برای فرزندان زنان سرپرست خانوار گفت: "از دی ماه امسال تمامی فرزندان ذکور مادران فاقد شوهر تحت پوشش بهزیستی معاف می‌شوند. در ابلاغیه جدید نظام وظیفه تأکید شده که فرزندان ذکور مادران فاقد شوهر تحت پوشش بهزیستی همانند کمبته امداد از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

به گفته او این قانون از دی امسال ابلاغ شده و در حال حاضر سازمان بهزیستی آن را به تمامی ادارات بهزیستی در سراسر کشور ابلاغ کرده است: "شرایط معافیت به طور کامل در این بخشنامه مشخص شده است و خانواده‌ها می‌توانند از این شرایط برای معافیت فرزندانشان استفاده کنند."

او همچنین در پاسخ به این پرسش که تکلیف افرادی که تا قبل از این ابلاغیه به خدمت سربازی رفته‌اند و هم اکنون دارای شرایط معافیت هستند، چه خواهد شد،گفت: "در این باره سازمان نظام وظیفه تصمیم‌گیری می‌کنند و بهزیستی دخالتی ندارد."

گفتنی است در قانون جدید نظام وظیفه عمومی درباره معافیت فرزندان خانواده های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، چند بند مشخص وجود دارد. در بند 11 آین قانون آمده است: "یکی از فرزندان ذکور مادران فاقد شوهر تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام(ره) و سازمان بهزیستی از انجام خدمت دوره ضرورت معاف است." در بند 13 هم آمده است: "تنها پسر خانواده‌های تحت پوشش که دارای سه فرزند اناث یا بیشتر باشند از انجام خدمت دوره ضرورت معافند."

شرایط کامل معافیت ها را می توانید اینجا بخوانید.
4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
    4 0
    آقا کسی میدونه منظور این آقا از "شرایط معافیت به طور کامل در این بخشنامه مشخص شده است" چی هست؟ شرایط معافیتش به چه صورت هست؟ کسی اینجا اطلاعی داره؟
  • بدون نام IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    14 1
    اگر من بی و یا با سواد متمایل باشم با 10-20 و ... میلیون تومان توافق با پدر سرمایه دار که حاضر به پرداخت پول برای معافیت فرزند از سربازی است و سند رسمی و محضری ارائه دهد آیا اشکالی است که به جای ایشان به سربازی برای بار دوم بروم. چه فرقی دارد سربازی سربازی است و اینکه اگر تنشی شد من نیز به اندازه فرزند ایشان دشمن میکشم و نه کمتر. در واقع 3 سال بعد از سربازی آزمون دادم و بیکار بودم و اگر 10 میلیون میگرفتم آنزمان اکنون دارای سکونتگاه و شغل بودم. و نیز 15 مرحله ازمون دادم. احتمال زیاد شدیدا استقبال شود از موضوع و هر دو طرف رضایت خواهند داشت. و اشتغالزایی است به فرم رسمی. نیز در صورت تائید از من تشکر نمایید.
    • بدون نام IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
      6 2
      خیلی جالب بود... مخصوصا اون قسمتی که گفتی اشتغال زایی میشه
  • بی نام GB ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    1 3
    نظر خوبی
  • سعید RO ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    6 4
    بنده سرباز فراری سال 78 هستم و متاسفانه مدت 4 ساله که پدرم فوت کرده و مادرم تحت پوشش سازمان بهزیستی میباشد و بنده فرزنده بزرگ خانواده هستم ایا با این وجود میتوانم از معافیت کفالت مادر استفاده کنم .در ضمن بنده از سال 78 تا الان فراری هستم .لطفا راهنمایی کنید .
  • بی نام A1 ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    8 0
    من دو خواهر کم بینا دارم و سن پدرم 55سال است آیا معافیت هم شامل من می شود
  • علی IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 2
    معلول 66درصد به بالا امور اجتماعی بهزیستی میتواند یکی از فرزندان را معاف نماید.
  • عبدالباسط جوام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    معلول
  • حسين رحيمي فر A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 1
    چرا قانون ۶۰سال كفالت پدر حذف شد
  • بی نام A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    کفالت سرپرست خانواده شامل کسی که غیبت داشته باشد برا چی تعلق نمیگیرد راهنمایی میخوام
  • بی نام A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    0 0
    سلام من ميخوام كفيل بابام بشم مشكل حركتي داره يباررفتيم بهزيستي نامه داد رودكتر متخصص.يبارهم تماس گرفتن ازبهزيستي ك بيايين براكميسيون ك خوشبختانه هردومورد معلوليت شديد زدن،ميخواستم ببينم بازم كميسون ميذارن بهزيستي استان هم نيازه كميسيون بگيرن يا ديگه كاراي بهزيستي تمومه ؟