روابط عمومی خانه سینما در پی یادداشت روز سه‌شنبه یکی از خبرگزاری‌ها با عنوان «اینجا خانه سینماست، صدای بی‌بی‌سی فارسی!» جوابیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، در بخشی از این جوابیه آمده است: «جامعه اصناف سینمایی نهادی برآمده از اراده سینماگران ایرانی است که در چارچوب ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران مصرح در قانون اساسی زندگی می‌کنند و به کار ساخت و نمایش فیلم اشتغال دارند و می‌کوشند تا با رایزنی ودیده بانی مناسبات شغلی خویش به تامین نیاز‌های مادی و معنوی خود جامه عمل بپوشند. پس هر گونه کوششی برای معرفی آنان به عنوان دشمن ویا راندن آنان به اردوگاه بیگانگان از تقوای سیاسی و حزم اداری به دور است. گواه این ادعا نیز سفارت فرهنگی سینما در این سی سال است که اگر نگوییم همه، دست کم بیش از نیمی از اعتبار فرهنگی ایران اسلامی در جهان از آنِ سینما بوده است.»
روابط عمومی خانه سینما در ادامه نوشته است: «اما بعد، پر واضح است که نمی‌توان و نشاید کسی را به تخریب خانه‌اش تهدید کرد و برای او وعده ساخت بوستانی در آینده را داد و هم هنگام نیز از او خواست که با ما در بنای بوستانی که شاید درآینده به شما هم ثمر دهد شریک شوید!»

در بخش دیگر این جوابیه می‌خوانیم: «هیچکدام از اصناف سینمایی دعوی تحریم جشنواره فیلم فجر را نکرده‌اند و البته همگان مختارند که در جشنواره شرکت کنند یا نکنند. نهاد صنفی - فرهنگی خانه سینما برآیند آرای همه نمایندگانش است و البته بر گفت‌و‌گو، اقناع و دوراندیشی استوار. سلسه مراتب اداری و نظامی مورد علاقه شما را ندارد. خانه سینما یک فدراسیون است و نه یک سازمان اقتدارگرا! جامعه اصناف سینمایی جشنواره فیلم فجر را سال تحویل (عید) سینمای ایران می‌داند. فارغ از اینکه هم چون سالیان پیشن مدیران برگزار کننده‌اش (مدیران معاونت سینمایی) تدبیر و حزم داشته‌اند و یا هم چون این دوسال با بی‌درایتی به واگرایی و بی‌اعتمادی سینماگران و دولت کوشیده‌اند. و البته این هم حق سینماگران است که در جشنواره خودشان شرکت کنند و اما نخواهند آثارشان داوری شود کاری که در سال گذشته از درایت برخی صنوف حاصل آمد.»
در پایان جوابیه روابط عمومی خانه سینما آمده است: «جامعه اصناف سینمایی وظیفه دارد از تمامی اعضای خود برای تحقق حقوق قانونیشان در هر شرایطی دفاع کند و این بستگی به عضویت آنان در یکی از اصناف عضو خانه سینما دارد. پس دفاع از همکاران صنفی (مستندسازان عضو خانه سینما) برای برخورداری و تحقق حقوق قانونیشان از اهداف خانه سینماست و بر این رفتار اگر ستایشی روا نمی‌شود نکوهشی را هم نشاید.»

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =