ایسنا نوشت:

 یک قاضی دادگاه تجدید نظر استان چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه در شرایط امروز روابط نامشروع دختر و پسر در بین اقشار جامعه بیشتر شده و حساسیت خانواده‌ها نسبت به آن تحلیل رفته است.
قاضی وطن‌خواهان در میزگرد تجاوز به عنف در دانشگاه شهرکرد، دسترسی به ماهواره‌ها را در روابط نامشروع دختر و پسر بسیار تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: امروزه تقابل بین فرهنگ سنتی و خارجی ایجاد شده به طوری که فرهنگ خارجی غلبه پیدا کرده است و یک‌سری قواعد بازی به‌وجود آورده که در این قواعد قبحی که نسبت به روابط نامشروع وجود داشت از بین رفته و موجب شده افراد ابایی از رابطه نامشروع نداشته باشند.
وی ادامه داد: در گذشته اگر رابطه‌ای وجود داشت دیگران خیلی دیر از آن مطلع می‌شدند اما امروزه به سرعت اطلاعات پخش می‌شود.
این قاضی دادگستری تنوع‌طلبی را از دیگر دلایل روابط نامشروع دانست و افزود: در گذشته مرد دارای تنوع‌طلبی جنسی بود ولی زن نه اما امروزه آن قوانین تحلیل رفته و مشاهده می‌شود که مردان و زنان به دنبال تنوع جنسی هستند.
وطن‌خواهان با بیان اینکه سنگ بنای پرونده‌هایی با موضوع تجاوزات جنسی، ارتباط نامتعارف و مشروع است، اظهار کرد: طی سه سال گذشته از 500 پرونده تشکیل شده در استان تنها دو پرونده زنای به عنف بوده است و بقیه بر اثر روابط نامتعارف و نا مشروع بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در پرونده‌های قضایی و موضوعات تجاوز جنسی با یک‌سری از چالش‌ها مواجهیم که نقض قوانین یکی از این موارد است و سیاست قانونگذار ما در این موارد ناکافی است.
این قاضی دادگستری بزرگ‌ترین نقص سیاست کیفری را ناکارآمدی مجازات‌ها دانست و یادآور شد: پیچیدگی پرونده‌های تجاوز جنسی از دیگر چالش‌های مجازات است زیرا افراد در این پرونده‌ها صادق نیستند و هر کس از سیاست قانونگذار چیزی برداشت می‌کند که خروجی‌های آن متفاوت است.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    22 6
    اینکه در گذشته مردان دنبال تنوع طلبی بودند بالاخره خوب است یا بد؟؟ اول اینو بگو تا بعد به زنان برسیم.
  • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    40 3
    قاضی محترم دائما از قانون و نقص قانون صحبت نموده ولی از قوانین دست وپاگیر که باعث شده دیگر کسی تمایل به تشکیل خانواده نداشته باشد وحتی خانواده گرم و صمیمی ما افراد مسن هم که در حال از هم پاشیدن شدن می باشد سخنی نگفته مرد خانواده پس از انجام یک روز کاملا کاری مشقت بار چه میزان وقت و حوصله دارد که به تک تک افراد و به خصوص همسرش که سرشار از انرژی می باشد اختصاص بدهد .چگونه می تواند ذهن خودرا رهاسازد تا به مسایل زناشویی برسد و خیلی موارد دیگر که از حوصله این سایت شاید خارج باشد و در نهایت خانم خانه پس از تحمل سالها چشم انتظاری در نهایت ، نتیجه اینکه در جامعه مان این همه پرونده غیر اخلاقی تشکیل می شود و ما همه مردم را مقصر می دانیم الا سیاست گذاران مملکت را.
  • بدون نام IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    5 8
    پسرا؛ دخترا نکنید(یم) این کارا رو. چرا معابر ما شده متلک بازار؟
  • بدون نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    6 2
    من به عنوان یه انسان شرمندم بی خیال حرفها و گفت وگوها انگشت ندامت و تاسف باید گزید
    • اريانسل برتر IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
      3 3
      چه برسرايراني نسل برتر اومده اينها همه اش ريشه در......داره كه ريشه كني اون به سالها فرهنگ سازي و صرف هزينه گزاف كه اگه امكان پذيرباشه ....به اميد اون روزكه ........