هفته نامه سیاحت و تجارت نوشت:

فکر می‌کنید این روزها جهانگردان برای گشت‌وگذار کجا را انتخاب می‌کنند؟ احتمالاً و به طور طبیعی شاید فکر خواهید کرد که دیوار بزرگ چین، برج ایفل، خرابه‌های آتن، یا سرزمین ماتادورها را انتخاب می‌کنند، اما عجله نکنید. چون بهتر است بدانید جاهایی در گوشه و کنار جهان وجود دارد که حالا جزو محبوب‌ترین اماکن توریستی جهان است. این مناطق را «قطب‌های جدید گردشگری جهان می‌نامند؟


از کج بودن نترسید!
دروازه‌ پایتخت، ابوظبی، امارات متحده عربی:
دبی، مشورترین شهر امارات متحده عربی و پربازیدترین مکان در کشور است، اما حالا ابوظبی پایتخت سیاسی این شیخ‌نشین با علامت بی‌نظیر خود، دبی را به چالش کشسده است. برج شیشه‌ای 35 طبقه‌ای موسوم به «دروازه پایتخت» بلندترین برج زاویه‌داری است که بشر تاکنون ساخته است.
این برج، زاویه‌ای 18 درجه‌ای با زمین دارد که 4 برابر زوایه کج پیزاست و همین خصوصیت آن باعث می‌شود که در لابه‌لای آسمان‌خراش های دبی به چشم بیاید.

از 10 طبقه به پایین سقوط کنید!
رولر کاستر شکارچیتا،‌ پارک باخ، فلوریدا، آمریکا:
پارک تفریحی در سال‌های اخیر، یکی از اصلی‌ترین مراکز توجه توریست ها بوده‌اند. حالا کسانی که عاشق این نوع پارک‌ها و شهربازی هستند، می‌توانند در پارک موسوم به «چیتاهانت» آخر هیجان را تجربه کنند! در مرکز این پارک، یک ترن هوایی وحشتناک قرار دارد که سرعت آن از صفر، ناگهان به 100 کیلومتر در ساعت می رسد و شما را تا ارتفاع 40 متری بالا می‌برد و سپس با شیبی وحشتناک و تند به چند متری زمین برمی‌گرداند! حالا تصور کنید که از بالای یک ساختمان 10 طبقه، به سمت زمین‌ رها شده‌اید!
در این پارک تفریحی،‌می‌توانید از تفریح با نجی‌جامپینگ، یا سرخوردن از یک سرسره به ارتفاع 35 متر به داخل استخر هم استفاده کنید. می‌گویند تمام افرادی که وارد این پارک می شوند، پس از خروج از آن می‌گویند: یک روز کامل برای استفاده از تفریحات این پارک کافی نیست.

شیرجه بزن، از موزه دیدن کن!
موزه زیرآب کانکون مکزیک
این موزه تنها موزه زیرآب دنیا نیست، اما بزرگ‌ترین موزه زیرآب جهان محسوب می‌شود و نوامبر سال 2010 در فاصله 5 کیلومتری ساحل مکزیک افتتاح شد. در این موزه‌ها صدها مجسمه انسان به اندازه طبیعی قرار گرفته است.

این موزه دریایی، شما در مجاورت مرجان‌ها، ماهی‌ها کوچک و لجن‌خورهای عجیب و غریب قرار می‌گیرند. طی 12 ماه اخیر 750 هزار نفر با لباس غواصی به دیدن این موزه رفته‌اند، روزی بیش از 2 هزار نفر پس مطمئن شودی که برای بازدید از این موزه تنها نخواهید بود!

احساس آلیس در سرزمین عجایب!
سایبان متروپل،‌ سویل، اسپانیا:
آلکیسیس مورنو، نویسنده شناخته شده حیطه توریسم می‌گوید: اگر واقعاً واقعاً‌ می‌خواهید احساس «آلیس در سرزمین عجایب» را درک کنید، حتماً‌به شهر سویل بروید، چون در استراحتگاه ساحلی انکار ناسیون این شهر، احساس بودن در سرزمین عجایب را خواهید داشت.
این ساختمان پیچ درپیچ که سقفش شبیه کندوی زنبورعسل است به یکی از عجایب معماری جهان معروف شده است این بنای شیری رنگ شاید شبیه یک ماهی غول آسا باشد و شاید شبیه یک قارچ محلی، که مردم محلی آن را به خاطر شکلش، قارچ غول‌آسا می‌نامند در داخل این ساختمان عجیب، یک موزه عجیب نیز در انتظار شماست، موزه‌ای که بسیاری از یافته‌های جالب باستان‌شناسی جهان در آن نگهداری می‌شود.

از پارکینگ هم دیدن کنید!
پارکینگ لینکلن رود، میامی
فکر می‌کنید«پارکینگ» نمی‌تواند مکانی برای گردش و بازید باشید؟ اگر به پارکینگ «لینکلن‌رود» بروید نظرتان عوض می‌شود. در این پارکینگ، فقط یک سقف بالای ماشین‌تان است و خبری از دیوار نیست و در واقع، با تمام پارکینگ‌هایی که تا به‌حال دیده‌اید متفاوت است.
در کنار این پارکینگ یک رستوران تمام شیشه‌ای، یک کارواش فوق‌مدرن، یک سالن استراحت و یک سالن تفریح کودکان هم در نظر گرفته شده است. این پارکینگ برنده جایزه طراحی مسابقه «تی پاس ال» سال 2011 شده است.

کنار درختان و گیاهان عجیب
پارک پل‌بروکلین، نیویورک:
پل بروکلین، از مشهورترین نقاط توریستی جهان است. این پل بسیار وسیع که فقط روی 6 پایه وصل است و مناطق دامبورد و کابل هیل را به هم وصل می‌کند،‌ حالا یک پارک فوق‌العاده را در کنار خود می‌بیند.
این فضای سبز بسیار وسیع که پر از درختان وگیاهان عجیب و غریب است، شاهد انجام انواع و اقسام فعالیت‌های گروهی است از سینمای روباز گرفته تا محل برگزاری کنسرت، ورزش و ماهیگیری.

موزه‌ای از آینده در دل چین
موزه هنر «نانجینگ سی‌فانگ» چین:
شهر «نانجینگ» چین، خیلی توریستی نیست. این شهر 7 میلیون نفری در ابعاد شهرهای چینی، همچنین شهر بزرگی محسوب نمی‌شود. اما در حال بدل شدن به یک مرکز توریستی است. این شهر را مرکز هنرهای مدرن چین می‌دانند و حال ساختمان جدید موزه هنر این شهر ک ساخت آن سال‌ها به طول انجامیده، مرکز توجه بسیاری شده است.
جالب است که در ساخت این موزه، از قوانین دوستدار محیط زیست، از جمله سقف سبز و سیستم گرمایش و خنک‌کننده،‌ بدون استفاده از سوخت فسیلی، استفاده شده است.

برج توفان‌زده، نماد المپیک 2012
برج اربیت لندن:
می‌توانید تصور کنید برج ایفل با اسید حل شود و فقط بخشی از اسکلت آن باقی بماند و تصور کنید یک چرخ و فلک عظیم پس از توفان چه شکلی خواهد داشت.
برج جدید لندن که 110 متر ارتفاع دارد، چنین تصور عجیبی دارد. آنیش کاپور و سیسیل بالموند 2 هنرمند معروف این برج عجیب را طراحی کرده‌آند که قرار است نماد مسابقات المپیک سال 2012 لندن باشد این برج حتی قبل از تکمیل شدن، یکی از مظاهر جدید توریستی لندن شده است.
47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جهانگرد IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
    45 2
    با دلار 1600 تومان تا سر کوچه هم نمی شه رفت چه برسه قطب های گردشگری
  • امیر IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    6 1
    به کام اونایی که می تونند برند ،مافقط باید تو سایت شما وصفش را بخونیم و حسرت بخوریم....
  • فرید IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    1 0
    یادش بخیر دلار 1600 تومان! الان 3500 تومنه من هیچی نمیگم چون می ترسم سال بعد بهم بخندن