مهر نوشت:

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح تغییرات انجام شده در واردات خودرو، گفت: الزام واردکنندگان برای واردات خودرو تنها از کشور مبدا تولید برداشته شد.
حمید صافدل در خصوص آخرین تغییرات در ضوابط جدید واردات خودرو به کشور گفت: ورود هر گونه خودرو ولو به تعداد اندک یک عدد، مشروط به داشتن کارت بازرگانی از سوی واردکنندگان است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: واردات خودرو چه از سوی شرکت و چه از سوی افراد حقیقی باید با رعایت 4 شرط باشد، به این معنا که علاوه بر نو بودن یک خودرو، داشتن نمایندگان خدمات پس از فروش، شرایط بهینه‌سازی مصرف سوخت، استانداردهای 51 گانه و اعلامی از سوی محیط زیست کشور باید از سوی واردکننده رعایت شود.

وی تصریح کرد: چندی پیش دولت مصوب کرده بود که واردات خودرو باید از مبدا کشور تولیدکننده آن باشد، اما هم اکنون این امکان ایجاد شده است که از سایر مبادی نیز، امکان ثبت سفارش و واردات وجود داشته باشد.

صافدل گفت: در ماههای گذشته ثبت سفارش برای خودرو با تغییرات جدید، بیشتر شده است و این تغییرات ثبت سفارش در زمان واردات قطعی خودرو، حتما در بازار داخلی نیز اثرگذار خواهد بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی در دست بررسی است، افزود: برای تغییرات تعرفه واردات خودرو تا به حال پیشنهاد جدیدی دریافت نشده است و اما در مورد خودروهای هیبریدی یا با سوخت‌هایی نظیر انرژی‌ برق، به تازگی تقاضاهایی از سوی برخی بخش‌های مرتبط ارایه شده که بر اساس آن درخواست، معاونت اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز آن را تائید کرده است.

وی تصریح کرد: این پیشنهاد که هم اکنون در حال طی مراحل کارشناسی تصویب در دفتر مقررت واردات و صادرات است، در دستور کار کمیسیون ماده یک قرار دارد که قاعدتا اگر این موضوع تصویب شود، تحولی در نوع خودروهای وارداتی به کشور ایجاد خواهد شد.

به گفته صافدل، تصویب این موضوع، تاثیر بسزایی در سیاستهای جابه جایی مصارف سوخت‌های فسیلی به سمت سوختهای سالم تر و نسل نو خواهد داشت؛ بنابراین امکان اینکه در تعرفه این نوع از واردات خودرو و قطعات آن، کاهش تعرفه‌ای صورت گیرد، وجود دارد.
3939
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    13 0
    اگه اين 4شرط برا خودروهاي ما بود كه عمرا كسي نميخريد..ها ها ها...امان از روزي كه عيب ديگران مارا از عيب خود غافل كند.
  • بدون نام IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    2 1
    باید تعرفه خودروهای برقی را صفر کنند.
  • بدون نام IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    5 1
    واقعا باید تعرفه خودروهای هیبرید برقی را صفر کنند تا مردم هم از تکنولوژی روز برخوردار شوند و هم از گرانی خودروهای وارداتی خلاص شوند. همین ایران خودرو 2 سال پیش تا بحث پایین آوردن تعرفه خودروهای هیبرید اومد وسط گفت که ما خودرو هیبرید تولید میکنیم، هنوز خبری نیست. پشت گوش انداختند و دارند 405 و پیکان وانت تولید میکنند. چهارتا باتری لیتیومی هم سوار یک سمند کردند و گفتند بیایید ببینید خودرو الکتریکی تولید کردیم. شرکت معظم آمریکایی و ژاپنی 10 ساله دارند روی خودرهای الکتریکی کار میکنند آنوقت یک سمندی نشان مردم میدند که تا 20 کلیومتر بیشتر شارژ نداره. اصلا تمام کارهای این کارتل های خودرو فیلم و نمایش هست. وگرنه تا 30 سال 405 تولید نمیکردند. پیکان وانت که دیگه افتضاحه 50 ساله دارند به مردم میفروشند
  • آرمین IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    2 1
    استانداردهای 51 و بهینه سازی مصرف سوخت را خودروهای تولیدی عمده در داخل ندارند: انواع پراید، 405 و پژو پارس، پیکان وانت، وانت های مزدا و زامیاد. دفاتر فروش و خدمات پس از فروش هم یک سری دکور خوش رنگ برای گران فروشی قطعات یدکی محصولاتشان است. نه فراخوانی، نه تعامل با مشتری، هیچی... مانند خیلی از چیزای دیگه، فقط نفع مردم در این قضایا نادیده گرفته شده. همه هم دست بسته سکوت و اطاعت میکنند.
  • آرمین IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    1 1
    استانداردهای 51 و بهینه سازی مصرف سوخت را خودروهای تولیدی عمده در داخل ندارند: انواع پراید، 405 و پژو پارس، پیکان وانت، وانت های مزدا و زامیاد. خدمات پس از فروش هم یک سری دکور خوش رنگ برای گران فروشی قطعات یدکی محصولاتشان است. نه فراخوانی، نه تعامل با مشتری، هیچی... مانند خیلی از چیزای دیگه، فقط نفع مردم در این قضایا نادیده گرفته شده. همه هم دست بسته سکوت و اطاعت میکنند.
  • آرمین IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    3 1
    این شرط هم برداشته شده، فقط به ضرر واردکنندگان بود. اگر میخواهید کاری به نفع مردم کنید، تعرفه و عوارض را صفر کنید و انحصار واردکنندگان را بشکنید تا مردم مجبور نباشند پراید و 405 و پیکان وانت بخرند.