کره و چین در آبانماه ارزان ترین خودروهای وارداتی به ایران را تولید کرده اند.

علی پاکزاد: ارزان ترین محموله خودروهای وارداتی به کشور طی آبانماه سال جاری بر اساس آمارهای گمرک شامل چهار دستگاه خودروی جیلی تولید چین است که هر یک معادل 5900 دلار معادل 6.3 میلیون تومان ثبت قیمت شده است البته با توجه به تعرفه وارداتی 90 درصد و دیگر هزینه ها و البته لحاظ کردن حداقل سود برای وارد کننده این خودروها، می توان انتظار داشت این خودروها با قیمتی حدود 13 تا 14 میلیون تومان به بازار عرضه شود.
نگاهی به فهرست ارزان ترین خودروهای وارداتی با قیمت زیر 13 میلیون تومان نشان می دهد که در آبانماه به غیر از خودروهای MG چینی تمام محموله ها شامل خودروی کیا سراتو مدل 2011 و 2012 بوده است. سر جمع خودروهای زیر 13 میلیون تومانی وارد شده به کشور طی آبانماه شامل 892 دستگاه است، که 216 دستگاه آن تولید چین، یک دستگاه تویوتا یاریس 9 میلیون تومانی تولید ژاپن و باقی هم تولید کارخانه کیای کره بوده است.
ارزش کل محموله خودروهای زیر 13 میلیون تومان در آبانماه معادل 9 میلیون دلار (10 میلیارد تومان) بوده است، میانگین وزنی قیمت ارزان ترین خودروهای وارداتی در آبانماه معادل 11.3 میلیون تومان است که با احتساب تعرفه و هزینه های مترتب بر واردات و حداقل سود معقول وارد کننده متوسط قیمت این خودروها در بازار ایران حدود 24.5 میلیون تومان خواهد بود.

/31222

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • masoud IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    46 0
    سلام تو کشور چین و کره که همه چیز آزاد محاسبه میشه و خبری از یارانه نیست واقعا مسولان ایران خودرو و سایپا بازهم یه کاری میکنن تا مردم مجبور به خرید همین اهن پاره های از رده خارج خودشون کنن طعم راننگی راحت فقط اگر بتونن مردم به هرکشوری مسافرت کنن و با ماشین های جدید انجا دیگه نگاه هم به اهن پاره های داخل نمیکنن هنوز در خم ترمز ای بی اس هستن
  • محمد US ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    61 0
    یاریس که در حد 206 تیپ 5 هست قیمت جهانیش 10 تومنه اما ما باید 206 ساخت ایران فرقون رو 17 میلیون بخریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • فری IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    45 0
    آیا وقت اون نرسیده که حقوق گمرکی واردات رو - مسئولین مرفه عزیز -حذف کنند تا اقشار متوسط هم بتونند ماشین ایمن ارزون مثل کیا سراتو بخرند الان که دیگه خودروهای ملی هم تولید شده اند جون مردم هم مهمه
  • بدون نام IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    23 10
    تا کی کالای چینی ؟
  • بدون نام IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    40 0
    دقیقا تعرفه 90 درصد خودروهای خارجی را خودروسازان داخلی هم درباره محصولات خود اجرا می کنند و این سود بجایی که در جیب مردم بره در جیب دولت می ره..که صرف افزایش تورم کاهش رقابت و عدم تمایل خودروسازها به تکنولوژی های جدید تر و حتی سبز و برقی و ...شده
  • بدون نام IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    9 24
    یه روزی روزگاری سایپا پراید را آورد و بازار پیکان ایران خودرو را گرفت . چه دیدی شاید یه مدیر توانمندی هم در ایران خودرو یه ماشین چینی آورد بهتر از پراید و بازار پراید را از سایپا پس گرفت.
  • بدون نام IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    63 0
    یک جوری خبر رو اعلام میکنید انگار کار بدی میکنند بابا جان ما تنوع میخواهیم ما دیگه نمیخوام آشغال سوار بشیم تا که بازار انحصاری این همه تعرفه چرا؟این همه از خودروسازی داخلی حمایت کردید کجاست پیشرفتشون؟؟؟؟؟فقط دکان باز کردند که جیب ملت رو با این آشغال های تکراری خالی کنند
  • بدون نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    68 0
    واقعا باعث خجالت است که دولت و کارتل های خودرو چنان روی طبل انحصار و محدودیت بازار خودرو میکوبند که سراتوی 12 میلیونی را در بازار 45 تا 50 میلیون به دست مصرف کننده ایرانی میرسد.
  • بچه مشد IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    52 0
    مهم اينه كه خودرو 10ميليوني وارداتي رو چند ميليون به ملت ميندازن!!!! چون حتي اگه دوبله هم بفروشن پارس و سمند اسقاطي شون رو دستشون ميمونه.
  • فرشاد IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    63 0
    ماشین رو باید با قیمت ملی بخریم اما به بنزین که میرسیم اونوقت باید به قیمت جهانی پول بدیم به این میگم اصل مساوات و غارت ملت بی زبان
  • بدون نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    34 0
    در ايران فقط روز به رو قشر اسيب پذير له ميشن و بايد تاوان بي كفايتي مديران صنايع رو بدن چرا بايديه نفر پول دار تويوتا كمري دست دوم رو 33 ميليون بخره و با بلا رفتن قيمت با 2سال كار كردن اونو 36 ميليون بفروشه اونوقت من اسيب پذير بيام روا رو صفر 10 ميليول بخرم تازه با اون همه هزينه قطعات نا مرغوب اونو بفروشم7 ميليون؟
  • بدون نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    33 0
    این مابه التفاوت کجا می ره ؟؟؟ نه جدی کجا می ره ؟؟؟ کی داره می خوره ؟؟ شایعات درسته ؟؟؟
  • بابک IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    34 2
    آقاجون چرا این قیمتها را می دی و دلم آدمو آب می کنی ؟ اگر ایران عضو WTO بود اونوقت چی میشد ؟ سایپت تعطیل ، ایران خودرو تعطیل ما هم راحت می شدیم.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    42 2
    نکته جالب اینکه با تمام این اوصاف قیمت یک دستگاه سراتو 12.6 میلیونی با احتساب تعرفه و هزینه های مترتب بر واردات و سود معقول وارد کننده بایستی با قیمت حدود 28 میلیون در بازار عرضه بشه. اما با کمال تعجب می بینی نمایندگی قیمت آن را 45 میلیون اعلام کرده ( تازه باید 4 درصد هم مالیات بدی)، هیچ کس هم اعتراضی نداره. ظاهرا در آخرین مرحله یک تعرفه 90 درصدی هم توسط نمایندگی ها !!! اعمال میشه. آیا هیچ کس بر قیمت گذاری نهایی نظارتی نداره؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    36 1
    بابا اين يارانه تون براي خودتون يك چيزي هم مي گزاريم روش پسش مي ديم ولي تعرفه ورود ماشين را نصف كنيد ببنيد مردم اين فرغونها را مي خرند يا نه دو ماهه پول يارانه در مصرف كم بنزينش در اوردن
  • مسلم IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    38 1
    بخدا اين كار گناه محسوب مي شه حق الناسه وبايد فرداي قيامت جواب داد
  • بدون نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    33 0
    اگر دولت اجازه ورود خودروهای روز رو با تعرفه مناسب در حد 50 درصد صادر کنه، نه تنها می تواند از این راه کسب در آمد کنئ بلکه حتی از آمار مرگ و میر تصادفهای جاده ای هم کم می شود. با صرفه جویی در مصرف بنزین هم میتوان درآمد بیشتری از واردات خودرو با تعرفه 90 درصد به دست آورد. مهم این است که فقط بتوانند این پشتیبانی غلطی که در حال حاضر از تولیدات داخلی انجام می شود را کاهش دهند. جان مردم بسیار ارزش بیشتری دارد نا پول برای دولت.
  • بدون نام IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    14 1
    لطفا ژيان هم با قيمت 20ميليون توماني هم وارد كنيد شايد ما هم بتوانيم ماشين خارجي سوار بشيم
  • محمد حسین IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    14 0
    کیا سراتو 12 میلیون 90 درصد تعرفه 3درصد مالیات میشه حدور 23 میلیون . حالا نمایندگی هم روی هر ماشین 7 میلیون سود بگیره بازم میشه 30 میلیون. چرا 46 میلیون به فروش میره خدا میدونه . یعنی هر نمایندگی واردات و فروش رو هر ماشینی مثل سراتو 23 میلیون سود میگیره . یه چیزی بیشتر از 200درصد قیمت کمپانی. خداییش انصافه. مسئولین چرا اقدامی نمی کنن؟؟؟؟
  • نجمه IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    2 2
    دمشون گرم....وارد کنن تا زودتر در این سایپا گا گرفته بشه یه ملت راحت شن
  • خواننده IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    5 0
    خوب، حالا نگفتيد همون GEELY كه از همه ارزونتر بود رو كجا ميشه خريد (‌البته با همه افزونه هاي ريالي كه روش كشيده مي شه)!
  • بدون نام FR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    15 0
    عجب چرا یک ماشین قیمت واقعیش 6 میلیون تومان است ولی وارد این جهنم دره ایران که شد 13 میلیون تومان فروخته میشود آخه چرا خدا لعنتتان کند
  • ماهان IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    9 0
    جان مردم و خانواده ها ارزشی ندارد چون مدیران ایران خودرو و سایپا هنوز جیبشان پر نشده است.
  • بدون نام IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    4 0
    بابا چرا اینقدر فکر و سئوال می کنید !!! این هم یکجور اختلاس هست البته از نوعه حلالش