فارس نوشت:

آیت الله مصباح‌یزدی دلیل محبت به سیدحسن نصرالله را تبعیت کامل ایشان از ولایت فقیه دانست و گفت: کسی که این صفت را داشته باشد در ولایت ائمه فانی می‌شود. ولایت نائب امام در این عصر (حضرت آیت‌الله خامنه‌ای) و ولایت ولی‌اش سید حسن نصرالله بر همه ما واجب است. من به محبت سید حسن نصرالله به خدا تقرب می‌جویم و امیدوارم این حب سبب نجات من در روز قیامت باشد.
 رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) در دیدار با گروهی از حزب‌الله لبنان، حادثه عاشورا را از عجیب‌ترین داستان‌های تاریخ بشر دانست و گفت: باید دید چگونه کسانی که سال‌ها پای منبر پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله و امیرالمؤمنین بودند، به چنین جنایت هولناکی اقدام کردند.
وی مهم‌ترین درس‌های کربلا را در جهت ایجابی، کسب انرژی و صبوری است که در راه خودمان مصمم‌تر شویم و از بذل مال و جان و تمام توان‌ خود کوتاهی نکنیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انقلاب‌های این عصر، چه انقلاب اسلامی ایران و چه جهاد‌های برادران ما در لبنان یا انقلاب‌هایی که در کشورهای دیگر در حال وقوع است، همه الهام‌گرفته از داستان کربلاست، و همان طور که قائد عزیز ما آقای سید حسن نصرالله بارها فرمودند: شعار ما لبیک یا حسین است.
آیت‌الله مصباح یزدی در تحلیل گمراهی زبیر از اصحاب پيامبر گفت: زبیر ظاهرا مؤمن بود ولی میکروب حب مقام در قلبش جا داشت؛ که ابتدا ظهور نداشت ولی بالاخره ظاهر شد و زبیر را به گمراهی کشاند. درسی که باید از این حادثه بگیریم این است که مبادا در اعماق قلوب ما نیز میکروب‌هایی باشد و روزی ظهور پیدا کند که ما را به بی‌ایمانی لاعلاجی مبتلا سازد.
وی با توضیح روایتی که با نقل‌های مختلف درباره حب مال و ریاست آمده گفت: ضرر حب مال و ریاست به دین مسلمان از ضرر دو گرگ که از دو طرف به گله‌ای بی‌چوپان حمله کنند بیشتر است؛ طبعا این حب در قلب هر کدام از ما وجود دارد واگرچه مخفی است، اما اگر با آن مبارزه نکنیم، روزی ظاهر می‌شود و کارش را می‌کند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =