بررسی «طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار» در صحن علنی مجلس به آنجا رسید که شرایط استحقاق بیمه شده بیکار برای دریافت مقرری نیز تعیین شد.

به گزارش خبرآنلاين، بيمه شدگان در صورتي مي‌توانند مقرري بيمه بيكاري را دريافت كنند كه قبل از بيكار شدن حداقل شش ماه سابقه پرداخت حق بيمه داشته باشند. البته نمايندگان بيمه‌شدگاني را كه به علت بروز حوادث غيرمترقبه مثل سيل، زلزله، جنگ و آتش‌سوزي بيكار مي‌شوند از شمول اين موضوع حذف كردند.
بيمه‌شده بيكار مكلف است ظرف 30 روز از تاريخ بيكاري با اعلام وضعيت بيكاري به واحدهاي تعاون، كار و رفاه اجتماعي آمادگي خود را براي اشتغال در مهارت خود و يا مشابه آن اطلاع دهد . واحد مربوطه موظف است حداكثر تا 15 روز نظر خود در خصوص امكان اشتغال يا عدم اشتغال بيمه‌شده را به بيكار اعلام نمايد. عدم اعلام نظر به منزله تاييد بيكاري بيمه شده مي‌باشد. هم‌چنين مراجعه بعد از 30 روز با عذر موجه و ارائه مستندات و تاييد اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان بلامانع است.
علاوه بر اين، نمايندگان، بيمه شده بيكار را مكلف كردند در دوره‌هاي كارآموزي كه توسط واحد تعاون، كار و رفاه اجتماعي و يا ساير واحدهاي ذي‌ربط مورد تاييد وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي تعيين مي‌شود شركت كند و هر دو ماه يكبار گواهي مربوطه را به واحد مذكور تسليم نمايد.
هر بيمه شده تا يك سال از آغاز دريافت مقرري بيمه بيكاري مشمول سابقه پرداخت حق بيمه از نظر بازنشستگي ‌باشد. به لحاظ از كار افتادگي و فوت، بيمه شده در تمام مدت مقرري بيمه بيكاري تحت پوشش است.در صورت اشتغال بيمه شده قبل از پايان مدت شمول مقرري بيمه بيكاري، مدت باقي‌مانده براي آينده ذخيره مي‌شود.
با تصويب مجلس مقرري بگيراني كه در مشاغل سخت و زيان‌آور مشغول كار بوده و پس از دريافت مقرري مجددا در همان مشاغل مشغول كار مي‌شوند مدت دريافت مقرري، شرط توالي اشتغال آنان در مشاغل سخت و زيان‌آور را مخدوش نمي‌كند.
در حالي که بخشي از مذاکرات امروز مجلس به زمان دوره پرداخت بيمه بيکاري و ميزان آن اشاره داشت، علي لاريجاني در واکنش به اين مذاکرات تاکيد کرد: تنها قرار است که 55 درصد حداقل حقوق، در سقف زماني مشخص به عنوان بيمه بيکاري پرداخت شود، از اين خبرها نيست که ماهي يک ميليون به هر بيکار بدهيم!
2939
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    84 3
    به کارئار چقدر میدید که بخواید به بیکار یک میلیون تومان بدهید. البته یک میلیون برای شما پول تو جیبی است
  • بیکار پایه بالا IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    57 3
    کدوم بیمه بیکاری دلتون خوشه
  • بدون نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    63 1
    جناب لاریجانی! مگه از جیب مبارک دارید لطف می کنید میدید؟ یا دارید به یه دسته گدا پول میدید؟؟ لطفا با احترام حرف بزنید.
  • بدون نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    53 1
    جناب لاریجانی! مگه از جیب مبارک دارید لطف می کنید میدید؟ یا دارید به یه دسته گدا پول میدید؟؟ لطفا با احترام حرف بزنید.
  • بدون نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    42 0
    جناب لاریجانی! مگه از جیب مبارک دارید لطف می کنید میدید؟ یا دارید به یه دسته گدا پول میدید؟؟ لطفا با احترام حرف بزنید.
  • بدون نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    59 1
    جناب لاریجانی! مگه از جیب مبارک دارید لطف می کنید میدید؟ یا دارید به یه دسته گدا پول میدید؟؟ لطفا با احترام حرف بزنید.
