سه هفته پیش، رییس جمهور قانون وظیفه عمومی را برای ابلاغ اجرا کرد، اما این قانون هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش خبرآلاین؛ به گفته معاون قوانین و مقررات سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، قانون جدید وظیفه عمومی پس از ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح در آینده نزدیک اجرا می شود.
سرهنگ حجت الله واعظی نژاد گفت: سازمان وظیفه عمومی ، تمهیدات و سازوکار لازم برای اجرای قانون جدید را فراهم کرده که پس از ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح ، این قانون به مرحله اجرا در می آید.

معاون قوانین و مقررات سازمان وظیفه عمومی همچنین درباره تغییرات قانون جدید گفت: تغییر سن مشمولیت ، تعیین سقف مدت تحصیل دانش آموزان و دانشجویان مشمول، تعیین تکلیف مشمولان و سربازان معتاد، تغییر در آخرین مهلت معرفی مشمولان ، ایجاد معافیت های جدید برای مدد جویان ، افزایش حقوق و مزایای سربازان و تشدید مجازات برای مشمولان غایب و بکار گیرندگان مشمولان غایب را از مهمترین تغییرات قانون اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی نام برد.

به گفته او بزودی اطلاعات کامل در خصوص جزئیات قانون جدید وظیفه عمومی در احتیار مردم قرار می گیرد.

پیش از این اعلام شده بود بر اساس قانون جدید، هر فرد ذکور ایرانی در ماهی که طی آن ماه به سن هجده سال تمام می‌رسد مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی است.

قانون جدید سربازی را اینجا ببینید.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد هادی IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    11 4
    13.تنها پسر خانواده‌هایی که دارای سه فرزند اناث یا بیشتر باشند از انجام خدمت دوره ضرورت معافند. آفا من 3 تا خواهر دارم اگه بر فرض یکیشون یا هر 3 شون ازدواج کنن بازم بند 13 معافیت شامل حالم میشه؟
  • رضا IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    4 3
    اگه کسی مشغول به تحصیل باشه می تونه از این معافیت ها استفاده کنه؟ در مورد 13 منظورش اینه که 3 یا بیشتر خواهر مجرد داشته باشه؟
  • رهگذر IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    7 2
    در بند 13 منظورش از فرزند اناث ، خواهر مجرد می باشد؟ کسی که مشغول به تحصیل می باشد می تونه از این معافیت ها استفاده کنه؟
  • saeed t IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    0 4
    تو رو خدا در مورد معافیت تحصیلی حداکثر ان 24سال که به 20سال اومده سوال ببرسید؟ایا درسته؟ یکی جواب بده تو رو خدا
  • حمید IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    1 0
    سلام خواستم یه توضیحی بدم در مورد معافیت تک پسر پدر بالای شصت سال شاید عده ای از دوستا از این نگرانی کشنده دربیان،چون خودم یه مدت گرفتارش بودم و درکشون می کنم سردار تو مصاحبش گفته اگه حکم نهایی قبل از اجرای قانون جدید باشه طرف شامل معافیت می شه این یعنی اینکه همه چیز به تاریخ تشکیل کمیسیون بستگی داره،اگه کمیسون قبل از اجرای قانون جدید تشکیل بشه و حکم صادر بشه طرف شامل معافیت می شه یعنی طبق قانون قدیم، ولی اگه پرونده در حال رسیدگی باشه ولی هنوز کمیسیون تشکیل نشده باشه و در این حال قانون اجرا بشه طبق قانون جدید عمل می شه و طرف شامل معافیت نمیشه http://www.sarbazi.us/?p=1968
  • محمد رسول IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
    2 2
    جریان سقف مدت تحصیل در دانشگاه دیگه چه صیقه ایه بگین همه انیشتینن اخه یه کم انصاف هم خوب چیزیه نوع رشته هم در مدت سقف در نظر بگیرین تورو خدا کاری نکنین کلی هزینه بشینه رودستمون اخرش هم هیچ...............
  • حسین حدادی IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    1 0
    من الان سرباز زندان یزد هستم در سال91 کنکور دادم ودانشگاه تهران قبول شدم اما قبل از رسیدن جواب کنکور برای سربازی ثبت نام کردم اما بنا به قانونی ازنظام وظیفه نتوانستم به دانشگاه بروم میخواستم بدانم این قانون هنوز هست؟