در فهرست خودروهای وارداتی آبانماه گرانترین ها شامل 43 دستگاه خودروی بالاتر از 100 هزار دلار است.

علی پاکزاد: فهرست خودروهای وارداتی در آبانماه شامل 4481 دستگاه انواع خودرو است که گرانترین خودروهای وارداتی در این ماه شامل 43 دستگاه خودرو با قیمت بالای 100 هزار دلار است.
رکورد قیمت در آبانماه مربوط به یک دستگاه فراری 458 با موتور 4500cc مدل سال 2012 است که قیمت دلاری آن حدود 166هزار دلار معادل 176 میلیون تومان در گمرک به ثبت رسیده است و با در نظر گرفته تعرفه واردات ، هزینه های مترتب بر آن به اضافه سود وارد کننده می توان حدس زد کف قیمت این خودرو در بازار برای خریداران (اگربه فروش گذاشته شود) حدود 400 میلیون تومان خواهد بود.
در بین 43 دستگاه خودروی گران قیمت آبانماه تنها یک دستگاه هیوندای ساخت کره و یک دستگاه فراری ایتالیایی وجود دارد و باقی 41 دستگاه خودروی باقی مانده در این فهرست همگی ساخت آلمان و توسط سه کارخانه پورشه، مرسدس بنز و بی ام و بوده است.
قابل ذکر است ارزش کل محموله خودروهای بالای 100 هزار دلار معادل 4.7 میلیون دلار (5 میلیارد تومان) بوده است.

/31222

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زوکربرگ US ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    161 6
    اگر واردات خودرو آزاد شود (تعرفه 30 - 40 درصد ) تمام کارگران خودروسازان ورشکسته داخلی جذب خطوط تولید و نمایندگی ها و شرکتهای خدمات پس از فروش کمپانی هی خارجی میشوند و الزاما قانون کار را هم باید رعایت میشود (توسط شروط اجباری شرکتها) و هم دولت سودش ده برابر میشود چون حجم واردات زیاد میشود هم میتوان آنها را مکلف کرد 30 -40 درصد لوازم و قطعاتشان را به تولیدی های داخلی سفارش دهند . هم آلودگی زیست محیطی مان کم میشود هم چهره خیابانهایمان زیبا و هم ملت سوار ماشینهای استاندارد و شیک میشوند . حال این وسط آنها که ادعای وطن پرستی و حمایت از کارخانه های بیمار را دارند با وارد شدن در میدان رقابت میتوانند از نام ایران دفاع کنند . نه اینکه با جان و مال مردم بازی کنند
    • بدون نام US ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
      38 2
      کاملا درست فرمودید همین جوری خودروسازان داخلی دارن ورشکست میشن موضوع خودرو تو این مملکت مردم نه حرفشون به جای می رسه نه زورشون دلسوز هم ندارن مجبورن این اشغالایه تولید داخل رو بخرن بدون هرگونه خدمات و پشتیبانی خودرو های خارجی رو هم به2و3 برابر قیمت میفروشن کلا ملت فدایه صنعت خودرو که معلوم نیست پشتش کیا هستن در مقابل صنعت دامی -فلزی- نساجی -کشاورزی وغیره نابود شدن مدیریت اگر باشه کارخانه ها با همکاری همین شرکتها که خودرو هاش وارد میشن همکاری میکنند اشتغال بیشتر هم میشه
    • پیکانسوار CH ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
      33 2
      در شهر رشت یکی از نماینده ها هم عامل مجاز کیا موتور و تویوتا است و هم ایرانخودرو - بخش کیاموتور کاملا شیک با 10 پرسنل آموزش دیده شیک پوش با بیمه و حقوق نسبتا مناسب با اتاق پذیرش و پذیرایی لوکس برای مشتری . دستگاههای فوق مدرن .سیستم کنترل پیشرفته با دوربین و ... قرار دارد درحالیکه قسمتهای ایرانخودرو در زیر چادرهای برزنتی موقتی هستش و باید 4 چشمی مواظب باشی قطعاتت گم نشود !! همچنین اکنون قطعه سازان وضع خوبی ندارند و کارگرانشان را اخراج کرده اند و ترجیح میدهند واردکننده از چین باشند - کیفیت خودروها هم که اظهر من اشمس است و بازار توسط مسئولین ذینفع کم کم دارد در اختیار چین با تولیدات بی کیفیتش قرار میگیرد . لطفا با کارشناسان و مدیران کارخونه ها مصاحبه رک و انتقادی داشته باشید
    • علی IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
      5 4
      حال مسئله اینجاست که تولید کنندگان داخلی نمیتوانند 30-40 درصد لوازم و قطعات را تولید کنن. یعنی اگه تولید کنن میشه همین ماشینهایی که ما الان سواریم.
  • بدون نام IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    50 13
    من عاشق این خودروهای گرانقیمتم
  • بدون نام IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    14 14
    آقای زوکربرگ به نظرتون همچین ریسکی می کنن قطعاتشون رو به ما بدن؟ اصلا ما می تونیم بزنیم!!!!!!!1
    • بدون نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
      13 4
      بله شدينيه براي مرسدس بنز مانيتورهاش رو از كره ميگيره يا ساير قطعات از جاهاي ديگر تامين ميشه
    • بدون نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
      7 3
      آقا دقیقا میشه. شاید خیلیها اطلاع نداشته باشن اما تا همین چند سال قبل و قبل از تحریمها، میل لنگ بنز در تبریز تولید میشد.
  • بدون نام IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    30 2
    من کاملا با نظرات زوکربرگ موافقم . می دانید سالانه چندین میلیارد دلار از تصادفات ضرر می کنیم که نبود استاندارد بالای ماشین ها یکی از دلایل آن است
  • کارشناس خودرو IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    14 4
    برای اینکه تو گمرک مبلغ کمتری بابت تعرفه بپردازند،قیمت فراری 2012 مدل 458 را 100 هزار دلاری کمتر اظهار کردند!چون قیمت مدل 2012 الان به طور متوسط بالای 220 هزار دلار هست و خوش به حال وارد کننده محترم که این وسط 150 میلیونی فقط از کم اظهاری به جیب زدند!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    11 2
    چرا خودروهای وارداتی باید با تعرفه ی گمرک و صد جور مالیات که معلوم نیست تو جیب کی میره 2/5 برابر بشن ؟ ملت چه گناهی کردن مگه ؟
  • جواد IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    17 3
    اگه راست میگن تعرفه خودرو , قیمت ارز و قیمت خودرو را آزاد کنن ببینیم آقایان ایران خودرو و سایپا باز چه بهونه ای دارن جدا" از ساخت وانت پیکان و نیسان خجالت نمیکشن؟
  • مصطفی IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    14 1
    من همیشه پیش خودم میگم یعنی میشه یه بار جناب رئیسان شرکت سایپا یا ایران خودرو به همراه خانواده محترم سوار خودروهای ساخت شرکت خودشون بشن (مثلا پراید و جی ال ایکس بشن) و یه سفر برن مشهد یا شمال ؟ بعد میفهمن که چه خیانتی به جان و مال این مردم میکنن، کاش مدیران ما یکم دلسوز مردم بودن
  • علیرضا IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    5 2
    خداوکیلی حیف نیست که ماخودروهای شرکت های سایپا وایران خودرو روبااین ماشین های زپرتی مقایسه کنیم.پراید750کیلویی وپیکان قارقاروروبااین ماشینا؟!
  • ممد DE ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    2 5
    من خیلی از این ماشین فراری و بو گا تی خشم می آید
  • سام IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    2 2
    سلام دوستان. آنقدر هم مهم نیست چه خودرویی زیر پاهات باشه بنده هم یک فراری2012 مدل458دارم.قیمتش بیشتر از100هزار دلار است.البته پدرم وارد کننده اتومبیل های خارجی.انسان از خودش بیشتر از داشته هاش نباید انتظار داشته باشه.کاش پدرم پول نداشت ولی سلامتیش داشت.
  • شهروز IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    0 3
    عالیه بهتر از این نمیشه اما حیف که پاش به بوگاتی نمیرسه
  • مریم A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
    0 0
    وای چه قیمت خوبی داره الانه برم گمرک بگیرمش