  • بدون نام IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    43 0
    اگر اينجوري است پس بايد سازمان تامين اجتماعي هم ،3درصد بيمه بيكاري را با حداقل حقوق محاسبه و دريافت كند و نه به تناسب حقوق دريافتي زمان اشتغال . يك بام و دو هوا كه نمي شود. ( شايد هم بشود)
  • محمد6 IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    59 3
    آقای لاریجانی که همه اعضای خوانواده اش دردولت دارای پستهای بالا میباشد اگر بگوید بفکر راه چاره باشید واقعا"جایتعجب دارد چون بیکاره ای در دودمان شان یافت میشود که ایشان این واقعیت را درک کند که حقوق یک میلیونی برای کارگران بدبخت نیست تا بخواهند بیمه بیکاری یک میلیونی بگیرند ....آقا کمی واقعییتهارا هم ببیند
  • بدون نام IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    32 2
    به کدام کارگر کارخانه های خصوصی حقوق یک میلیونی میدهند با توجه به قانون کار سطح حقوق کرگر حدود 380 هزار تومان است که به احتساب حق اوالاد و غیر ه نهایت میشود 450 هزار تومان که با در نظر گرفتن قانون مجلس که میگویند متوسط 50 درصد حقوق میشود 130 هزار تومن آیا این حقوق میلیونی است ؟؟؟
  • مهسا IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    38 0
    بهتره اگر فرصت کردید یک نگاهی هم به شغلهای خصوصی بیندازید که به خاطر منافع خودشان به کارمندان خود ظلم میکنند و حقوق 120هزار تومان پرداخت میکنند اون هم برای 2 شیفت کاری ؟چه کسی جوابگو است ؟چه برسه به بیمه ؟ که حالا بیمه بیکاری تعلق بگیره یا نه ؟ کاش یک مقام مسئولی واقعا به طریقه نیرو گرفتن نهادهای خصوصی رسیدگی کند ؟
  • بدون نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    33 1
    واقعا كه پس تاكليف ما بيكاراي واقعي چي ميشه كه كسي حاضر نيست به ما كار بده چه برسه به شش ماه بيمه . پس كي اين دولت به درد ما مي خوره ؟
  • بدون نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    26 0
    مسئولان محترم لطفا به وضعیت کارمندان درشرکتهای خصوصی توجه بیشتری مبذول فرمایید. تمام توجه مدیران مملکت ما به کارمندان دولت است و از استثماری که در شرکتهای خصوصی در مورد کارمندان اعمال می شود اصلا اهمیت ندارد!!! گاهی اوقات چنان کارمند را در تنگنا می گذارند و بقول معروف "ذله" می کنند که طرف خودش استفعا بدهد و جانش را بر دارد و برود، نه اینکه "اخراج" کنند. تکلیف این افراد بیکار که بقول شما به میل خود بیکار شده اند!!! چیست؟ کارمندان مستعفی بیمه بیکاری می گیرند؟ ممنون می شوم جواب دهید.
  • داود IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    25 4
    البته اگر کاری داشته باشیم که بعد بیکار شویم .با دوتا لیسانس12ساله که دنبال کارم
  • میرزائی IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    24 0
    با سلام بنده 8 سال است که سابقه کار و بیمه دارم از اردیبهشت 1382 الی اردیبهشت 1390 که از کار بیکارم کردن به طور ناعادلانه و دروغ زیر آب منو زدند خدا ازشون نگذره و کسی هم نگفت بهم که یکماه فرصت داری به اداره کار و تعاون برای دریافت بیمه بیکاری اعلام کنی حالا که کار پیدا نکردم میرم اداره کار میگن چون از یکماه گذشته به شما تعلق نمیگیره حالا من چه باید بکنم مستجرم و ایالبار هنوزم بیکارم
  • رضا IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    15 6
    سلام بنده دارای 6سال سابقه بیمه هستم واز سال1387 بیکار هستم لطفا درخصوص شرایط بیمه بیکاری منو راهنمایی بفرمایید باتشکر.....
  • بدون نام IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    18 2
    درس خوندیم به هزار امید و آرزو.پس کو بازار کاری که همش داد می زنین که دیگه بیکاری نداریم .خدابه دادمون برسه.کسی به فکر ما جوونا نیست مگه اینکه خدا یه کاری بکنه
  • خسرو IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    12 1
    با سلام ماهیانه 300 تا 400 هزارتومان بابت بیمه و مالیات از حقوقه من توی عسلویه کم میکردن ،حالا که بیکار شدم مقرری 1000000تومان زیاد شد ؟اقای لاریجانی من یه مهندس متالوژی هستم با 16 سال سابقه کار و 2 فرزند .حاضرم توی همون عسلویه 23 روز کار کنم و فقط 7 روز در کنار خانواده ام باشم ولی کو کار.یا باید بومی منطقه باشی یا ....
  • shadi IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    8 5
    بعد از 6ماه از تاریخ رد شدن بیمه کار پیدا نکردیم بیمه بیکاری تعلق میگیرد؟؟ به ازای 3سال بیمه چه مدت حق بیمه بیکاری داریم؟؟
  • شهرام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    6 1
    فارغ التحصیل رشته مدیریت گردشگری ( توسعه جهانگردی ) ، در مقطع کارشناسی ارشد می باشم . دوره های فنی هم دیدم بیش از 100 جا برای کار سر زدم ولی متاسفانه هیچ کاری نتونستم پیدا کنم / حالا دارم زبان می خونم . تا در اولین فرصت مهاجرت کنم ( واقعا" برای جامعه متاسفم که فرار مغزها به خاطر فقدان کار این جوری صورت می گیره ) / چرا که تعریف جدید فرار مغزها بدین صورت است که : هریک نفری که به دنیا می آید و از آب ، برق ، گاز ، و ... در این جامعه استفاده کرده و به سطح تحصیلات تکمیلی رسیده باید از این جامعه مهاجرت کند و وقتی از این کشور خارج می شود متاسفانه چه ضربه ای به جامعه وارد می شود چرا که تمام این شرایط دوباره تکرار می شود.
  • عظیم رسولی A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    6 0
    مگر از جیب شما میره آقای لاریجانی من 10 سال سابقه بیمه دارم و الان بیکار شدم به علت پایان کار و میگن به پروژه ها بیمه بیکاری تعلق نمیگیره تو که خیلی جات راحته ولی ما که کارگریم بایت چه خاکی به سر بریزیم
  • احسان A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    3 0
    ایا به افرادی که در پروژه کار میکنند بیمه بیکاری تعلق میگیرد یا نه ... چرا وبه چه دلیل
  • یه بدبخت بیکار بادو تا لیسانس IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    9 1
    نه آقای لاریجانی وخانوادش ماهی ایکس میلیاردتومن حقوق میگیرن. هنوز که براشون پیش نیومده که از خونه بزنن بیرون و کرایه تاکسی نداشته باشن. البته حقشه اینو هم بگه.