۰ نفر
۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۰

ایسنا نوشت:

گروه بهمن، خودرو چيني مدنظر خود براي توليد در ايران را از محصولات شركت چيني FAW انتخاب كرده است.

چندي پيش اعلام شده بود كه گروه بهمن مذاكراتي را براي توليد يك سواري جديد چيني آغاز كرده است. طبق جديدترين اطلاعات به دست آمده نام اين شركت چيني FAW است.

شركت FAW در حوزه توليد خودروهاي سواري، وانت و سنگين مشغول بوده و حجم توليدات سالانه آن حدود دو ميليون دستگاه است.

ظاهرا گروه بهمن يكي از محصولات اين شركت كه توليد آن از حدود دو سال پيش در چين آغاز شده را براي داخلي‌سازي و توليد در ايران در نظر گرفته است.

اين سواري در كلاس +C قرار داشته و در دو مدل 2000 و 1600 سي.‌سي در ايران توليد خواهد شد. مصرف سوخت مدل 1600 سي‌.سي اين خودرو كمتر از مدل 2000 آن بوده و با سطح قيمتي كمتري عرضه مي‌شود.

به جز اين سواري جديد چيني، در حال حاضر در اين كلاس دو مدل سواري چيني متعلق به دو شركت ديگر چيني نيز در ايران توليد مي‌شود كه يكي از آنها متعلق به خودروسازي ليفان چين است كه توسط كرمان خودرو توليد مي‌شود. در حال حاضر قيمت ليفان520 حدود 14 ميليون تومان و مدل620 اين خودرو نيز حدود 19 ميليون تومان است.

خودرو چيني MVM530 نيز با سطح قيمتي حدود 22 ميليون تومان از سوي شركت مديران‌خودرو توليد مي‌شود. به اين ترتيب سواري شركت FAW سومين برند سواري چيني توليدي در ايران خواهد بود.

ظاهرا گروه خودروسازي بهمن قصد دارد اين خودرو را با سطح قيمتي بين 27 تا30 ميليون تومان از اواخر سال آينده روانه بازار ايران كند.

طبق اعلام مسوولان اين شركت، توليد اين خودرو با 30 درصد عمق ساخت داخل آغاز شده و به تدريج افزايش خواهد يافت.

 گروه خودروسازي فاو چين يك گروه صنعتي دولتي بوده كه در زمينه توليد انواع خودرو، اتوبوس، كاميون و همچنين قطعات خودرو فعاليت مي‌كند. فاو در سال 1958 زماني كه از نخستين خودروي ساخت خود به نام هونگ كي رونمايي كرد به نخستين خودروساز چين تبديل شد. اين شركت در حال حاضر به همراه شركتهاي چانگان موتورز، دانگ فنگ موتور و صنايع خودروسازي شانگهاي يكي از چهار شركت بزرگ خودروسازي چين محسوب مي‌شود.

فروش گروه فاو در سال 2010 به 2.56 ميليون دستگاه رسيد و باعث شد تا اين شركت از نظر شاخص بهره‌وري در بين خودروسازان چين رده سوم را بدست آورد.

فاو محصولاتش را در بيش از 80 كشور جهان به فروش مي‌رساند كه از جمله اين بازارها مي‌توان به دو همسايه غربي و شرقي ايران يعني عراق و پاكستان اشاره كرد.
/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =