فارس نوشت:

یک فروند ناو هواپیمابر آمریکایی در خلال رزمایش ولایت 90 توسط هواپیمای گشت و شناسایی دریای ارتش در دریای عمان شناسایی شد.
 
در خلال برگزاری این رزمایش یک فروند ناو هواپیمابر آمریکایی توسط هواپیمای گشت و شناسایی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ره‌گیری و مورد شناسایی قرار گرفت.
 
بنابر این گزارش این ناو هواپیما با شماره بدنه "CVN74" و با نام «یو اس اس جان سی استنیز» پس از عبور از تنگه هرمز و هنگام ورود به دریای عمان (محدوده رزمایش ولایت 90) بلافاصله توسط سامانه‌های شنود الکترونیک نیروی دریایی ارتش شناسایی و سپس یک فروند هواپیمای بال ثابت گشت و شناسایی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با پرواز از نزدیکی این ناو ضمن تصویربرداری و شناسایی مثبت از آن، اطلاعات این ناو هواپیمابر آمریکایی را به مرکز فرماندهی مخابره کرد.
 
ناو هواپیمابر «یو اس اس جان سی استنیز» در سال 1989 میلادی به منظور انجام ماموریت‌های مختلف از جمله عملیات‌های دریایی، پشتیبانی نیروی هوایی، مین‌ریزی، ‌ایجاد حصارهای دریایی و هوایی و نیز حمل انواع هواپیماهای ارتش آمریکا به مناطق دیگر ساخته شد.
 
این ناو با دارا بودن دو رآکتور هسته‌ای و با قابلیت حمل 15 تا 20 فروند جنگنده یکی از مهمترین ناوهای هواپیمابر ارتش آمریکاست.

/2727

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
    پس هنوز تکنولوژی عهد بوق رو داریم می کنیم باید با دید بصری ببینم و رادار همون تعطیل هستند
  • بدون نام IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
    92 13
    این ناو هواپیمابر 332 متری قابلیت حمل حدوداً 90 جنگنده را دارد.
  • بدون نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
    72 10
    اين ناو مجهز به 9 اسكادران جنگنده F-18 و موشك هاي زير سطحي ،موشك هاي سطح به هوا ،موشك اسپرو و 5617 خدمه مي باشد .
  • بدون نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    5 11
    تحمل بیست بسیجی گردان چهارصدونوزده جیرفت ازلشکرتارالله راندارد