در ادامه بررسی طرح یک فوریتی بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار در مجلس، مصوب شد بیکاران متقاضی کار و خانواده و افراد تحت تکفل آنها در مدت دریافت کمک هزینه بیکاری تحت پوشش خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی و یا سایر بیمه ها باشند.

به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که مقرری کمک هزینه بیکاری به عنوان حقوق تلقی نمی شود. بر اساس ماده 26 مقررات این فصل شامل هر فرد بیکاری می شود که در ماده 3 این قانون تعریف شده است.

بر اساس تبصره یک این ماده مقرری کمک هزینه بیکاری برای بیکاران متقاضی کار به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر و بسط عدالت اجتماعی پرداخت می گردد و حقوق تلقی نمی شود. طبق تبصره 2 و افراد واجد شرایط در صورتی از حمایت این قانون برخوردار می شوند که تحت پوشش نهاد حمایتی دیگری نباشند.

بر اساس تبصره 3 این ماده مشمولان موضوع ماده 16 این قانون که مدت بیکاری آنان منقضی شده است در صورت داشتن شرایط برابر مقررات این فصل مورد حمایت قرار می گیرند.

طبق تبصر 4 ماده 26 بیکاران متقاضی کار و خانواده و افراد تحت تکفل آنان در مدت دریافت بیمه بیکاری تحت پوشش خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی و در صورت دارا بودن سابقه سایر بیمه های درمانی، تحت پوشش همان بیمه درمانی قرار می گیرند.

صندوق موظف است هزینه های ناشی از این تبصره را به خدمات درمانی مربوطه بپردازد.

امروز همچنین با تصویب ماده 27 این قانون مقرر شد بیکار متقاضی کار باید حداقل یک سال کارت بیمه داشته باشد و در انتظار کار باشد. نمایندگان با تصویب ماده 28 این طرح مصوب کردند تشخیص و معرفی بیکاران مشمول این قانون که درخواست و مدارک خود را به مراکز خدمات اشتغال واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحویل نموده اند بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. مشمولان این قانون با معرفی کسری واحد تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل مورد حمایت قرار می گیرند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین با تصویب ماده 29 این قانون مقرر کردند بیکاران مشمول این قانون در اخذ پروانه های کسب و کار، موافقت اصولی و تاسیس واحدهای اقتصادی از دستگاه های اجرایی ذیربط با معرفی واحد تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در اولویت قرار دارند. دستگاه های ذیربط در محدوده اختیارات خود، مکلفند موافقت اصولی و پروانه کسب و کار برای مشمولان این قانون ارائه کنند.

 

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
    1 0
    سقف پرداختی بیمه بیکاری چقدر می باشد؟ اگر حقوق ثابت 1500000 با شد پرداختی بیمه بیکاری چقدر می باشد؟