امروز نشست خبری مدیرعامل سازمان تامین احتماعی برگزار شد.

امید کریمی: رحمت‌الله حافظی در این نشست خبری به تشریح دستاوردهای طرح پزشک خانواده پرداخت و وعده هایی درباره نتایج اجرای آن داد. او گفت ثبت نام از پزشکان عمومی در استان گیلان شروع شده است و به زودی هم مردم برای پزشک خانواده در این استان ثبت نام می کنند. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین از افزایش حقوق بازنشسته ها بر اساس میزان تورم گفت. او خبر از حذف دفترچه بیمه هم داد. به گفته حافظی، سازمان تامین اجتماعی ماهانه 80 میلیارد تومان صرف بیمه بیکاری می کند.

مشروح این نشست را در جدول زیر بخوانید؛

 

موضوع پاسخ
افزایش حقوق بازنشستگان

کسانی که بیمه شده هستند مبنای محاسبه مستمری آنها در زمان بازنشستگی ارقامی است که توسط کار فرما در طول خدمت به سازمان ابلاغ می‌شود که در بعضی مواقع شاهد آن هستیم که این لیست غیر واقعی است. سازمان ناگزیر است بر اساس قوانین سنوات آن فرد را بر اساس دریافتی محاسبه کند.

افزایش حقوق‌ها طبق قانون بایستی بر اساس میزان تورم باشد. حقوق کارمندان را دولت تعیین و ابلاغ می‌کند و در سال 90 افزایش 10 درصدی را داشته‌ایم.

حقوق پزشکان خانواده

پزشکان در طرح پزشک خانواده می‌توانند 2 هزار و 500 نفر در اختیار داشته باشند. در نظام ارجاع بر اساس تعداد افرادی که در طرح پزشک خانواده تحت نظر پزشک هستند به آنها حقوق و مزایا پرداخت می‌شود.

 میانگین دریافتی پزشکان عمومی 2 میلیون و 500 تومان است که در این طرح درآمد آنها به 4 میلیون و 500 هزار تومان می‌رسد و حتی اگر هیچ‌گونه مراجعه‌ای نداشته باشند این مبلغ را دریافت خواهند کرد ولی پزشکان مسئول سلامت این 2 هزار نفر هستند.

بر این اساس افرادی که بیش از 60 سال سن دارند و زنان باردار 10 درصد به دریافت پزشکان اضافه می‌شود.

پزشکان در صورتی که غربالگری انجام دهند و برای سلامت اقدام کنند مزایایی دریافت خواهند کرد.

پزشک خانواده داروی بیماران خاص را رایگان می کند سالمندانی که در این مسیر (نظام ارجاع) قرار گیرند درمان آنها 100 درصد رایگان می شود و برخی بیمارانی که فشار خون، دیابت، هموفیلی و تالاسمی دارند داروهای اختصاصی آنها به صورت 100 درصد رایگان است. در این طرح 95درصد از هزینه داروهای بیماران MS و شیمی درمانی را سازمان مکلف به پرداخت است.
حذف دفترچه بیمه 15 میلیارد تومان برای چاپ دفترچه‌های بیمه هزینه می‌شود که سوء استفاده از این دفاتر بیمه نیز بسیار صورت می‌گیرد، مقدماتی برای حذف دفترچه بیمه شده است و در آینده نزدیک شاهد تغییراتی در این حوزه خواهیم بود.
انتقال بیمه هار سلامت به وزارت بهداشت انتقال درمان تأمین اجتماعی به وزارت بهداشت همیشه موجب انتقادات شدید بازنشستگان و بیمه شدگان قرار می‌گیرد، انتقال درمان تأمین اجتماعی به وزارت بهداشت مقایر با اصل 44 قانون اساسی است. دولت باید تصدی‌گری را بر مردم و نهادهای غیر دولتی واگذار کند در حالی که انتقال درمان خلاف این مسیر است.
ابلاغ قانون مشاغل سخت و زیان آور هنوز قانون مشاغل سخت و زیان آور ابلاغ نشده است، علت تأخیر آن نیز این است که قانون بودجه سال 90 قبل از قانون برنامه توسعه بوده است و به استناد ماده 29 قانون برنامه 5 توسعه نمی‌توانستبم قوانین سخت و زیان آور را اجرایی کنیم. مصوبه‌ای را هیئت دولت 3 هفته قبل مبنی بر پذیرش بار مالی آن داشته است که تأمین اجتماعی آن را اجرا ‌کند و دولت تأمین منابع آن را انجام دهد. در هفته جاری دستورالعمل مشاغل سخت و زیان آور ابلاغ می‌شود.
ضشروع فعایلت رایتل، اوپراتور سوم تلفن همراه سهام اپراتور سوم تلفن همراه متعلق به سازمان‌ تأمین اجتماعی و 32 میلیون نفر از بیمه شدگان این سازمان است. راتیل در شهر کرج آماده است و طی هفته جاری ثبت نام برای واگذاری سیم کارت آن در منطقه انجام می‌شود. در تهران در دهه فجر واگذاری سیم کارت انجام می‌شود.
مطالبات وزارت بهداشت از بیمه‌ها

اظهار داشت: طبق قانون ما موظف هستیم وقتی اسناد را مراکز درمانی تحویل می‌دهند ظرف 2 هفته 60 درصد و در سه ماه 100 درصد پول را پرداخت کنیم که تا پایان خرداد مراکز تسویه شده و اسناد آبان ماه هنوز تحویل نشده است. هم اکنون اسناد تیر، مرداد و شهریور و مهر در اختیار سازمان است و در کل 196 میلیارد تومان بدهی سازمان به وزارت بهداشت است. وزارت بهداشت نیز بابت دارویی که از شرکت‌های تأمین اجتماعی تهیه کرده است 206 میلیارد تومان بدهکار است و از سال 88 بدهی بابت دارویی که تحویل گرفته پرداخت کرده است.

پیشنهاد می‌دهیم کمیته 3 نفره شامل وزارت بهداشت، تأمین اجتماعی و وزارت اقتصاد برای تهاتر بدهی‌ها تشکیل شود.

خدمات درمان تامین اجتماعی در حوزه درمان تأمین اجتماعی در سه ماهه ابتدایی سال بالغ به 26 میلیون و 672 هزار مراجعه به مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی شده است که بار قابل توجهی از بیمارستان‌های وزارت بهداشت را کاهش داده است
حساب های مالی با وزارت بهداشت

میزان بدهی تامین اجتماعی به وزارت بهداشت بابت این چهار ماه معادل 196 میلیارد تومان است. این محاسبه شامل صددرصد اسناد مالی مربوط به تیرماه و 60 درصد اسناد مرداد، شهریور و مهرماه است.

وزارت بهداشت به شرکت‌های دارویی زیرمجموعه تامین اجتماعی 206 میلیارد تومان بدهی دارد که 5.1 میلیارد تومان از آن مربوط به سال 88، 43 میلیارد تومان مربوط به سال 89 و 158 میلیارد تومان مربوط به سال جاری است؛ بنابراین وزارت بهداشت هیچ طلبی از تامین‌اجتماعی ندارد، بلکه حدود 10 میلیارد تومان نیز به این صندوق بدهکار است.

تسویه حساب با وزارت بهداشت تامین اجتماعی بنا ندارد پرداخت مطالبات وزارت بهداشت را منوط به تسویه حساب این وزارتخانه با شرکت‌های دارویی کند، برابر برنامه‌ریزی انجام شده و مطابق قانون هر ماه اعتباری برای تسویه بدهی به مراکز درمانی وزارت بهداشت پرداخت می‌شود.
بازنشستگی پیش از موعد قانون بازنشستگی پیش از موعد یک هفته قبل ابلاغ شده و در حال حاضر مشکلی برای بازنشستگی پیش از موعد افراد با 10 سال سابقه و 60 سال سن در کشور وجود ندارد.
همسان سازی حقوق بازنشسته ها  1500 میلیارد تومان مطالبات بازنشستگان در همسان سازی نیست و این ادعا صحت ندارد.
 در بودجه سال 88 مجلس مصوب کرد که2500 میلیارد تومان سهام شرکتهای دولتی به منظور همسان سازی حقوق بازنشستگان در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد که در پی آن دولت مصوبه ای ابلاغ کرد که پرداختی های بازنشستگان در چارچوب آن اجرا شود به همین دلیل از سال 88 تاکنون همسان سازی حقوق بازنشستگان بدون هیچ وقفه ای انجام می شود.
اما از 2500 میلیارد تومان سهام فقط 930 میلیارد تومان در اختیار سازمان قرار گرفت و 1500 میلیارد تومان مابقی آن هنوز به سازمان تامین اجتماعی تحویل داده نشده است.
در سال 90 مصوب شد 1200 میلیارد تومان در قالب سهام به منظور همسان سازی حقوق در نظر گرفته شود که این بودجه نیز تاکنون به سازمان ارائه نشده که امیدواریم هر چه زودتر انجام شود.
زیر میزی در مراکز درمانی تامین اجتماعی دریافت زیرزمیزی در مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی محدود است و به شدت با فرد خاطی برخورد می‌شود. چنانچه اعلام شود که پزشکی زیرمیزی دریافت می کند قطعا قرارداد وی نقض می شود و با وی به طوری جدی برخورد خواهد شد.

 

4747

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    7 0
    چرا بیماری "لوپوس" بیماری خاص نیست؟لطفا پیگیری کنید
  • بدون نام IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    8 3
    این اسم مسخره و مزحک رایتل !!! که به ممکن است بعدا به اشتباه و یا تمسخر (رو تیل) !!! بخوانند را ان مسولان محترم اپراتور سوم از کجا کشف کردند!!! و ایا بین این همه نامهای زیبای پارسی و ایرانی هیچ نام با مفهومی پیدا نمی شد که این اسم مسخره را انتخاب کردند !!!!
  • anonymus IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    13 2
    یکی به ما بگه این 2ونیم میلیون متوسط حقوق از کجا اومد که حالا قراره بشه چهار میلیون.من با جمعیت 4000 نفر چرا 1400000 میگیرم؟احتمالا جایی که ما کار میکنیم قوانین پزشک خانواده در اون پیاده نمیشه یا که ...