جریمه های جدید رانندگی از روز شنبه قرار است اعمال شود ،پلیس می گوید برای این کار آماده است اگر چه که رییس جمهور می گوید که خیلی اعتقاد ندارد که پول جریمه می‌تواند باعث کاهش کامل میزان تلفات و تخلفات شود و همه چیز را در این زمینه درست کند

 احمدی نژاد می گوید: " مبلغ جریمه از جنس تخلف است، جریمه یعنی کسی تخلف کرده است، لذا انتظار داریم به سمتی برویم که تخلف‌ها صفر شود و کسی تخلف نکند. "در عین حال سردار حسین رحیمی می گوید که با توجه به اینکه هدف اصلی پلیس از اجرای قانون جدید جریمه نیست در روزهای اول اجرای مرحله جدید قانون، پلیس سعی دارد در کنار اعمال قانون کارهای فرهنگی و اطلاع‌رسانی را به شهروندان انجام دهد.
رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه با اجرای مرحله جدید قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی و افزایش سقف جرایم به 200 هزارتومان هزینه تخلف افزایش یافته است، به ایسنا گفت: در عین حال با اطلاع‌رسانی‌های خوب صورت گرفته و همکاری شهروندان در سال جاری شمار کشته‌های تصادفات رانندگی در کشور حدود 2300 نفر و در تهران بیش از 90 نفر کاهش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه متاسفانه بازدارنده نبودن قوانین رانندگی موجب شده بود که عده‌ای به تخلف کردن عادت کنند گفت: به نظر می‌رسد با نرخ جدید جرایم رانندگی، میزان تخلفات و به تبع آن کشته‌های تصادفات رانندگی در کشور و در تهران به شدت کاهش یابد. از سوی دیگر تابلوهای راهنمایی و رانندگی نیز که زمانی مورد بی‌توجهی شهروندان قرار می‌گرفتند از این پس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شوند ولذا عدم حضور پلیس دیگر به معنای انجام تخلف و نادیده گرفتن تابلوهای رانندگی نیست.
مراقب پلیس های نامحسوس و دوربین ها باشید
رییس پلیس راهور تهران از تیم‌های کنترل نامحسوس و بازرسان ویژه نامحسوس در پایتخت از روز شنبه خبر داد و گفت: این تیم‌ها در کنار تیم‌های محسوس پلیس راهور تهران نسبت به برخورد با تخلفات رانندگان اقدام می‌کنند لذا رانندگان آگاه باشند که حتی در صورت نبود پلیس با به کارگیری تیم‌های کنترل نامحسوس و دوربین‌های نظارتی در پایتخت احتمال جریمه شدن آنها به شدت افزایش یافته است.
جریمه های ویژه برای موتور سواران
رییس پلیس راهور تهران با تاکید بر اینکه هر روز اجرای طرح تشدید برخورد با موتورسواران متخلف سخت‌گیرانه‌تر می‌شود، گفت: از روز شنبه موتورسیکلت‌هایی که از خط ویژه عبور کنند 50 هزارتومان و موتورسیکلت‌هایی که ترک‌نشین آنها فاقد کلاه ایمنی باشد 30 هزار تومان جریمه و به پارکینگ منتقل می‌شوند. موتورسیکلت‌های دودزا و بالای سن 10 سال نیز حق تردد در تهران ندارند و در صورت مشاهده پلیس نسبت به توقیف آنها اقدام می‌کند.
رییس پلیس راهور تهران با تاکید بر اینکه موتورسیکلت یکی از چالش‌های اصلی ترافیک تهران است و بسیاری از مردم و رانندگان از رفتارهای موتورسواران گله‌مند بوده و به سطوح آمده‌اند، گفت: آمارها نشان می‌دهد بیشترین فوتی‌های تصادفات رانندگی در تهران بعد از عابران پیاده متعلق به موتورسواران است.
پلاک ها را هم دستکاری نکنید
وی به پلاک‌های ناخوانا یا دستکاری شده اشاره کرد و گفت: رانندگان وسایط نقلیه مکلفند بر اساس قانون پیش از حرکت نسبت به تمییر کردن پلاک خودرو اقدام کنند و از روز شنبه بر اساس قانون جدید نداشتن پلاک جلو، عقب و یا ناخوانا بودن آن 40 هزار تومان برای رانندگان خودروها و یا راکبان موتورسیکلت‌ها جریمه به همراه دارد.
4545 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    22 0
    در هر حال کسری بودجه باید جبران بشه...(لطفا نظر من رو بذارید)
  • فهیمه ف ک IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    16 0
    جناب سروان " جون مادرت ننوییس! اخه دلت میاد از جیب من همشهریت در بیاری "و به جیب پر پول دولت خدمت گذار بریز ی! ا قربونش ا ا ا قربونش! اگه من و تو هوای همو نداشته باشیم اون بالایی ها میخوای داشته باشن؟؟؟! خبر انلاین ارواح مردت این کامنت رو بذار. حرفی که از دل براید لاجرم بر دل نشیند..والله این حرف دل همه ماست!
  • بدون نام IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    14 1
    در واقع این کار باعث میشود کسی خودرو از خانه بیرون نیاورد و به خودی خود مصرف بنزین یک سوم میشود و برگ زرین دیگری به افتخارات می افزاییم. با اینحال اگر جوابگو نشد مطرح کنید برای امنیت جان شما این مبالغ را باز هم بالا می بریم و پولها را بریزید به حساب مشخص یک خدا بی خبر برود کیسه مند برود خارج اقتصاد اروپا را رونق دهد و با دسته گل از ان استقبال کنند. و نگویید اینکه یک تابلو 40 سال است همان سرعت را نوشته چرا 2 کیلومتر به ان اضافه نشده و 1 متر جاده عریض نشده.
  • بدون نام US ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    11 0
    آیا خاموش بودن چراغ جلو خودرو یا موتورسیکلت در شب جریمه ندارد؟
  • بدون نام IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    13 0
    با توجه به افزایش بی حساب مبلغ جریمه انتظار می رفت قانون گذار این مبلغ زیاد جریمه را فقط برای قبوضی در نظر می گرفت که حتما در آنها شماره گواهی نامه ونام فرد متخلف ذکر شده باشد والا باز هم شاهد ثبت تخلفات انجام نشده برای شهروندان در بعضی موارد مانندسالهای قبل خواهیم بود .
  • بدون نام US ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    4 10
    اونایی که به سنگینی جریمه اعتقاد ندارند،میخواهند خلاف کنند وگرنه جریمه سنگین عامل باز دارنده است
  • مسعود IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    7 0
    بهتر است در کنار افزایش جرایم با توجه به نسل جدید اتومبیلهای خارجی که امنیت بالایی دارند در اتوبانهای بین شهری حداکثر سرعت را هم مقداری بالا ببرند تا جاده هایی که پتانسیل بالایی دارند شاهد جرایم و تصادفات نشوند
  • بدون نام IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    11 0
    به ستوه آمده اند درست است نه به سطوح آمده اند...
  • سجاد IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    19 2
    سرعت مجاز در اتوبان مخصوص تهران - کرج ، از عوارضی تا تهران به 100 کیلومتر کاهش پیدا کرده و پلیس راه تنها در کف خیابان که دید زیادی نیز ندارد اطلاع رسانی کرده و دوربین ها نا محسوس هم تند و تند از ماشین مردم بی خبر عکس می گیرند ، در ضمن سرعت مجاز یادگار امام جنوب نیز یکی دو ماه بود که به 100 کیلومتر افزایش یافته بود اما ناگهان تابلوها را عوض کردند به 80 کیلومتر کاهش دادند و تعداد تابلوها را نیز کم کردند آیا پول این جریمه ها با این وضع نامناسب اقتصادی مردم روا و حلال است
  • قربانی پور IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    7 0
    علاوه بر کاهش تخلفات قطعا در تامین کسری بودجه هم نقش بسزایی داره...
  • بدون نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    8 0
    چرا مامورین رانندگان متخلفی که حداقل سرعت را درخیابانها و بزرگراهها رعایت نمی نمایند و موجبات تصادف را فراهم می آورند جریمه نمیکنند!؟
  • امیر IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    3 0
    مهمترین مسایل در قانون جدید نادیده گرفته شده است. اول رانندگی بین خطوط و دوم حق تقدم، قوانین رانندگی ما بر اساس قوانین کشور انگلستان که فرمان در راست است نوشته شده و این در قوانین ما اصلاح نشده است. مثلا وقتی شما در میدان هستید حق تقدم با خودروی است که دارد وارد میدان میشود و خارج .......... با جرایم سنگین و محدود کردن حداکثر سرعت مشکل حل نمی شود. مشکل اساسی ما در زمان ترافیک شدید است نه خلوتی جاده و سرعت رفتن
  • بدون نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    5 0
    لطفا بگویید اول زیر ساختهای درست رو برای تردد و آگاهی از مقررات اعمال کنند بعد دنبال پول در آوردن باشند. نمونه بارزش چراغ های راهنمایی و رانندگی که میبینی مثلا 20 ثانه وقت دری برای عبور یه دفعه چراغ زرد میشه، یا تابلوهای نشان دهنده ورودی و خروجی اتوبان که بعضا جای مناسبی نیستند یا واضح نیستند.
  • بدون نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    10 0
    راستی پول حریمه ها را چکار می کنند یه کمی به وضع خیابانها برسند
  • حامد IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    6 0
    برا من که ساکن شهرستان هستم 2تا جریمه تو تهران نوشته شده آنهم تسلیمی .حال آنکه بنده تا بحال با خودروی شخصی به تهران مسافرت نکرده ام . حالا از هر جایی میپرسم میگن چاره ای نداری جز پرداخت آن.عجیب نیست با اینحال سردار رحیمی میگویند هدف جریمه نیست . مأمور پلیس راه میگه به من دستور دادند هر ساعت حداقل باید 15 برگ جریمه صادر کنی !!!!!
  • مسعود IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    0 0
    با سلام به نظر می رسد پلیس محترم می بایست به مسائلی که پیش از این کمتر مورد توجه قرار می داده و عموما به ضعف شدید در یادگیری ویا درک نادرست آیین نامه رانندگی از ابتدای دریافت گواهینامه اشاره دارد اهتمام بیشتری مبذول کند،از آن جمله است ؛تذکر یا جریمه رانندگانی که حداقل سرعت قانونی را در خطوط مختلف سرعت رعایت نمی کنندو بطور مستقیم وغیر مستقیم موجب تصادف می گردند ویاعدم گرایش حرکت از سمت راست مسیر تا جایی که امکان آن وجود دارد و همچنین عدم توجه به استفاده صحیح (شامل زمان و موقعیت استفاده)از راهنما در تغییرات مسیر و.....لذا برای ارتقاء فرهنگ رانندگی صرفا نمی بایست منتظر افزایش تدریجی کیفیت آن بود و از اهرمهای تشویقی یا تنبیهی نیز حسب مورد برای سرعت دارن به آن باید استفاده شود. با تشکر
  • بدون نام IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    1 0
    اخه مشکل اینجاست که اونجاییکه باید پلیس باشه نیست
    • بدون نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
      0 0
      هر جا هم که پليس باشه ترافيک بيشتر مي شه!!