جمهوری اسلامی در سرمقاله«آمریکا و باتلاق تنگه هرمز» نوشت:

*تهدید به بسته شدن تنگه هرمز توسط یکی از مقامات دولتی ایران، که سه شنبه هفته گذشته در پی زمزمه‌های مربوط به تحریم خرید نفت ایران توسط اتحادیه اروپا صورت گرفته بود، از یکطرف قیمت نفت را از یکصد دلار فراتر برد و از طرف دیگر واکنش آمریکا و فرانسه را برانگیخت.
* اینکه به نظر می‌رسد دولتمردان آمریکائی درباره ایران دچار توهم شده‌اند و تصور می‌کنند در ایران وضعیت بگونه‌ایست که آنها می‌توانند تهدیدهای خود را عملی نمایند. این، یک خیال باطل است که از بی‌اطلاعی درباره واقعیت‌های ایران نشأت می‌گیرد و محصول گزارش‌های اغواگر و بی‌اساس گروهک‌های معاند و منافق و ضدانقلاب است. واقعیت اینست که اولاً نظام جمهوری اسلامی از پشتوانه مردمی قوی برخوردار است و با این پشتوانه همانگونه که در 32 سال گذشته در برابر انواع توطئه‌های آمریکا و همدستان و مهره‌هایش ایستاد و پیروز شد باز هم خواهد ایستاد و پیروز خواهد شد. ثانیاً ایران امروز، با ایران 30 سال قبل این تفاوت را دارد که از امکانات و تجهیزات دفاعی پیشرفته‌ای برخوردار است و تجربه 8 سال دفاع مقدس را نیز دارد. ملتی که بدون برخورداری از این تجربه و امکانات و تجهیزات دفاعی توانست در برابر همه‌ی تهاجمات بایستد و دشمنان خود را و در رأس همه‌ی آنها آمریکا را ناکام نماید، اکنون با اینهمه تجربه و با خودکفائی در صنایع نظامی، بسیار قدرتمندانه‌تر می‌تواند در برابر دشمنان ظاهر شود و باز هم پیروزی را از آن خود کند.
* به نفع دولتمردان آمریکاست که با چنین ملتی زورآزمائی نکنند و درحالی که در داخل با انواع و اقسام بحران‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند و در خاورمیانه عربی و شمال آفریقا و افغانستان در باتلاق فرو رفته‌اند، تنگه هرمز را به باتلاقی دیگر برای خود تبدیل ننمایند.
/29217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایران IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    8 8
    ایرانی همیشه در مقابل دشمن بیگانه یکصداست