فارس نوشت:

 رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیا اینکه ملت ایران از نبود دیپلمات‌های انگلیس در تهران خرسندند، تأکید کرد: عواقب تعطیلی سفارت ایران در لندن گریبانگیر دولت انگلیس است. 

علاء الدین بروجردی رئیس کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به تعطیلی سفارت کشورمان در لندن توسط دولت انگلیس گفت: مصوبه مجلس کاهش روابط از سطح سفیر به کاردار بود بنابراین همه مسئولیت‌های حقوقی، بین‌المللی و عواقب ترک دیپلمات‌ها و تعطیلی سفارت کشورمان در لندن بر عهده رژیم انگلیس است.  

 

 اهم اظهارات وی را در ادامه بخوانید.
* آنچه که در روز گذشته در تهران رخ داد، در مقایسه با حادثه سال 59 در لندن که سفارت کشورمان در آن حادثه توسط عوامل رژیم صهیونیستی 6 روز اشغال شده و 2 نفر هم در جریان این اقدام کشته شدند، ناچیز بود.

*عملکرد پلیس انگلیس در جریان اشغال سفارت کشورمان در سال 59 نیز در مقایسه با عملکرد نیروی انتظامی در اقدام روز گذشته دانشجویان بسیار متفاوت بود چرا که در حادثه سال 59 پلیس انگلیس هیچ دفاعی از سفارت کشورمان نکرد اما روز گذشته پلیس ضمن درگیری با دانشجویان به شدت از سفارت رژیم انگلیس دفاع کرد و ما نمره خوبی در اقدام روز گذشته گرفتیم اما انگلیسی‌ها نمره منفی در حادثه سال 59 گرفتند. 

* بدون تردید افکار عمومی ملت ایران از این خرسند هستند که سفرا و دیپلمات‌های رژیم انگلیس دیگر در تهران نیستند. 

* به هر حال موضوع تعطیل شدن سفارت ایران در لندن تصمیمی است که انگلیس اتخاذ کرده و به لحاظ حقوقی و بین‌المللی عواقب آن بر عهده دولت این کشور است. 
*کشورهای عضو اتحادیه اروپا اگر چه این کشورها عضو اتحادیه هستند، اما نباید با طناب انگلیس به چاه بروند.
/212 212

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =