۰ نفر
۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۲

کتاب «از صیام تا قیام (4)» سروده غلامرضا سازگار در چند بخش تنظیم شده و هر بخش دربرگیرنده اشعاری است که در خور عنوان و مناسب با روزهای مختلف ماه مبارک رمضان تا ماه محرم الحرام است.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «از صیام تا قیام» (4) اشعار غلامرضا سازگار مرتبط با ماه رمضان تا محرم از سوی دفتر هنر و ادبیات قیام در قطع جیبی منتشر شد. یکی از مهم‌ترین انواع شعر مذهبی در حوزه شعر شیعی چه در زبان پارسی و چه در زبان تازی غدیریه است. غدیریه را در کنار اشعار فاطمی و انتظار مرز و مبین ساحت شاعران شیعی می‌دانند. در این مجموعه نیز سراینده به این نوع ادبیات پرداخته است. این اثر در چند بخش تنظیم شده که هر بخش دربرگیرنده اشعاری است که در خور عنوان و مناسب با روزهای مختلف ماه مبارک رمضان تا ماه محرم الحرام است.

 

از صیام تا قیام در بخش ماه مبارک رمضان خود اشعاری با عناوین ماه خدا، تو صدایم زدی، رب کریم، پرده پوشی، در محضر تو، یک مصرع، گناه آشکار، پناه من، گناه مجدد، زبان معذرت خواهی ارائه کرده است. بخش‌های پس از آن به مصائب حضرت خدیجه، ولادت امام حسن مجتبی (ع)، شب‌های قدر و ضربت خوردن و شهادت امیرالمومنین (ع)، عید سعید فطر، شهادت امام جعفر صادق (ع)، ولادت حضرت معصومه (س)، ولادت علی بن موسی الرضا (ع)، شهادت جواد الائمه (ع)، شهادت حضرت باقر (ع)، حرکت کاروان امام حسین (ع) از مکه به کربلا، روز عرفه، شهادت مسلم بن عقیل، عید قربان و عید سعید غدیر خم پرداخته است.

 

در مقدمه چهارمین جلد از سری کتاب‌های از صیام تا قیام آمده است: «از صیام تا قیام روایت عاشقانه سفری است از سجاده سبز عبودیت تا سرخی بی انتهای میدان شهادت، سفری از خلق به سوی خدا و بازگشت دیگربار، به سوی خلق با رسالت بیداری. در مسیر کاروان خلقت هرکه زودتر از خواب برخیزد و راه را دریابد، مقامی خا‌صتر در منزلگاه رسیدگان و اصلان و نزدیکان و نیکان می‌یابد.»

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب‌‌‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه ارسال پستی، می توانند تلفنی سفارش کتاب دهند.

 

291/60

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =