مجموعه فرهنگی - ‌هنری «کافه کراسه» چهارشنبه نهم آذر با حضور جمعی از هنرمندان و اهالی ادب در خیابان پورسینای تهران آغاز به کار کرد.

آن‌طور که ایبنا گزارش داده تمام کتاب‌های موجود در این محل تا 19 آذرماه با 30 درصد تخفیف به فروش خواهند رسید. «کافه کراسه» علاوه بر ارایه خدمات معمول، دارای بخش‌های فروش و امانت کتاب است.

در این کافه کتاب‌های حوزه‌های «دین»، «فرهنگ و تمدن»، «مقاومت»، «علوم تربیتی و خانواده»،‌ «هنر»، «ادبیات»، «امام و رهبری»، «علوم انسانی»، «فلسفه و عرفان» و «کودک و نوجوان» به‌طور تخصصی به فروش می‌رسند.

 

«کافه کراسه» در زمینی به مساحت 150 مترمربع، با عرضه بیش از دو هزار عنوان کتاب برای استفاده دانشجویان و علاقه‌مندان به کتاب گشایش یافته است.

 

در این کافه مجموعه لوح‌های فشرده دینی مانند «حدیث پارسایی» سخنانی از آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی و سخنرانی‌های شهید دیالمه به علاقه‌مندان این عرصه ارایه می‌شوند. در بخش بازی رایانه‌ای هم بازی‌های «شمشیر نادر»، «میر مهنا»، «عملیات انهدام»، «لانه شیطان» و ... عرضه شده اند.کتاب‌هایی چون «پرسش‌های دانشجویی (ویژه محرم)»، «مراقبه‌های عاشورایی»، «دست‌آوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی»، «روضه در تکیه پروتستان‌ها»، «من محمدرضا 22 سال دارم» و «اشک باید رازدار باشد» در این کافه ارایه شده اند.

 

در بخش «کودک و نوجوان» نیز مجموعه 9 جلدی «قصه‌های شاهنامه»، «اسم من خاکریز است»، «قصه‌های شیرین مثنوی مولوی»، «نرگس» و «فصل درو کردن خرمن» از نویسندگانی چون مرتضی سرهنگی، محمدرضا بایرامی و رحیم مخدومی به چشم می خورند. در بخش «امام و رهبری» نیز کتاب‌هایی مانند «بیانات مقام معظم رهبری در سفر به استان قم در پائیز سال 1389»، «آب آئینه آفتاب»، «خاطرات آیت‌الله پسندیده» و «منشور روحانیت» عرضه می‌شوند.

 

در بخش «مقاومت» نیز کتاب‌هایی چون «همپای صاعقه»، «عشق سال‌های جنگ»، «دا» و «ضربت متقابل» موجودند. این مجموعه در بخش نرم‌‌افزار و فیلم نیز دارای آرشیوی غنی است و جلسات نقد و بررسی فیلم نیز به زودی با حضور صاحبان اثر برگزار خواهند شد.

 

همچنین کافه کراسه دارای بخش امانت کتاب است که در آن علاقه‌مندان با اعتبار 10 هزار تومانی قادر به امانت گرفتن کتاب خواهند بود. این اعتبار با امتیازهایی چون حضور در کافه، میزان خرید کتاب، میزان کتاب به امانت گرفته شده و ... افزایش خواهد یافت.
 

در «کافه کراسه» مکانی نیز برای استفاده از اینترنت فراهم شده است و علاقه‌مندان از طریق نرم‌افزارهای موجود در این بخش می‌توانند با تازه‌های نشر آشنا شوند.

 

«کافه کراسه» در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان 16 آذر، ضلع شمال‌غربی دانشگاه تهران، خیابان پورسینا، شماره 21 همه روزه از ساعت 9 تا 21 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

شایان ذکر است واژه «کراسه» به معنی کتاب است.
 

5860

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۰
    4 49
    جوک بود؟
    • بهاره IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
      14 0
      چرا به نظرت جوکه؟ !!!!
  • همدل IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
    19 4
    منم به این کافه رفتم. واقعا بی نظیر بود. بار اول رفتم واسم جذاب بود دفعات بعدی همون جذابیتو داشت. خیلی باحاله
  • سمانه IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    8 2
    کافه ی خوبی یه محیطش رو خیلی دوست دارم شده پاتق من و دوستام
  • محمد US ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    3 9
    پولش رو کی می ده ؟
  • رضایی A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    3 2
    واقعا عالی وجدیدبودهم محیطش.هم جوش .وحتی منوش