روز دوشنبه گزارش هایی در مورد آخرین وضعیت واردات و صادرات خودرو منتشر شد که خوانندگان خبرآنلاین نظرهای مختلفی را در مورد آنها ارسال کردند.

در میان تمام نظرات ارسالی، دیدگاه مخاطبی با نام مستعار "زوکر برگ" با بیشترین آراء مثبت سایر خوانندگان خبرآنلاین مواجه شد. این نظر که برای مطلبی با عنوان"  فهرست گرانترین خودروهای وارداتی آبانماه" ارسال شده تا لحظه انتشار این خبر 68 رای مثبت مخاطبان را جذب کرده، بدین شرح است:
"اگر واردات خودرو آزاد شود (تعرفه 30 - 40 درصد ) تمام کارگران خودروسازان ورشکسته داخلی جذب خطوط تولید و نمایندگی ها و شرکتهای خدمات پس از فروش کمپانی هی خارجی می شوند و الزاما قانون کار را هم  رعایت می شود (توسط شروط اجباری شرکتها) و هم دولت سودش ده برابر می شود چون حجم واردات زیاد می شود، هم می توان آنها را مکلف کرد 30 -40 درصد لوازم و قطعاتشان را به تولیدی های داخلی سفارش دهند. آلودگی زیست محیطی مان نیز کم می شود، هم چهره خیابان هایمان زیبا و هم ملت سوار ماشین های استاندارد و شیک می شوند . حال این وسط آنها که ادعای وطن پرستی و حمایت از کارخانه های بیمار را دارند با وارد شدن در میدان رقابت می توانند از نام ایران دفاع کنند. نه اینکه با جان و مال مردم بازی کنند."
رتبه دوم پرطرفدارترین نظر خودرویی هم با 27 امتیاز مثبت، این بود:" من عاشق این خودروهای گرانقیمتم." این کاربر محترم نظر خود را بدون ذکر نام ارسال کرده بود.
شما هم اگر در این خصوص نظر و پیشنهادی دارید آن را برای ما ارسال کنید.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ebi IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    47 0
    درواقع هزینه اشتغال کارکنان خودروسازان داخل رو مردم تقبل می کنند.آنها که پول دارند باید 90% پول اضافه بدهندو خودروی وارداتی بخرند اونها هم که پول کمتری دارند باید یه خودرو داخلی به قیمتی ارزونتر که تازه همون قیمتم نمی ارزه بخرن به همراه اینکه جونشونم تو خطر میفته.این پولای اضافه رو مستقیم بگیرین بدین به تولید کنندگان داخل بگین بیخیال تولید بشن ما راحت تریم والا
    • سيامک IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
      20 0
      کدم 90% فربون شکلت؟اگه 90%ب.د که اسپورتيج 16000 دلاری رو بايد 40 ميليون ميخريديم!نگو 90% بگو 250%!اين پول تو جيب کي ميره؟ِه کم فکرکني زياد سخت نيست....کيا بودن که وقتي 2 سال پيش قرار شد تعرفه از 90 بياد روی 70 درصد (خود 70 درصد هم خيلي بالاست)تو تعطيلات عيد لابي کردن و برگردوندنش به همون 90؟اگه راست ميگم منتشر کنيد...
  • بدون نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    53 0
    ما لیاقت سوارشدن به این خودروهای زیباوگرانقیمت وایمن رو داریم
    • بدون نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
      1 14
      خواستی یه نظری بدی که رکورد مثبت رو بزنی؟
  • بدون نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    2 3
    اینکه پرطرفدارترین نظرات رو چاپ می کنید عالی است
  • كارمند آس و پاس IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    14 1
    هركس فكر ايمني وسلامت خود واعضاء خانواده خودنيست و هركس براي جان ومالش ارزشي قائل نيست ويا كساني كه حداقل استانداردها نيز برايشان مهم نيست مي توانند از يكي از شرايط استثنايي ومتنوع خريد خودرو از گروه ايران خودرو يا شركت سايپا برخوردار شوند.
  • رضا IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    25 0
    اونایی که دارن از این راه پولای میلیاردی به جیب میزنن و سودشو میبرن...مطمئن باشین که هیچ اعتنایی به نظرات من و بقیه ندارن والا اینا که بدیهیاته و بچه دبستانیاهم میفهمن که چی به چیه........خودتونو خسته نکنین
  • حميد بهنام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    28 0
    فقط اين رو عرض كنم و رفع زحمت :در تورنتو هر شخصي با 6.5 ميليون تومن به پول ما امكان خريد هوندا آكورا مدل 2007 رو داره و با اين مبلغ در ايران پرايد كه 20 سال پيش توليدش در كره قطع شده رو هم نميشه خريد!!!ما داريم هزينه سوء مديريت در خودروسازي رو ميديم!!!
  • بدون نام GB ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    26 0
    کیا سراتو قیمت واقعی :12.5 میلیون، قیمت فروش:48 میلیون یعنی 4 برابر. پول دارا لطف کنن نخرن. همین پراید آشغال رو 6 ماه کسی نخره نصف میشه.
  • يك عاشق ماشين IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    3 4
    بخدا هرجور شده پول جمع مي كنم يدونه از اين ماشيناي بقول شما گرون قيمت رو ميخرم
  • بدون نام IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    14 0
    وقتی بنزین ودلار ازاداست چه دلیلی برای عوارض 110 درصد وجوددارد؟؟
  • بدون نام GB ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    7 2
    تنها راهش نخریدنه مثل هندیا در زمان گاندی وقتی همه با هم نباشن کاری نمیشه کرد
    • آرمین IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
      1 0
      آقا من نمیدانم این چه صیغه ای است که برخی تکرار میکنند. طرف نیاز داره خودرو بخره. مجبوره بره آشغالای گرون داخلی رو بخره. اگه می تونست نمیخرید.. نه اینکه مترو و اتوبوس هم خلوت و سریع و مهیاست. اگر نخره باید ده برابر پول تاکسی بده. نخره چیکار کنه؟ با خر و الاغ جابه جا بشه؟
  • افشین IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    7 0
    ارمغان اشتغال جوانان ایرانی در خودروسازی= مرگ سالانه هزاران انسان بی گناه به دلیل نا امنی خودروهای داخلی و مرگ سالانه هزاران انسان بی گنان به دلیل عدم استاندراد زیست محیطی خودروهای داخلی اگر تمام کشته ها و خساراتی که به مملکت به خاطر این خودروها وارد شده رو بگذارید کنار هم متوجه می شوید اون میزان اشتغال در واقع ضرر به مملکت زده و با همون سرمایه گذاری که روی خودروسازی ایران شده می شد ده ها هزار کارخونه ریز و درشت ساخت و ده ها برابر اشتغال ایجاد می شد. متاسفم که دستهای پشت پرده نمی گذارند مردم آب خوش ازگلوشون پایین بره. متاسفم
  • آرمین IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    6 0
    سفسطه های بی سر و ته کارتل های خودرو داخلی برای تولید محصولات قراضه ای چون پراید و 405 و پیکان وانت در تیراژ میلیونی یکی و دو تا نیست. ایجاد اشتغال با تولید آشغال هنر خودروسازهای ما است. هنر دیگر آنها لابی کردن برای تعرفه و برگزاری نمایشگاه دستاوردها در تعطیلات نوروز است (نوروز 90). هنر دیگر آنها سو استفاده از کلمه "ملی" است. در حالی که خودرو ملی سمند پلت فرم پژو 405 دارد و بدنه آن را یک شرکت انگلیسی طراحی کرده. خودرو ملی سایپا (تیبا) راه هم که خود شما در خیابان ها دیده اید. پایان داستان روشن است. سرانجام این کارتل های خودرو به حاشیه خواهند رفت و ورشکست خواهند شد. فقط هر چقدر در برداشتن تعرفه های واردات درنگ کنیم، هزینه های جاری برای مردم و هزینه این "سقوط" برای خودروساز بیشتر خواهد شد.