تداوم سیاست​های دولت در هدفمندی یارانه​ها، اعطای عنوان یارانه بخش تولید به یارانه مردمی و شعار هر خانواده یک اتومبیل، بخش​هایی از سخنان رئیس​جمهور با خبرنگاران بود.

به گزارش خبرآنلاين، محمود احمدی ‌نژاد در حاشیه دیدار چهره به چهره با مردم شرق تهران گفت: سیاست قطعی دولت این است که در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها از این پس نیز با همین روش به کار خود ادامه دهد.
وي با تأکید بر اینکه هیچ کس نباید به دنبال اعمال نظر خود به مردم باشد، گفت:‌ همه مردم دارای استعداد و توانمندیهایی هستند که باید از آنها برای اداره کشور استفاده کرد.
رئيس جمهور دیدارهای چهره به چهره با مردم را از راههای تعامل نزدیک مردم و دولت برشمرد و افزود: در این دیدارها طرحهای گسترده ای در زمینه اقتصاد، سیاست، فرهنگ، حوزه های پزشکی و درمان مطرح می شود که پس از بررسیهای فنی در مسیر اجرا قرار می گیرد و حتی اگر به نتیجه نیز نرسد، همین حس مسئولیت عمومی که هر کس در هر رشته ای فعالیت می کند به مسائل کلان کشور نیز توجه دارد، ارزشمند است و این موضوع نیروی عظیمی را برای حل تمامی مشکلات به وجود می آورد.
گزيده سخنان وي را در ادامه بخوانيد:
·         اگر تعاملی میان مردم و مسئولان نباشد انگیزه ای هم برای کار و تعالی وجود نخواهد داشت.
·         اگر طرح هدفمندی یارانه ها اجرا نمی شد امسال باید 15 میلیارد دلار بنزین وارد می کردیم و این در حالی است که امروز در حال صادرات گازوئیل و بنزین هستیم .
·         در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها پیش بینی هایی که در خصوص میزان تورم، توقف تولید و رکود در اقتصاد و صنعت می شد اتفاق نیفتاد و علت اصلی آن این است که دولت با این نگاه که مردم باید کشور را اداره کنند، مردم را در مدیریت مشارکت داد و در نهایت این مردم بودند که با صرفه جویی های خود راه درست هدفمندی یارانه ها را به دولت نشان دادند.
·         {با انتقاد از کسانی که معتقدند دولت باید دوباره تشکیلاتی را ایجاد کند تا یارانه را خود میان مردم تقسیم کند} این کار مشکلات فراوانی را ایجاد می کند و باعث اضافه شدن تشکیلات دولت می شود و نباید بار جدیدی بر دوش دولت بگذاریم چرا که تجربه نشان داده ،مردم این کار را به زیبایی می توانند انجام دهند .
·         همین یارانه ای که به اقشار مختلف مردم داده می شود خود به نوعی حمایت از تولید کنندگان است و تقریبا بیش از 80 درصد یارانه ای که داده شده برای حمایت از تولید بوده است و به همین دلیل است که تولید در کشور افزایش یافته و رکودی در اقتصاد مشاهده نشد.
·         در حال حاضر 75 میلیون ایرانی یارانه دریافت می کنند که برخی از خانوارها در حقیقت به این یارانه نیازی ندارند و فکر می کنم برخی افراد به خاطر انتشار برخی اخبار غیر واقعی و پیش بینی های نادرست، نگران شده و برای دریافت یارانه اقدام کردند اما امروز با اجرای موفق این طرح معلوم شد که بسیاری از آن پیش بینی ها غیر واقعی بوده است.
·         بخشی از 7 درصد تورمی که نسبت به سال گذشته به نرخ تورم اضافه شده مربوط به کالاهای وارداتی است چرا که قیمت این کالاها در مواردی بیش از 30 درصد افزایش یافته و بازار جهانی نا بسامان شده است و بخش کمی نیز به خاطر اجرای این قانون است که البته این میزان بسیار کمتر از آن چیزی است که در بررسی های خود پیش بینی کرده بودیم.
·         قرار است با خانوارهایی که وضعیت بهتری دارند بر اساس اطلاعاتی که جمع آوری شده، مکاتبه شود تا آنها در صورت تمایل از دریافت یارانه انصراف دهند. اگر به فرض هیچ کس از دریافت یارانه ها انصراف ندهد و یارانه ها در اختیار 75 میلیون ایرانی قرار بگیرد، باز به عدالت نزدیکتر است چرا که قبلا دهک دهم ، ده ها برابر دهکهای اول جامعه در این کشور از یارانه ها استفاده می کرد. اگر 11 سال به همین منوال ادامه یابد، فاصله طبقاتی کاهش بسیار زیادی خواهد داشت.
·         با وجود سرمايه‌گذاري زيادي که در تهران انجام شده تردد در شهر خيلي فشرده است. مردم بايد خودرو داشته باشند هيچ‌جا نمي‌شود بدون خودرو زندگي کرد. هر خانواده بايد يک خودرو يا وسيله نقليه داشته باشند.
/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام GB ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    42 2
    شما مکاتبه کنید اونا هم میان انصراف می دن حتما!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    43 0
    خواهشمند است خبر آنلاین نظر خواهی در مورد اثرات قانون هدفدمندی از کاربران بعمل آورد
  • رنجبر IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    2 23
    بخشی از فرمایشات ایشان بسیار ارزشمند وقسمتی از بیانات قابل نقد میباشد زیرا دهک دهم نبض کار عمدتا دست خودش میباشد ولذا سود خودرا ان طور که مناسب میداند تنظیم میکند ونیز عدم دریافت اختیاری مبلغی قابل ذکر درنخواهد آمدبه دهک های هفت تا ده بسیار معلوم وبا حذف یارانه آنها کمترین پیامد منفی خواهد داشت اگر ازمردم کوچه وبازار نظر خواهی میشد به نظرم نتیجه بهتری عاید می گردیدامید است روزی هزینه آزمایش وخطای ما به حد اقل برسد.
  • ایرانی IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    47 2
    ریاست محترم جمهور:از سه هزار میلیارد چه خبر؟خبر آنلاین خواهشا این مطلب رو درج کنه.