محمد هاشمی رفسنجانی به دفاع از عملکرد سیاسی برادرش ‌پرداخت و از هجمه رسانه‌ای علیه وی انتقاد کرد.

مهم ترین بخش های گفت و گوی محمد هاشمی رفسنجانی با هفته نامه آسمان در ادامه می آید:

  • از سال 1354 طرح تخریب و ترور هاشمی‌رفسنجانی در سازمان مجاهدین خلق کلید خورده؛ منافقین گرچه بسیار علیه او نوشتند ولی نتوانستند او را به قتل برسانند. اما در سال 1358 هاشمی‌رفسنجانی هدف گلوله گروه فرقان قرار می‌گیرد.
  • پس از رحلت امام، هاشمی‌رفسنجانی به عنوان سرباز فداکار و مدیری توانا و اندیشمند نوگرا و اسلام‌خواه - مصلحی دوراندیش درخشید. به طوری که از سوی ملت قدرشناس به عنوان سردار سازندگی و مرد عبور از بحران‌ها لقب گرفت.
  • تحمل شخصیتی به این اوصاف نه‌تنها برای دشمنان و یا بلکه دوستان نادان هم قابل قبول نبوده و نیست و از این‌رو هاشمی‌رفسنجانی در بستر زمان به عنوان خاکریز اول نظام جمهوری اسلامی مورد حقد و کینه دشمنان دانا و دوستان نادان قرار گرفته و یک روز هم از تخریب و توطئه و سیاه‌نمایی مصون نبوده است.
  • تخریب هاشمی در ایران یک واکنش رسانه‌ای بدون هدف نمی‌تواند باشد وقتی هدفمند است، یقیناً برنامه‌ریزی شده است و برنامه‌ریزی بدون سازماندهی معنی ندارد.
  • پس از مناظره‌های سال 88 و اتهاماتی که از سوی آقای احمدی‌نژاد به شخصیت‌های روحانی برجسته نظام نظیر هاشمی‌رفسنجانی و آقای ناطق‌نوری وارد شد، بنی‌صدر در مصاحبه‌ای گفت 30 سال است که من می‌گویم اینها دزدند و فاسدند شما حالا به این نتیجه رسیدید؟! و از این‌ راه چه سوءاستفاده‌های تبلیغاتی که مخالفان علیه نظام نمودند؟!
  • امروز یک جریان وسیع روحانیت‌ستیزی در کشور بین مخالفان نظام مقدس جمهوری به راه افتاده است و به اصطلاح از روحانیت اصیل و انقلابی به عنوان پشتوانه اصلی نظام اسلامی انتقام می‌گیرند. یکی از راه‌های انتقام‌گیری همین رفتارهایی است که جوان ناآگاه مجری خبر 20:30 شبکه 2 انجام می‌دهد و به اصطلاح می‌خواهند حرمت روحانیت را بشکنند! کاری که حتی در زمان رژیم پهلوی مجلات فکاهی هم انجام ندادند و هیچ‌گاه هیچ دلقکی حاضر نشد در ملأ عام به روحانیت توهین کند و یک شخصیت روحانی را مسخره کند. در سال‌های اخیر متأسفانه روحانیت‌ستیزی در میان بعضی از گروه‌های سیاسی که حتی در درون حکومت هستند، رایج شده است.
  • ضرورت دارد مسئولان ذی‌ربط به این مسائل رسیدگی کنند. آنقدر می‌دانم وقتی درباره این برنامه‌های مضحک از آقای ضرغامی رئیس سازمان توضیح خواسته شده است، نامبرده با اظهار بی‌اطلاعی از چنین برنامه‌هایی خود را تبرئه کرده است!
  • آقای هاشمی فردی دارای فکر، اندیشه، آینده‌نگری و قدرت تحلیل بالاست و توانسته است کشور را از بحران‌ها نجات دهد ولی همه این ویژگی‌ها نیاز به ابزار دارد تا بتواند کشور را از بحران نجات دهد. امروز آقای هاشمی‌رفسنجانی همان آقای هاشمی‌رفسنجانی 30 سال یا 20 سال قبل است - بلکه با تجارب و دانش بیشتر ولی آقای هاشمی امروز ابزار گذشته را در اختیار ندارد و از توانایی‌ها و تجارب و اندیشه‌های ایشان برای نجات کشور استفاده نمی‌شود.
  • دوران هشت‌ساله سازندگی با اذعان و اعتراف دوست و دشمن بهترین دوران کشور به لحاظ سازندگی و رفع مشکلات مردم و سامان‌گرفتن کشور بوده است آن هم با خزانه خالی و نفت بشکه‌ای حدود ده دلار. می‌دانید در تمام دوران هشت‌ساله سازندگی درآمد کشور از محل فروش نفت 74 میلیارد دلار بوده است. ولی آن همه توسعه سازندگی، به‌خصوص در زیرساخت‌ها و زیربناها انجام شد ولی در شش سال اخیر بیش از ششصد میلیارددلار از محل فروش نفت درآمد حاصل شده است ولی وضع مردم این است که شما بهتر از من می‌دانید!
  • امسال دوران پنج‌ساله مجمع به پایان می‌رسد و در اسفندماه اعضا و ریاست مجمع انتخاب می‌شوند. طبعاً خواست مخالفان ایشان این است که ایشان دیگر رئیس مجمع نباشند و این خواسته خود را نیز کتمان نمی‌کنند حالا چه خواهد شد؟ باید منتظر اسفندماه باشییم. 27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منصور نوین IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    2 20
    آقای هاشمی اصلا در هیچ پستی در نظام نباید حضور داشته باشد مردم از دست ایشان خسته شده اند.
  • sajad IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    0 0
    ضمن سلام و عرض ادب خدمت آقای محمد هاشمی اینکه ما بگیم آقای رفسنجایی کاری برای مملکت ما نکرده دروغ گفتم. ولی اینکه بگیم آقای رفسنجایی دیگه بدرد مردم ایران نمیخوره باز هم دروغ گفتیم. ولی خواهش من از ایشان این هستش که تابع امر رهبری باشه نه غرب و شرقزدگان