درام تاریخی «بدرود ملکه من» با بازی دایان کروگر فیلم افتتاحیه شصت و دومین دوره جشنواره فیلم برلین است و در بخش مسابقه نیز رقابت می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، لی سیدو، ویرجینی لودوین و زاویه بوووا در «بدرود ملکه من» ساخته بونوا ژاکو فیلمساز فرانسوی بازی می‌کنند.

این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته شانتال توماس درباره اولین روزهای انقلاب فرانسه است که از منظر خدمتکاران در کاخ ورسای روایت می‌شود. کروگر نقش ماری آنتوانت را بازی می‌کند و سیدو در نقش سیدونی یکی از بانوهای کاخ ظاهر می‌شود.

«بدرود ملکه من» تولید مشترک فرانسه و اسپانیاست. بونوا ژاکو کارگردان فیلم‌هایی چون «دختر تنها» و «ویلای آمالیا» است.

«بدرود ملکه من» همچنین یکی از فیلم‌های بخش مسابقه شصت و دومین دوره جشنواره فیلم برلین است که 9 تا 19 فوریه 2012 (20 تا 30 بهمن) برگزار می‌شود.
مایک لی فیلمساز بریتانیایی ریاست هیئت داوران بخش بین‌الملل این دوره برلیناله را به عهده دارد و اصغر فرهادی کارگردان ایرانی یکی از داوران این بخش است.
برگزارکنندگان جشنواره برلین پیش از این اسامی سه فیلم اول بخش مسابقه جشنواره سال 2012 را اعلام کردند: «اسیر» فیلم جدید بریلانته مندوزا فیلمساز صاحبنام فیلیپینی با بازی ایزابل هوپر بازیگر فرانسوی، درام «بازی‌های کودکانه» به کارگردانی آنتونیو چاواریاس کارگردان اسپانیایی و «کارت‌پستال‌هایی از باغ وحش» تازه‌ترین فیلم ادوین کارگردان اندونزیایی.

اسکرین دیلی / 4 ژانویه / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =