فرمانده نیروی انتظامی با انتقاد از سازمان استاندارد به دلیل کوتاه آمدن در برابر برخی از خودروسازان می گوید این سازمان در برخی موارد برای رفع مشکل دیگران قانون را اجرا نمی‌کند و به نفع خودروسازان مهلت تمدید می‌کند حال آنکه نمی توان با مصلحت اندیشی و مدارا با جان مردم بازی کرد

سردار اسماعیل احمدی مقدم پیش از ظهر دوشنبه در سی امین دوره استانداردسازی رفتار پلیس راهور با اشاره به اجرای قانون جدید و افزایش نرخ جریمه ها گفت: برخی از افراد همانند رانندگان تاکسی دارای معیشت سخت هستند اما کمتر تلاش می کنند که تخلف نکنند این افراد وقتی جریمه می شوند احساس می کنند که پلیس نان خانواده آنها را بریده است متخلفان باید بدانند اگر در قوانین سختگیری می شود برای خودشان است و پلیس از روی محبت و دلسوزی و نه خالی کردن عقده ها و خواسته هایش در مورد آنها اعمال قانون می کند.
فرمانده نیروی انتظامی از با انتقاد از  رسانه ها و خبرنگاران هم  که می گویند پلیس کمین کرده  و  برگه های جریمه را صادر می کند گفت این افراد می توانند یک روز همراه پلیس شوند تا ببینند جریمه ها به درستی صادر می شود. هیچگاه به افسران در اعمال قانون سهمیه نمی دهیم. اگر پلیس بخواهد با بهانه گیری رانندگان را جریمه کند این امر بسیار زشت است احمدی مقدم با بیان اینکه برخی از رانندگان در برابر قانون مقاومت روانی دارند تاکید کرد: اجرای قانون به صورت کامل نیاز به فرهنگسازی دارد که این امر نیز یک امر تدریجی است.
وی به دیدارش با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در آن دیدار به ایشان گفتم که با وجود افزایش تعداد خودروهای کشور به بیش از 14 میلیون میزان تلفات با سالهای گذشته برابر است و افزایش نیافته است اما ایشان فرمودند که با انتظارات بسیار فاصله داریم چرا که تعداد کشته ها در دهه گذشته بیش از تلفات جنگ تحمیلی است.
 فرمانده نیروی انتظامی با انتقاد از سازمان استاندارد به دلیل کوتاه آمدن در برابر برخی از خودروسازان می گوید این سازمان در برخی موارد برای رفع مشکل دیگران قانون را اجرا نمی‌کند و به نفع خودروسازان مهلت تمدید می‌کند حال آنکه نمی توان با مصلحت اندیشی و مدارا با جان مردم بازی کرد.
احمدی مقدم با بیان اینکه سختگیری های پلیس منافاتی با اعمال قانون ندارد اظهار داشت: امروز یک سوم کشته های رانندگی را موتورسواران و عابران تشکیل می دهند که باید فکری به حال آنها شود. البته پلیس باید الگو باشد اما متاسفانه در برخی از صحنه ها می بینیم که ماموری که کلاه ایمنی بر سر ندارد از راکب موتورسیکلت می خواهد که کلاه بر سر بگذارد. رفتار، شخصیت و ادب مامور باید الگو باشد تا شهروندان نیز از آن تبعیت کنند.
احمدی مقدم ادامه داد: در قانون جدید کم کاری دیگران مورد محاسبه قرار می گیرد اما برخی ها حداقل استانداردها را نیز کاهش می دهند. مسئولان راهور نباید در برابر مخالفان قانون کوتاه بیایند و کم کاری کنند چرا که بعد از گذشت مدتی تمامی آمارهای تلفات بر سر پلیس ریخته می شود. پلیس هم باید در برابر مخالفان قانون مقاومت کند. پلیس باید بتواند از حق مردم دفاع کند نمی توانیم به نفع صاحبان قدرت کم کاری کنیم و مشکلات را نادیده بگیریم. اگر مقاومت پلیس در برابر برخی افراد و سازمان ها نبود اوضاع تلفات رانندگی بدتر از این نیز می شد.
 4545
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    4 0
    ا ا ا ا ا آقاي احمدي مقدم-------------------- / / / كارشناسان فني نيروي انتظامي بايد در استاندارد حضور يابند / / / چطور امكان حضور در بانك مركزي را مطرح مي فرماييد اما براي استاندارد جسارت به خرج نميدهيد؟ . . . ضمنا حداقل كار شما ميتواند عدم شماره گذاري باشد از خدا و قيامت بايد ترسيد و شماره نكرد اين ميز و پست و مقام آن دنيا به كمك و كار شما نميايند . .
  • بدون نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    2 0
    مصلحت اندیشی سازمان استاندارد چیز غریبی نیست .درچه مواردی و چه کالاهایی چنین نبوده ؟ در جای جای این مرزوبوم از این مصلحت اندیشی ها فراوان است .جان مردم کیلویی چند ؟
  • بدون نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    0 0
    واقعا از سردار احمدی مقدم به خاطر انتقادی که در مورد مماشات استاندارد با خودرو سازان کردند کمال تشکر را دارم. این در حالی است که بارها بر اساس اماری که نهاد های رسمی کشور اعلام میکنند ما سالانه در کشور به خاطر نبود ایمنی در خودرو ها مثل ترمزABS و کیسه هوا که امروزه در اکثر کشور های دنیا جزء اولویتهای ابتدایی ایمنی خودرو محسوب میشود سالانه بالغ بر 23 هزار کشته ما در جاده ها به خاطر نبود ایمنی استاندارد خودرو های داخلی داریم هزینه پرداخت میکنیم و سازمان استاندارد چشمش را بر روی جان مردم بسته و دائم فرصت خودرو سازان را تمدید میکند.تا همچنان رکورددار بیشترین کشته در تصادفات جاده ای در جهان باشیم.چرا سازمان استاندارد برای جان مردم ارزشی قاءل نیست. باز هم از سردار احمدی مقدم تشکر میکنم.