پرستاری از شغلهای پرخطر است اما آنها مشکلاتی دارند که باید به آنها رسیدگی شود.

مسائل و مشکلات  مربوط به پرستان بیشمار است. اول قول استخدام آنها داده شد و بعد کاهش ساعت کاری. اما هیچکدام عملی نشد.از طرفی محمد شریفی مقدم عضو شورای عالی نظام پرستاری با بحرانی خواندن وضعیت پرستاری در کشور، معتقد است که پرستاران حاضر به استخدام در بخش دولتی نیستند.
از همین رو از او دعوت کردیم تا مهمان کافه خبر باشد و گفت وگویی درباره وضعیت پرستاران داشته باشیم. پرستاران هم می توانند سوالات خود را با ما درمیان بگذارند.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 190138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    7 0
    سلام ممکنه از ایشان پرسیده شود چرا در بیمارستانهای علوم پزشکی قانون کم شدن ساعت کاری پرستاران اجرا می شود ولی در بیمارستانهای تامین اجتماعی برای پرستاران اجرا که نمی شود بماند یک پرستار مجبور است بجز شیفت های خود در بخش مورد خدمت چند شیفت را هم در بخش های دیگر برود (در طول یک ماه) این دوگانه برخورد کردن ناشی از چیست
    • کریم IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
      2 0
      اولا" طبق قانون لازم است در مورد همه پرستاران خصوصی و دولتی و نظامی اجرا شود- ثانیا" پرستارا یک مشکل دارند با هم رقابت میکنند حتی در نداشته های خود. بنده خدا این قانون در مرحله زایمان خود است معلوم نیست سقط میشود یا زنده به دنیا می آید.فعلا" هم جز درد چیزی ندارد . پزشکا هرگز علیه هم حرف نمیزنند حتی در برابر اشتباهات همکاران خود سکوت میکنند اگر هم دفاع نکنند و دیسیبلین حرفه خود را بالا نگه داشته اند.
  • sima IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    4 0
    از کارانه ها چه خبر ایا اختلاف آن با پزشکان کم می شود. بیمارستان امام چرا اینقدر تاخیر دارد
  • بدون نام IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
    7 0
    با سلام با وجود افزایش مشکلات پرستاران در یک دهه اخیر چرا شاهد اعتراضات و تجمعات اعتراضی پرستاران همچون سالهای اول دهه 80 نیستیم. آیا این سکوت نشانه رضایت است یا نشانه یاس و ناامیدی است؟
  • پرستار IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    5 1
    پزشک سالاری یک بیماری فراگیر و نهادینه شده در سیستم بهداشت و درمان است که علت العلل تمام ناکارآمدیهای آن است. پرستاران هم چوب همین معضل را میخورند.سوال من اینکه در کل تاریخ کشور قانونی را سراغ دارید که سرنوشتی مانند تعرفه گذاری خدمات پرستاری را داشته باشد؟ در ضمن نظام پرستاری هم به نحوی اسیر پزشک سالاری موجود شده و در آن هضم شده کارایی خود را از دست داده است.
  • منیژه ملکی A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    0 0
    سلام ما پرستاران خیلی نامیدو یی انگیزه شدیم چون حقوق کم ساعت کاری زیاد ما را وادار به اضافه کاری می کند بیشتر پرستاران از درد پا در سنین پایین دیسکوپاتی و ارتروز و غیره شاکی هستیم سوال من از دولت محترم این است ایا هیج به فکر این قشر زحمتکش هستند بیشتر پرستاران بااین کمبود نیرو یا مهاجرت میکنند یاکار نمیکنندویا بازنشستگی زوزدتر از موعد میخواهندو این یک معضل مهم برای سلامتی است من خودم با این همه علاقه که به حرفه ام داشتم در فکر بازخریدی هستم