آمارها نشان می دهد یک پرستار برای 4 بیمار در بخش بیمارستانی باید در نظر گرفته شود که اگر این 4 بیمار به 8 نفر برسد، تا 31 درصد مرگ و میر بیماران بالا می رود.

به گفته عضو شورای عالی نظام پرستاری اضافه شدن یک نفر پرستار تمام وقت به بخش آی سی یو باعث می شود 9 درصد از آمار مرگ و میر کم شود و یک نفر پرستار در بخش جراحی به میزان 16 درصد از آمار مرگ و میر بیماران را کاهش می دهد.
محمد شریفی مقدم در کافه خبر همچنین گفت: به عبارتی دیگر جمعیت 70 میلیون نفری ایران به 210 هزار کادر پرستار نیازمند است که در حال حاضر فقط 100 هزار نیروی پرستار نیاز دارد اگر مردم بخواهند حداقل مراقبت را دریافت کنند 100 هزار نیروی پرستار نیازمندیم.در بعضی جاها ضریب نیروی اداری 2 تا 3 برابر شده است اما نیروی پرستاری به شدت دچار کمبود و بحران است.
او گفت: متاسفانه فرمول مراقبت از بیماران در بیمارستان های دولتی کشور مربوط به 40 سال قبل است ادامه می هد: همین امر باعث شده که تعداد پرستاران کشور، یک سوم حداقل استانداردهای جهانی باشد.
به گفته شریفی مقدم کمبود پرستار در مراکز درمانی به خصوص در بخشهای ویژه بیمارستان ها باعث می شود که پرستاران مجبور به تحمل کار بیشتر شده و در نتیجه آن، خطاهای پرستاران در خدمت به بیماران افزایش یابد که منجر به بروز ناراحتی مردم می شود.
عضو شورای عالی نظام پرستاری همچنین گفت: استرس های شغلی و عوامل ناشی از شب کاری در حرفه پرستاری باعث شده که بیش از 70 درصد پرستاران بعد از 12 سال کاردچار آسیب های شغلی شوند.
شریفی مقدم با اعلام این مطلب که قبلاعنوان می شد پرستاران بخش خصوصی به دلیل دریافت حقوق کم استثمار می شوند گفت: اما امروز می بینیم که پرستاران بخش خصوصی در بیمارستان های درجه یک دو برابر بخش دولتی حقوق می گیرند که این امر باعث شده پرستاران، قبل از اینکه استخدام دولتی شوند ترک کار کرده و به سمت بیمارستان های خصوصی بروند.
متن کامل این گفت و گو را اینجا بخوانید.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =