باز هم اخبار جدیدی از معافیتهای سربازی به گوش می رسد. در تازه ترین خبرها،رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد که مطابق نظر ستاد کل نیروهای مسلح حداقل تا 10 سال آینده، قانون معافیت دوبرادری قابل اجرا نخواهد بود.

سردار سید حمید صدرالسادات درباره مراحل تصویب قانون جدید وظیفه عمومی می گوید که از سال 88 که قرار شد در قانون وظیفه عمومی (مصوبه سال 63)، اصلاحاتی بوجود بیاید، این موضوع در مجلس تحت عنوان «اصلاحیه قانون خدمت وظیفه عمومی مصوبه سال 63» مطرح شد.
به گزارش خبرآنلاین ،وی با اشاره به اینکه، قانون اصلاحی، 52 ماده دارد، می افزاید: یکی از اصلی‌ترین اشکالاتی که شورای نگهبان بر این قانون گرفت، اخذ نظر مقام ‌معظم رهبری و ستاد کل نیروهای مسلح درباره معافیت‌ها به ویژه معافیت دو برادری بود ادامه می دهد: سرانجام در توافق انجام شده بین مجلس، ستاد کل و شورای نگهبان، قرار شد تصمیم‌گیری در این باره به ستاد کل واگذر شود.
رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره نظر این سازمان در اجرای معافیت دو برادری، می گوید: نظر ما براین بود که این بند (قانون معافیت دو برادری) در قانون نیاید زیرا با شرایط کنونی، این قانون در کشور قابل اجرا نیست.
وی دلیل این قانون را کاهش میزان موالید کشورمان یعنی افرادی که به سن مشمولیت می‌رسند اعلام می کند و می افزاید: از طرفی اگر در سال‌های آینده این معافیت اجرا شود، پیش‌بینی ما این است که سالانه تعداد قابل ملاحظه‌ای از مشمولان با اجرای این قانون، معاف می‌شوند، بنابراین دراعزام با مشکل روبرو می‌شویم و باید طول خدمت سربازی را افزایش دهیم که این به صلاح نیست.
به گفته رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا، در اجرای معافیت سه برادری که عنایتی از سوی مقام‌معظم رهبری بود و تا پایان امسال قابل اجرا است، برای نزدیک به 460 هزار نفر از مشمولان کارت معافیت از سوی سازمان وظیفه عمومی صادر شد.
45232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    2 0
    سلام تو را خدا تو را هر کسی را که دوست دارین معافیت دو برادری را تصویب کنید .من 4 سال منتظرم