مروری بر حوادث ایران در غروب چهارشنبه 7 دی 1390

بازداشت باند 6 نفره سارقان کابل برق و کشف 60 فقره سرقت در کرج

سایت پلیس نوشت: با تلاش ماموران انتظامی شهرستان کرج یک باند 6 نفره سارقان و مالخرها که با سرقت کابلهای برق و مخابرات موجب قطعی های مکرر برق و تلفن در منطقه کیانمهر کرج شده بودند دستگیر شدند
سرهنگ عبدالرضا خیرخواهان- فرمانده انتظامی شهرستان کرج- با اعلام خبر دستگیری باند 6 نفره سارقان کابل برق و مخابرات در کرج در تشریح جزئیات این سرقتها گفت: در پی مراجعه اهالی منطقه کیانمهر کرج به اداره برق و مخابرات در یک ماه گذشته و اعلام شکایت مبنی بر قطعی های مکرر برق و تلفن منطقه و بررسی موضوع از سوی ارگانهای مورد نظر مشخص شد که شخص یا اشخاصی با بریدن کابلهای مخابراتی و برق آنها را به سرقت برده اند که علت قطعی های اخیر به این علت می باشد. با توجه به حساسیت موضوع دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان کرج قرار گرفت.
سرهنگ خیرخواهان افزود: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی و گشت زنی در منطقه و ابلاغ موضوع به کلیه واحدهای گشتی در نهایت در تاریخ دوم دی ماه سال جاری، ماموران کلانتری 43 کیانمهر در حین گشت زنی به فردی که در حال حمل کابل برق و تلفن بود مظنون شده و پس از دستگیری در بازرسی از وی اموالی از قبیل اره آهن بر و سیم چین به اضافه مقداری کابل برق و تلفن کشف و ضبط کردند. متهم دستگیر شده پس از انتقال به کلانتری به جرم خود مبنی بر سرقت کابل برق و مخابرات اعتراف کرده و اذعان داشت که کابلهای مخابراتی را با همدستی شش نفر که در امر سرقت و فروش اموال مسروقه با وی همدست بوده اند به سرقت می برده اند و تا کنون به همین شیوه به سرقت 60 فقره کابل مخابراتی و برق از منطقه کیانمهر پرداخته اند. فرمانده انتظامی شهرستان کرج در پایان گفت: ماموران با راهنمایی های سارق دستگیر شده و انجام کارهای اطلاعاتی، محل اختفای متهمان را در مناطق مختلف شهرستان کرج شناسایی و در چندین عملیات پلیسی آنها را دستگیر و از آنها 3 تن آهن آلات، سیم کابل برق و مخابرات کشف و ضبط شد. 

 

کلاهبردارانی که سایت‌ شرط‌بندی فوتبال راه‌اندازی کرده بودند

ایسنا نوشت: رییس پلیس فتای استان اردبیل از دستگیری دو کلاهبردار اینترنتی که در پوشش سایت شرط‌بندی فوتبال از شهروندان اخاذی می‌کردند، خبر داد. سرگرد امینی گفت: پیرو شکایت افرادی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از طریق سایت شرط‌بندی پیش‌بینی فوتبال، ماموران تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند. ماموران پلیس فتا با انجام بررسی‌ها دو متهم را شناسایی و دستگیر کردند که این افراد با توجه به دلایل و مستندات موجود به جرم خود معترف و مدعی شدند که با راه‌اندازی سایت شرط‌بندی از کاربران مبلغ 15میلیون و 400هزار ریال کلاهبرداری کرده‌اند. امینی با بیان اینکه یکی از روش‌های کلاهبرداری اینترنتی برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد یا دریافت پول به روش‌های گوناگون از جمله شرکت در سایت‌های شرط‌بندی است، گفت: بسیاری از این سایت‌ها جعلی‌اند و فرد معرفی شده به عنوان برنده همان مدیر سایت با نام‌های مختلف است. به گفته رییس پلیس فتای استان اردبیل در این مسابقات اینترنتی تنها کاربران هستند که قربانی شده و مبالغ قابل توجهی را از دست داده‌اند.

 

82 فقره سرقت در پرونده سارقان معتاد

سایت پلیس نوشت: با تلاش کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان دو سارق معتاد و سابقه دار دستگیر شدند و در تحقیقات صورت گرفته از آنان 82 فقره سرقت کشف شد. سرهنگ حسین حسین زاده- رییس پلیس آگاهی اصفهان- اظهار داشت: در پی وقوع کیف قاپی و سرقت داخل خودرو در شهر اصفهان موضوع در دستور کار پایگاه غرب پلیس آگاهی استان قرار گرفت. تیم ویژه ای از کارآگاهان مبارزه با سرقت این پایگاه مامور رسیدگی به این موضوع شدند و تحقیقات خود را پیرامون این سرقت ها آغاز کردند. ماموران در تحقیقات خود سرنخ هایی از دو نفر سارق سابقه دار که به تازگی از زندان آزاد شده بودند یافتند که آنها را به کشف حقیقت نزدیک کرد.
در ادامه ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی این دو نفر به نام های مهدی و فریدون را طی دو عملیات جداگانه دستگیر و مقادیری نیز اموال مسروقه و مدارک هویتی از آنان کشف و نامبردگان به پلیس آگاهی منتقل شدند. در تحقیقات صورت گرفته از سارقان، آنها به 40 فقره کیف قاپی و 42 فقره سرقت داخل خودرو اعتراف و فردی را نیز به عنوان مالخر به پلیس معرفی کردند که ماموران وی را هم دستگیر و از او نیز مقداری از اموال مسروقه را کشف کردند.

به گفته سرهنگ حسین زاده متهمان به نوعی دچار سوء مصرف شدید مواد مخدر بودند و انگیزه خود از ارتکاب این سرقت ها را تهیه مواد مخدر مصرفی خود عنوان کردند.  

 

مرگ 21 نفر در فارس بر اثر مسمومیت با گاز

فارس نوشت: در هشت ماهه امسال 21 نفر در استان فارس بر اثر مسمومیست با گاز مونواکسیدکربن جان خود را از دست دادند که از این تعداد 15 نفر مرد و شش نفر زن هستند. آمار مرگ و میر ناشی از مسمومیت با گاز در سال گذشته در این استان 16 نفر بود که با افزایش 31/3 درصدی در سال جاری به 21 نفر رسیده است. بر اساس این گزارش بیشترین آمار مرگ ناشی از مسمومیت با گاز در این استان مربوط به اردیبهشت ماه با تعداد هفت نفر و کمترین آن مربوط به تیرماه با تعداد یک کشته است.

 

مراقب کلاهبرداران تلفنی که شما را به پای دستگاه های عابر بانک ها می کشانند باشید!

سایت پلیس نوشت: رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی به شهروندان توصیه کرد: مراقب کلاهبرداران تلفنی، که شما را به پای دستگاه های عابر بانک ها کشانده و با استفاده از منوی انگلیسی عابر بانک ها، به دست خودتان موجودی حساب شما را خالی می کنند، باشید.
سرهنگ خیاط زاده با بیان این مطلب گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته از پرونده های مراجعین به این پلیس توسط کارشناسان اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم ، متاسفانه مشاهده گردیده است که کلاهبرداران با مراکز ارائه خدمات عمومی مانند (فروشگاه ها، هتل ها، رستوران ها و مغازه ها وغیره) تماس تلفنی برقرار نموده و خود را نماینده شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی معتبر مانند (استانداری، شرکت های خودرو سازی و غیره ) معرفی می کنند. این افراد با سوء استفاده از اعتبار این ارگان ها و شرکت ها درخواست ارائه خدمات برای مجالس خاص یا خرید اجناس را می نمایند و از فروشنده یا ارائه دهنده خدمات شماره حساب عابربانک، جهت واریز هزینه خدمات یا خرید اجناس سفارش شده را در خواست می نمایند.
سرهنگ خیاط زاده ادامه داد: پس از گذشت زمان اندکی مجدد تماس می گیرند و اعلام می کنند که پول را به حساب شما واریز نموده اند. خواهشمند است پای دستگاه عابر بانک بروید موجودی حساب گرفته و برای ما ارسال کنید. لذا فروشنده یا ارائه دهنده خدمات پای دستگاه عابربانک رفته و موجودی گرفته و اعلام می نمایند موجودی من اینقدر است و پولی برای من ارسال نشده کلاهبردار پس از مطمئن شدن از موجودی حساب شما به بهانه های مختلف از جمله (حساب عابربانک من ارزی است و باید از زبان انگلیسی دستگاه استفاده نموده و موجودی بگیرید) لذا خواهشمند است زبان انگلیسی عابر بانک را انتخاب کرده و مراحلی را که به شما اعلام می کنم ادامه دهید تا وجه به حساب شما منتقل گردد. و به این صورت وجه از حساب شما به حساب کلاهبردار واریز می گردد.
رئیس پلیس فتا به شهروندان توصیه کرد: گول کلاهبردارانی را که از اعتبار ارگان های دولتی و خصوصی و عدم آشنایی افراد نسبت به منوی انگلیسی عابر بانک ها سوءاستفاده می نمایند را نخورند، چون از این طریق وجه از حساب شما خارج و به حساب کلاهبردار منتقل می گردد. 

