رییس‌جمهور گفت: اگر چه دشمنان آرزو دارند به ملت بزرگ ایران ضربه بزنند ولی چنین فرصتی در اختیار آنان قرار نخواهد گرفت.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی  دولت، محمود احمدی‌نژاد صبح امروز (سه‌شنبه) در مصاحبه زنده با شبکه تلویزیونی بین‌المللی ونزوئلا  شرکت کرد. تلویزیون بین الملی ونزوئلا با نام تله سور در کل منطقه آمریکای لاتین پخش می‌شود.

رئیس جمهور یک روز بعد از اظهارات جنجال برانگیزش در مراسم مرحوم علی کردان، ترجیح داد بیشتر در خصوص مسائل بین الملی سخن بگوید و  تاکید کند که «هیچ کس جرات صدور فرمان حمله نظامی علیه ایران را ندارد.»

 در حالی که پیش از این رئیس جمهور در خصوص موضوع تسخیر سفارت انگلیس اظهار نظر نکرده بود، در این گفت وگو  در پاسخ به سوالی درباره حمله به سفارت بریتانیا  در تهران گفت: مسوولان وزارت خارجه موضع جمهوری اسلامی ایران را در این خصوص اعلام کردند و مسوولان امنیتی کشور نیز مشغول بررسی موضوع هستند. 

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره موفقیت ایران در دستیابی به هواپیمای بسیار پیشرفته و سری بدون سرنشین آمریکا و ادعای آمریکاییان مبنی بر این‌که ایران قادر نیست، این هواپیما را مهندسی معکوس کند، اظهار کرد: شاید آمریکایی‌ها خودشان تصمیم گرفتند که این هواپیما را در اختیار ایران قرار دهند! بدون تردید کسانی که توانستند این هواپیما را در اختیار بگیرند، حتما می‌توانند سایر اقدامات را نیز روی آن انجام دهند، ضمن این‌که ایران در زمینه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین و کنترل از راه دور پیشرفت‌های زیادی به دست آورده و دست کمی از آن‌ها ندارد.

 

 

رییس‌جمهور در پاسخ به این‌که آمریکایی‌ها معتقدند فناوری‌های پیچیده این هواپیما برای ایران کاربردی ندارد اما برای روسیه و چین کاربرد دارد، گفت: آمریکایی‌ها حرف‌های زیادی می‌زنند، اگر با بیان این‌گونه حرف‌ها که ایرانی‌ها نمی‌توانند از این هواپیما استفاده کنند، خوشحال می‌شوند، خوب خوشحال باشند، اما بالاخره به زودی با توانمندی‌های جدید ایران آشنا خواهند شد. 

 گزیده پاسخ های رئیس جمهور در ادامه می آید:

 

گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 

* قدرت‌های زورگو و زیاده خواه 32 سال است که با ملت ایران مخالفت می‌کنند و امروز هم برای همگان روشن است که گزارش آژانس بین‌المللی اتمی یک موضوع سیاسی است چراکه هیچ گونه سند و مدرکی در خصوص ادعای خود ارائه نمی‌دهند و صرفاً اتهامات بی اساسی را مطرح می‌سازند؛ البته از این‌که عده‌ای به جای همکاری در نقطه مقابل ملت ایران هستند، خوشحال نیستیم، اما نگران هم نیستیم.

*ملت ایران نیازی به بمب اتم ندارد.

* کسانی ملت ایران را به تولید سلاح هسته‌یی متهم می‌کنند که خودشان این‌گونه سلاح‌ها را در اختیار دارند و بارها از آن علیه دیگران استفاده کرده‌اند.

* کسانی ملت ایران را متهم می‌کنند که دوره سیاه استعمار را مدیریت کرده و مردم بومی آمریکا را تحت استعمار قرار داده بودند و امروز هم به طور برنامه‌ریزی شده و سیستماتیک ثروت دنیا را غارت می‌کنند.

* گزارش آژانس بین‌المللی اتمی در خصوص برنامه صلح‌آمیز هسته‌یی ایران یک موضوع سیاسی است و ارزش حقوقی ندارد و خود مدیرکل آژانس هم به خوبی اطلاع دارد که این یک گزارش سیاسی است.

 * آرزوی سلطه‌گران این است که به ایران ضربه بزنند، ولی چنین فرصتی در اختیار آن‌ها قرار نخواهد گرفت و با توجه به اطلاعاتی که از شرایط منطقه و توانمندی‌های ایران دارند، فکر نمی‌کنم که کسی جرات داشته باشد، فرمان حمله نظامی به ایران را صادر کند؛ این گونه تهدیدات بیشتر جنبه فشار سیاسی و روانی دارد.

*سلطه گران آرزو دارند که ملت‌ها و دولت‌های مستقل را از جهان حذف کنند، ولی ضعیف‌تر از آن هستند که بتوانند چنین کاری انجام دهند.

 

  وضعیت کشورهای منطقه بخصوص سوریه 

* آزادی، عدالت و احترام حق همه ملت‌های جهان حتی کشورهای آمریکایی و اروپایی است، اما نحوه دستیابی به آن مهم است؛ دولت‌ها و ملت‌ها باید در کنار یکدیگر و با کمک هم در این مسیر گام بردارند.

*بیگانگان به دنبال توسعه سلطه خود بر منطقه و نجات رژیم صهیونیستی هستند، آن‌ها قصد دارند جبهه مقاومت ملت‌های منطقه را مقابل رژیم صهیونیستی در هم بشکنند، به همین دلیل سعی می‌کنند با ایجاد درگیری و فشارهای خارجی اجازه ندهند دولت و ملت سوریه در فضای تفاهم مسایل خود را به پیش ببرند.

* بیگانگان به طور گسترده مشغول قاچاق سلاح به سوریه هستند و از بیرون هم فشار وارد می‌کنند و تمام هدف آن‌ها تسلط بر منطقه است.

*آمریکا و متحدینش به دروغ می‌گویند که طرفدار دموکراسی و آزادی هستند.

* در منطقه ما کشورهایی وجود دارند که در تاریخ خود حتی یک انتخابات آزاد هم نداشته‌اند، اما رابطه خوبی با آمریکا داشته و مورد حمایت این دولت قرار دارند، در چنین شرایطی چطور می‌توان باور داشت، کسانی که کودتاهای مختلفی در آمریکای لاتین انجام داده و در روی کار آوردن دیکتاتورها در کشورهای مختلف جهان موثر بوده‌اند، یک باره به حامی ملت‌ها تبدیل شده باشند؟

* کسانی که برای نجات اقتصاد خود جنگ به راه می‌اندازند و بزرگترین صادر کننده سلاح در جهان هستند، چگونه می‌توان پذیرفت که یکباره به حامی صلح و آزادی تبدیل شوند؟

*ملت‌های منطقه بیدار شده‌اند و قصد دارند مقابل اقدامات سلطه گران بایستند و در این شرایط سلطه‌گران نیز تغییر چهره داده و این بار با ماسک آزادی و دموکراسی قصد دارند به سلطه خود ادامه دهند. 

*اگر دولت آمریکا واقعا طرفدار آزادی است، ابتدا باید به مردم خود آزادی بدهد، امروز در آمریکا دیکتاتوری بسیار پیچیده‌ای حاکم است و دو حزب 100 سال است که بر جمعیت 300 میلیونی این کشور حاکم هستند. البته این دو حزب در سیاست‌های جهانی و بین‌المللی کاملاً هماهنگ با یکدیگر عمل می‌کنند و از مرکز واحدی هدایت می‌شوند.

* زمانی که آقای بوش در حمله به خاورمیانه شکست خورد، آقای اوباما برای جبران آن شکست روی کار می‌آید و همان سیاست‌های قبلی را ادامه می‌دهد.

*این‌که دولت آمریکا به یکباره طرفدار آزادی، دموکراسی و حقوق انسان‌ها شده، بیشتر به یک شوخی شبیه است.

*نشانه‌ای از تغییر در سیاست‌های توسعه طلبانه آمریکا مشاهده نمی‌شود. سیاست‌های سلطه طلبانه همچنان ادامه دارد و فقط تغییر چهره روی داده و مهره‌ها و شعارها عوض شده است.

 

سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره اتهام ایران و ونزوئلا

* صهیونیست‌ها اگر چنین ادعایی را مطرح نکنند جای تعجب دارد. این‌که یک عده اشغالگر آدم کش و جنایتکار که مشغول کشتار و آواره کردن مردم فلسطین و ترور شخصیت‌های فلسطینی هستند و چندین جنگ بزرگ در عرصه جهانی راه انداخته‌اند به دولت‌ها و ملت‌های مستقل اتهام می‌زنند مانند این است که دزدان حرفه‌ای فریاد "آی دزد" سر می‌دهند.

* آمریکا مدعی شد که فردی که اخیراً او را کشته‌اند عامل این حادثه بود، در حالی که وی شریک تجاری بوش و پدر بوش بود. آمریکا به بهانه 11 سپتامبر و مبارزه با تروریسم افغانستان و عراق را اشغال کرد اما از روزی که وارد منطقه شده است، تعداد گروه‌ها و حجم عملیات‌های تروریستی صدها برابر شده است.

* چندی پیش در جنوب شرقی ایران سردسته یک گروه تروریستی که مردم بی گناه را مورد حمله قرار می‌داد، دستگیر شد و در اعترافات خود صراحتاً اعلام کرد که از طرف گروه‌های آمریکایی مورد حمایت قرار گرفته است.

 

 اقدام  ایران در آزادی سه جوان آمریکایی

* ملت ایران ملتی با فرهنگ و متمدن است و ملت ایران با مردم آمریکا مشکلی ندارد، آن‌ها هم با ما مشکلی ندارند، مشکل اصلی صرفا تعدادی از حاکمان آمریکایی هستند.

* انتظار عمومی این بود که دولت آمریکا هم گامی در این زمینه بردارد، البته هنوز به طور کامل مایوس نیستیم، اما با توجه به فرهنگ دولتمردان آمریکا و سابقه استعماری آن‌ها امیدی هم به این موضوع نداریم. فکر می‌کنیم برای آقای اوباما خیلی سخت است که بتواند اقدامی انسانی انجام دهد، اگر هم بخواهد که بعید است، متاسفانه در محاصره صهیونیست‌های جهانخواری قرار دارد که حیاتشان در جنگ و آدمکشی معنا پیدا می‌کند.

*از کسانی که خانه‌های مردم را بر سرشان خراب می‌کنند، نمی‌توان انتظار عمل انسانی داشت؛ دولت آمریکا هم که مدعی دفاع از حقوق انسان‌ها و آزادی است، باید نشانه‌ای از عمل متقابل انجام دهد.

/27212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =