شرق نوشت:

بی‌برنامگی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی و شعبه‌های بانک دی در اجرای طرح بیمه درمان تکمیلی بازنشستگان موجب سرگردانی، اتلاف وقت و دلخوری این دسته از اقشار آسیب‌پذیر جامعه شده است. در پی واگذاری اجرای طرح بیمه تکمیلی از سوی سازمان تامین اجتماعی به کانون کارگران بازنشسته و بستن قرارداد میان این کانون و بیمه دی، بازنشستگان تامین اجتماعی از آغاز مهرماه امسال با مشکلات جدی و جدیدی روبه‌رو شده‌اند و شواهد موجود نیز بیانگر آن است که هیچ عزم و اراده‌ای در میان مسوولان تامین اجتماعی و بانک و بیمه دی برای مرتفع کردن این مشکلات وجود ندارد.


بر اساس طرح اجرایی جدید بیمه تکمیلی از مقرری هر بازنشسته تامین اجتماعی در تهران بدون احتساب افراد خانواده، مبلغ شش هزار و 700تومان کسر می‌شود. این در حالی است که بسیاری از افراد بازنشسته انتقاداتی جدی به اصل موضوع یعنی بیمه‌های درمان تکمیلی و نحوه اجرای آن دارند اما نکته عجیب و اقدام غیرقانونی بعضی از شعب این بانک، این است که برای تکمیل مدارک بازنشستگان مبلغ 10 هزار تومان از آنها دریافت می‌کنند. برخوردهایی که باعث شده گروهی از بازنشستگان شعبه‌های 4 و 20 تامین اجتماعی شرق تهران بزرگ از نحوه برخورد نامناسب و دور از شأن کارکنان بانک دی ابراز نارضایتی کنند.
به گفته یکی از بازنشستگانی که در صف بانک برای تکمیل مدارک بیمه تکمیلی درمان ایستاده است، این افراد از حدود ساعت شش و نیم بامداد تا آغاز به کار بانک، باید در صف‌های طولانی انتظار بکشند. او می‌گوید این در حالی است که بعد از افتتاح حساب در بانک به آنها فرمی داده می‌شود و باوجود اینکه این فرم‌ها بلافاصله توسط بازنشستگان تکمیل می‌شود اما کارکنان بانک از آنها می‌خواهند که 20 روز دیگر مراجعه کنند. به نظر می‌رسد عدم هماهنگی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی و بانک دی از همان ابتدا برای بازنشسته‌ها دردسرساز بوده است.


ثبت اشتباهی اسامی برخی از متقاضیان توسط بانک دی، صدور عابر بانک به نام افرد دیگری غیر از متقاضیان و کسر حق بیمه بیش از آنچه صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی تعیین کرده بود از مهم‌ترین مشکلاتی بوده که از آغاز طرح بیمه تکمیلی درمان برای این افراد پیش آمده است اما مشکل بزرگ‌تری که هنوز برای برخی از بازنشستگان حل‌نشده باقیمانده است کسر حق بیمه از حقوق بازنشستگی آنها باوجود عدم تمایل آنها برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تکمیلی درمان است. مشکلی که تامین اجتماعی معتقد است با اعلام انصراف افرادی که تمایلی به استفاده از این بیمه ندارند مرتفع خواهد شد. یک فرآیند وارونه که تنها برای افراد پابه‌سن‌گذاشته‌ای که در سال‌های پیری خود می‌خواهند به دور از کاغذبازی‌های اداری باشند، دردسر درست کرده و آرامش را از آنها سلب کرده است.

47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    9 0
    واقعا بی انصافی و بی مروتی و بی وجدانی و ........است که در حق و حقوق بازنشستگان دارند اعمال می کنند کارگری که سی سال با احتساب پرداختی کار فر ما 30درصد داده این است خدمات به افراد مسن چرا مدیران از این بی شرمی خود بیدار نمی شوند و همش زد و بند هر چند با عرض معذرت نوشته هایم در کون خر هم نوشته نمی شود
  • کارگر IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    7 0
    بهتر نبود دولت محترم دست از سر این سازمان بر می داشت و به جای اینکه یک سازمان غیر دولتی که تنها پناه مشتی کارگر و به طبع آن بازنشسته فلک زده را تحت انقیاد خود در آورد بدهی های خود را به آن می پرداخت و اجازه میداد تا کار خودش را انجام بدهد . اما گویا این سازمان اگر منفعتی برای سهامداران آن ندارد منبع درآمد خوبی برای بعضی هاست
  • بدون نام IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    بازنشسته بررسی وتوجه به مزایای بیمه تکمیلی برای بیمه گذار ونه بیمه شده وآمار بیمه شدگان وحق بیمه ماهانه وسالانه ون.بت دهی بی مورد برای گرفتن الماس کارت در شعب بانک دی می تواند مسائلی را روشن کند که معلوم نیست باید توسط کدام یک از ارگانهای نظارتی انجام شود
  • یک بازنشسته دیگر IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
    0 0
    دوستان عزیز بازنشسته . اینقدر ایراد و بهانه نگیرید . صبر کنید دارند کارت منزلت تهیه میکنند تا در گوشه جیب کت مندرستان بگذارید . با تهیه آن کارت همه مشکلاتتان از قبیل همین مورد بیمه تکمیلی حل میشود . راستی یادتان هست متوسط طول عمر پس از بیمه شدن را چند سال تخمین زدند ؟!!!!!!!