 

تریاک با طعم رب گوجه فرنگی

سایت پلیس نوشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در بازرسی از محموله رب گوجه فرنگی یک دستگاه کامیون مقدار 150کیلو گرم تریاک را کشف و ضبط کردند.
سرهنگ حسین رضایی- رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان- با اعلام این مطلب اظهار داشت: در پی کشف محموله 327 کیلویی تریاک و دستگیری تعدادی قاچاقچی حرفه ای در یکی از محورهای مواصلاتی استان تعدادی از همدستان این قاچاقچیان در یکی از استان های شرقی کشور شناسایی و فعالیت و تحرکات آنان زیر ذره بین ماموران این پلیس قرار گرفت. با تشکیل چندین اکیپ محسوس و نامحسوس و انجام تحقیقات میدانی گسترده ماموران مطلع شدند که قاچاقچیان قصد دارند محموله ای دیگر از مواد مخدر را به اصفهان انتقال دهند. با مراقبت های شبانه روزی و کنترل خودروهای عبوری در محورها مواصلاتی استان ماموران به یک دستگاه کامیون مشکوک وآن را متوقف کردند.
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه کامیون حامل بار رب گوجه فرنگی بود اظهار داشت: ماموران در بازرسی از این محموله مقدار 150کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک را که زیر رب ها جاسازی شده بود را کشف و ضبط کردند. در این رابطه سه قاچاقچی دستگیر که دو نفر از آنان برادرند و با احتساب دستگیری دو قاچاقچی قبلی در پرونده 327 کیلو تریاک تعداد پنج نفر از اعضای این باند دستگیر و دو دستگاه خودرو نیز تاکنون توقیف شده است.
سرهنگ رضایی در پایان با بیان اینکه ماموران این پلیس در جریان این دو عملیات که کمتر از 48 ساعت زمان برده است نزدیک به نیم تن مواد مخدر از نوع تریاک را از اعضای این باند کشف و ضبط کردند خاطرنشان کرد: متهمان به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

 

تصادف موتورسیکلت و پژو 4 نفر را روانه بیمارستان کرد

ایسنا نوشت: مسئول روابط عمومی اورژانس تهران از مصدومیت 4 نفر بر اثر تصادف موتورسیکلت با یک دستگاه پژو خبر داد. حسن عباسی در این باره گفت: تصادف موتورسیکلت و یک دستگاه پژو با یکدیگر در خیابان جمهوری قبل از پل حافظ سبب مصدومیت 4 نفر شده است. مسئول روابط عمومی اورژانس تهرن ادامه داد: عوامل اورژانس در ساعت 14:40 در جریان وقوع این حادثه قرار گرفتند و پس از حضور در محل به وسیله دو دستگاه آمبولانس و انجام اقدامات اولیه مصدومان را به بیمارستان‌های سینا و فیروزگر منتقل کردند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =