ایبنا نوشت:

موسسه بوستان کتاب که در راستای ترویج معارف دینی و وحیانی قرآن کریم و فرهنگ اهل‌بیت(ع) فعالیت دارد، موفق به تولید، چاپ و بازچاپ 74 اثر مرتبط با روزهای سوگواری سالار شهیدان و ماه‌های محرم و صفر شده است.


مهدی محدثی، کارشناس اطلاع‌رسانی و ارتباط با مراکز علمی موسسه بوستان کتاب، با اشاره به این که اغلب این آثار در شمار تالیفات و ترجمه کارشناسان حوزه دین و ترویج مبانی اسلامی‌اند، عنوان کرد: برخی از منابع تحقیقاتی و درسی ویژه طلاب حوزه و دانشجویان علوم اسلامی و قرآنی در این میان جای دارند.

 

وی از جمله مکتوبات چاپ نخست این موسسه دینی ـ فرهنگی که سال جاری ویژه «ماه محرم» تولید و منتشر شده‌اند، کتاب‌های «احیای ارزش‌ها در نهضت عاشورا» اثر محمدجواد صاحبی، «اصحاب امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا» نوشته سیداصغر ناظم‌زاده، «این سند خورشید است» نوشته محبوبه زارع، «در کوی جانان» نوشته حسین واثقی، «زخم آفتاب» به قلم حسن جلالی‌عزیزیان، «عاشورا در فقه» اثر سید ضیاء مرتضوی، «عشق دمشق» از محمدحسن عرب، «من عمه هستم، تو بابا» نوشته محسن ربانی و «نقش زنان در حماسه عاشورا» تالیف محمدصادق مزینانی را نام برد.

 

محدثی از دیگر تولیدات این مرکز که به مناسبت ماه محرم بازچاپ شده‌اند، آثاری مانند «آلبوم عاشورا»، «آموزه‌های اخلاقی رفتاری امامان شیعه محمد»، «اصحاب امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا»، «امام حسین(ع) و قرآن»، «امامت و امامان آیت‌الله ابراهیم امینی»، «او چراغ خانه ماست»، «باغ سیب، درخت شکیب»، «بانوی کربلا عایشه»، «بهترین بابای دنیا»، «پیامبر و یهود حجاز»، «پیشوای شهیدان»، «تعامل انصار با اهل بیت(ع)»، «جابربن عبدالله الانصارى»، «جام عبرت»، «جلوه‌های عرفانی نهضت حسینی»، «چهره‌ها در حماسه کربلا»، «حبیب‌بن مظاهر»، «حیات پاکان(1 و 2)» و «خلاصه خوبی‌ها» را نام برد.

 

کارشناس اطلاع‌رسانی و ارتباط با مراکز علمی موسسه بوستان کتاب با بیان این که 20 عنوان از آثار این مجموعه ویژه «ماه صفر» چاپ یا بازچاپ شده‌اند، گفت: «المبعث و المغازی» نوشته رسول جعفریان، «حجربن عدی الکندی» اثر دکتر لبیب بیضون، «کتابنامه ائمه اطهار(ع)» اثر ناصرالدین انصاری‌قمی، «مأخذشناسی رسول اعظم(ص) در تفاسیر قرآن»، «محمد فی القرآن» تالیف آیت‌الله سیدرضا صدر و سیدباقر خسروشاهی و «نامه‌های کودکان به پیامبر مهربانی» نوشته محبوبه زارع، از جمله آثار چاپ نخست این مجموعه‌اند.

وی کتاب‌های «حقایق پنهان»، «دریا، طوفان، تلاطم: پنجره‌ای به آفاق شخصیت شگفت امام حسن مجتبی(ع)»، «راه محمد(ص)»، «زندگانی امام حسن مجتبی(ع)» و «سیمای اهل‌بیت(ع) در آیه مودت از نظر فریقین» را در شمار منابع بازچاپی ویژه ماه صفر این موسسه یاد کرد.
 

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب ها‌‌‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه ارسال پستی، می‌توانند تلفنی سفارش کتاب دهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =