مسعود دانشمند، رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات در رابطه با قطع روابط تجاری ایران و امارات که هفته گذشته اتفاق افتاد توضیح می دهد.

دانشمند که غروب یکشنبه 4 دی در کافه خبر حضور پیدا کرده بود پیرامون قطع روابط تجاری ایران و امارات گفت: « هفته گذشته روابط تجاری ایران و امارات طی 24 ساعت دچار اختلال شد که بر اساس آن کشور امارات و واحد پول این کشور از سایت ثبت سفارش برداشته شد. البته پس از 24 ساعت این مشکل برطرف شد و خوشبختانه جای نگرانی وجود ندارد. »
او ادامه داد: « تمامی این پروسه به مقام های سیاسی ارتباط پیدا کرد و اصلا با سران اقتصادی بخش خصوصی در رابطه با این مشکل صحبتی نشد. »
دانشمند از دولت خواست تا در این جور مواقع بخش خصوصی را محرم بداند و فعالان اقتصادی را از روند داستان مطلع سازند: « من به عنوان رییس اتاق بازرگانی ایران و امارات از اینکه چرا ثبت سفارش برای کالا های امارات ممنوع شد اطلاعی ندارم و در این رابطه جزییاتی مطرح نشده است. فقط از دولت تقاضا دارم در این جور مواقع ما را به عنوان فعالان اقتصادی امین بدانند و در این رابطه به ما نیز توضیح دهند. »
او در پاسخ به این سوال که تحلیل شما از ممنوعیت روابط تجاری ایران و امارات که طی هفته گذشته اتفاق افتاد چیست گفت: « به نظر من اماراتی ها آمدند و یکسری محدودیت هایی را تحت فشار های آمریکا وارد کردند که گمان می کنم مقام های دولتی ایران به این موضوع واکنش جدی نشان دادند. بر این اساس اماراتی ها هم وقتی پاسخ قاطع دولت ایرانی را مشاهده کردند آن را در مقابل فشار های آمریکایی ها گذاشتند و به این ترتیب فشار آمریکا را خنثی کردند. »
3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام FR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
    28 1
    آقا توضیح این مقام مطلع رو برو: ...اطلاعی ندارم...گمان می کنم ...
  • بدون نام IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
    1 12
    ایران بااین کار به نظرمن قدرت وصلابت خودش رانشان دادوبایددرمقابل همه ی اعراب ودشمنان باقاطعیت برخورد کرداین کولی چه خوب بودکه شمارانیزدرجریان قرارمی دادند
  • بدون نام IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    2 8
    ایشاالله کلا روابط با امارات قطع بشه بریم با ترکیه کار کنیم. اولش تاجر ها یه کم سختشون هست اسباب کشی کنن ترکیه بعدش خیلی راحت تر می شن.
    • بدون نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
      7 1
      تركيه هم پاش بيفته ازپشت چنان خنجر بزنه كه نفهمي ..
  • بدون نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    2 1
    انگار ب ترکیه سرو سری داری که سنگشو به سینه میزنی
  • بدون نام IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    8 0
    مشکل همه اینه که نگاه نمی کنن قطع روابط با یک کشور چه پیامدهایی دارد. فعلا ترکیه و امارات شاهراه های مبارزه با تحریم های بین المللی هستند. دعا کنید این روابط قطع نشود. البته باید مشکل اساسی حل شود نه اینکه دلمان را به انشاالله و خدا کند و ... خوش کنیم. ما باید سیاست روابط خارجی را تغییر بدهیم.
  • بدون نام IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    3 0
    امارات نقش دلال و واسطه رو برای تجارت ایران بازی میکنه....واین فرصت را ایران مفت در اختیار انها قرار داده است....ایران دارای سواحل طولانی با اب های ازاد است که فرصت طلایی را به ایران هدیه داده است اما مانند خیلی از مشکلات این مملکت ...نتوانستیم ان را به فرصت تبدیل کنیم سواحل( نا زیبای) ایران قدرت رقابت با سواحل زیبا شده کشور های حاشیه خلیج فارس رو ندارد...که میتوانست با جذب توریست و سرمایه گذار هم ثروت ایجاد نماید وهم خود محل تجارت برای دنیا باشد....چرا؟