بازنشستگان آموزش و پرورش یک ماه دیگر برای بیمه طلایی که از ابتدای سال به آنها وعده داده شده بود باید صبر کنند.

به گزارش خبرآنلاین، مسئولان وزارت آموزش و پرورش قول داده بودند که در نیمه دوم فروردین‌ماه بیمه تکمیلی فرهنگیان بازنشسته با عنوان «بیمه طلایی» عملی شود. اما این طرح همچنان در بلاتکلیفی بود تا اینکه امروز تفاهم نامه بیمه طلایی بازنشستگان آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاون وزیر تعاون، کار، رفاه اجتماعی و رییس کل بیمه مرکزی و مدیرعامل بیمه ایران امضا شد.
اما از روزی که خبر بیمه طلایی معلمان اعلام شد، در میانه راه، شرکت بیمه‌ای طرف‌قرارداد با آموزش و پرورش نیز از «بیمه ایران» به «بیمه آتیه‌سازان حافظ»‌ تغییر کرد تا به گفته حاجی بابایی، همان خدماتی که به فرهنگیان ارائه می شود البته با کیفیت و قیمت بهتری به پیشکسوتان و بازنشستگان نظام تعلیم و تربیت ارائه شود.
امروز وزیر آموزش و پرورش در مراسم امضای تفاهم نامه  گفت: 650 هزار بازنشسته آموزش و پرورش و یک میلیون و 300 هزار نفر به همراه خانواده‌های این بازنشستگان تحت پوشش بیمه طلایی قرار می‌گیرند واین بیمه قرار است که از اول دی ماه اجرایی شود.
از دیگر خبرهایی که در این مراسم عنوان شد دوساله شدن بیمه طلایی فرهنگیان ‌شاغل است. به گفته حاجی بابایی، فرهنگیان شاغل کارت هوشمند دریافت می‌کنند و دیگر نیازی به برش‌کارت بیمه طلایی نیست: "مزایای کارت هوشمند در این است که دارندگان این کارت به هر مرکز درمانی یا بیمارستانی که مراجعه کنند همه فرآیند درمان و سایر اقدامات مربوطه در این کار ثبت می‌شود و دیگرنیازی به کپی مدارک و معرفی‌نامه وجود ندارد و همه اطلاعات و خدمات ارائه شده به افراد در این کارت ثبت می‌شود."
به گفته حاجی بابایی در بیمه طلایی بازنشستگان نیز هیچگونه سقفی برای درمان در نظرگرفته نشده و این بیمه نیز تمامی موارد بیمه طلایی شاغلان را شامل می‌شود و تفاوتی با بیمه آنها ندارد.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 1
    سایتش چیه؟
    • بدون نام IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
      3 0
      به نظر من اگر این کار را بکنیند خوب است دیگر این بازنشستگان را سر کار نگذارید
  • مرتضی IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    7 0
    امروز وزیر آموزش و پرورش در مراسم امضای تفاهم نامه گفت: 650 هزار بازنشسته آموزش و پرورش و یک میلیون و 300 هزار نفر به همراه خانواده‌های این بازنشستگان تحت پوشش بیمه طلایی قرار می‌گیرند... با یک حساب سرانگشتی ماهیانه مبلغی معادل :1950000X75000=146250000000 ریال بعلاوه حق بیمه تکمیلی و بیمه خدوات درمانی و ... حال مسئله اینجاست از این همه درآمد حاصله چقدر هزینه درمان بیچاره فرهنگیان را پرداخت می کنند ؟ و مابقی در آمد حاصله ...
  • مهدی IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    3 1
    یا مهدی ادرکنی
  • بدون نام IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    1 0
    متاسفانه بودجه گرفته می شه ولی یکدفه وسط راه به مشکل برمیخورن و از اول دوباره باید با مسئولان جلسه بذارن و دوباره تصمیم بگیرن که آیا واقعا می خوان فرهنگیان و بیمه کنن یا نه ،پس دوباره باید بهشون بودجه بدن چون دیگه خیلی از بودجه قبلی که گرفتن گذشته و احتمالا چیزی ازش باقی نمونده،و این ماجرا همچنان ادامه داره و همچنان مسئولان دارن تصمیم می گیرن که کی فرهنگیان از بیمه می تونن استفاده کنن.احتمالا چندین نسل طول می کشه تا معلوم شه می شه بازنشسته ها واقعا بیمه شن یا همچنان مسئولان بودجه می گیرن و تصمیمگیری می کنن
  • خسرو IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    1 1
    با تشکر از وزیر محترم نفهمیدیم که بالاخره بیمه ایران شد یا اتیه سازان؟؟؟؟ باید بیمه تکمیلی حذف شود
  • بدون نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
    1 0
    باسلام.ماکه اول انقلاب وزمان دفاع مقدس کارمند دولت بوده ایم وآنروزها به علت شرایط حساس انقلاب وجنگ هرازگاهی حقوق یک روزما رابرای کمک به جبهه کسرمیکردند و ازحقوق اضافه کاریهایمان برای کمک به دولت نوپا چشم پوشی میکردیم امروزکه بازنشسته شده ایم توقع جبران دولت برای زحمات آنروزهایمان را داریم کارمندهای آن دوران نیز پابه پای رزمنده ها درپشت جبهه برای آیندگان تلاش کرده اند واکنون توقع امتیاز ازدولت دارند!!
  • ساروی IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    6 0
    باز هم دروغ قبل ثبت نام:بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته مثل بیمه شاغلین اما حالا: تأمین هزینه عینک (شیشه و فریم) و لنز طبی در طول مدت بیمه‌ای حداکثر تا سقف 160 هزار ریال {شاغلین: 500هزار ریال} جبران هزینه‌های دندانپزشکی به استثنای (هزینه‌های مربوط به ارتودنسی، ایمپلنت، دست دندان مصنوعی، جراحی لثه و اعمال زیبایی) با اعمال 20 درصد فرانشیز در سال و تا سقف 650 هزار ریال برای هر نفر در طول مدت تفاهم‌نامه مورد تعهد است{شاغلین 2میلیون ریال} متاسفم.........
  • منیره IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
    3 0
    تا اینجا که همش شعار شد عملی بودنش را خدا می داند شاید تا بخواد عملی بشه طلایی خسته بشه مثل من اون هم بازنشسته بشه.اما 00 85تومان در ماه هم خیلیه.اگه میشه یکم تخفیف بدین لطفا .با این خرج های سنگین این مبلغ واقعا زیاده.
  • م ح IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    0 0
    من بیمه شوهرم که بازنشسته بانک سپه است هستم بااینکه به بیمه خدمات درمانی اموزش وپرورش اطلاع داده ام ازحقوق من بازنشسته هرماه 83183ریال کم می کنندکه درسال 100000تومان می شودایااین منصفانه است؟ازمسئولان خواهشمندم به وضع من و بازنشستگان مشابه من بفرمائید.
  • شهین شاپوران IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    1 0
    بنده بیمه طلایی دارم اما چه فایده قلبم ناراحت شد به درمانگاه مراجعه کردم از من فتوکپی کارت طلایی خواستند من نصف شب فتوکپی که نداشتم مجبو ر به پرداخت ویزیت شدم بنا به تشخیص پزشک درمانگاه باید به متخصص قلب میرفتم فردایش پیش متخصص رفتم گفتند ماقرارداد بابیمه طلایی نداریم بنابرین مجبور به پرداخت هزینه ی سنگین نوارقلبی اکو وحق ویزیت متخصص قلب شدم درست است فاکتور دریافت کردم ولی متاسفانه مدارک من لیست هفت است وقتی به بیمه ایران مرکزی شهرسان ارومیه رفتم وعلت واریز نشدن هزینه را به حسابم پرسیدم گفند خانم من تازه لیست 2رابه حسابداری بردم آن موقع عرق سرد بر پیشانیم نشست که ای داد پس تایکسال هم پول ما به دستمان نمیرسه سوال من از مسیولان اینه آیا این است پاسخ سی سال خدمت ما
  • من رضا هستم IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۱
    1 0
    با سلام به همه خدمتگزاران عرصه ی خدمت . من از اول دی ماه 90 به اصطلاح تحت پوشش بیمه طلائی قرار گرفته ام و هر ماه برای 4 نفر عائله 34 هزار تومان کسر می گردد ولی نه از کوپن های بیمه خبری است و نه از کار ت طلائی فکر می کنم چون طلا گران شده روی بیمه هم تاثیر گذاشته ولی قبل از آن هم هر ماه مبلغی تحت عنوان بیمه تکمیلی کسر می شد که تا کنون ما نتوانستیم از آن برای بیماری یا ازمایشگاه و...استفاده کنیم چون وقتی به بیمه محل قرار داد مراجعه داشتیم یا گفتن قرارداد ما تمام شده یا امسال دیر شده پس با این حساب کسر بیمه تکمیلی و طلایی کمک به شرکتهای طرف قرار داد است نه چیز دیگر امید است که بازنشستگان هر گز سرو کارشان به دکتر نیفتد تا کسورات بیمه کمکی باشد به دیگران .
  • رضایی IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    0 0
    با سلام من بازنشسته از ابان 89 تا کنون فاکتور هایم مانده بیش خودم فقط باس میدهند تکمیلی خدمات درمانی اتیه سازان طلایی اقای حاجی بابایی خدا خوشش نمیاد یک زن سربرست خانه 15000000 ریال اگر اداره بود 10 تومان بلافاصله کم میکردند ولی من بدبخت این بلای اول دوم اداره اشتباه 12000000 ریال به حساب جایی واریز کرده دو2 سال دارم میدوم شورای حل اختلاف ازسال 4/88 4 نامه دادند این بول برگشت شود هنوز نشده در حالیکه خودشان برای 4 ماه بابت 200000 تومان از من 3000 تومان جریمه کسر حقوق کردند اقای وزیر حتما باید بیام تهران کارم درست شود این بارتی بازی بستها را بردارید کسی که خدایی وبرای رضای خدا وخادم واقعی مردم هیت بدهید ما فوق لیسانس مدیریت دبیر ماندیم ولی دختر خواهر وخواهر ریساموزش وبرورش استان که با باتی