۰ نفر
۱۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۱

این کتاب حاوى ترجمه چهل حدیث از اهل بیت (ع) در مدح مقام والاى سیدالشهداء (ع) و توجه به ارزش و اهمیت عزادارى تألیف شده و اهمیت تشکیل مجالس عزادارى و مرثیه خوانى بر مصیبت آن حضرت را نشان مى دهد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «تا اشکی بریزیم» با زیر عنوان فضیلت عزاداری سیدالشهداء (ع) نوشته مهدی صدری در 32 صفحه با قیمت 600 تومان از سوی انتشارات دلیل ما منتشر شد.

 

کتاب حاوى ترجمه چهل حدیث از اهل بیت (ع) در مدح مقام والاى سیدالشهداء (ع) و توجه به ارزش و اهمیت گریه و عزادارى تألیف شده و اهمیت تشکیل مجالس عزادارى و مرثیه خوانى و نوحه خوانى و همچنین اندوه و گریه بر مصیبت سیدالشهداء (ع) را نشان مى دهد و آن را عبادت و تقرب به پروردگار دانسته اند. یکى از نتایج حاصل از این احادیث این است که اهل بیت (ع) گریه و شیون و عزادارى بر امام حسین (ع) را مستوجب پاداش هاى بى حساب و دورى از جهنم و... مى دانند.

 

«ضمانت بهشت برای عزاداران»، «اشک عزا، علامت ایمان»،‌«روضه‌خوانی خدا»، «اظهار همدردی با مادر حسین(ع)»، «عزاداری یا زنده‌داشتن یاد اهل‌بیت(ع)»، «رحمت بر ناله عزادار»، «سفارش سیدالشهدا(ع) به عزاداری» و «عزادار اهل‌بیت(ع) خلدآشیان واقعی» برخی از مطالب این کتاب را تشکیل می دهد.

 

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «ذکر مصائب خاندان پیامبر(ص) و گریه و عزاداری برای آنان سابقه‌ای به درازای تاریخ دارد، خدای تعالی خود یا توسط جبرئیل برای پیامبران(ع) آن را بیان نموده و آنان متاثر و محزون شده و گریسته‌اند.»

 

بر اساس مطالب این کتاب، معصومین(ع) شهادت سیدالشهدا(ع) و یاران ایشان را مصیبتی بس عظیم دانسته و از حضرت به عنوان «قتیل العبرة» یعنی «شهید اشک» یاد کرده‌اند. آنان به حزن و اندوه، گریستن، تشکیل مجالس عزا، مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی سفارش کرده و آن را عبادت و تقرب به پروردگار یاد کرده‌اند و بارها گفته‌اند که این عوامل موجب حضور فرشتگان در مجالس عزا، آمرزش گناهان، شادی در حال احتضار، سُرور قیامت، جای گرفتن در بهشت و پاداش‌های بی‌حساب می‌شوند.

 

291/60

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =