فارس نوشت:

 رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قبل از تصویب کاهش رابطه در مجلس، دولت انگلیس از کاردار ایران درخواست کرده بود که مجلس از تصمیم خود برای کاهش رابطه صرف‌نظر کند.  

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه کاهش روابط با رژیم سلطنتی انگلیس بر اساس منافع ملی بود، اظهار داشت: نمایندگان ملت ایران در مجلس شورای اسلامی مسئول حراست از حقوق و منافع مردم ایران هستند و بر همین اساس در پاسخ به جنابات این رژیم و اقدامات ضدایرانی آنها، تصمیم به کاهش روابط با این رژیم کرده است.

وی در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه انگلیس مبنی بر برخورد با ایران به خاطر کاهش رابطه، گفت: همانطور که آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفتند، کاهش رابطه اول راه است، اگر واکنشی از صورت دولت انگلیس علیه ایران صورت بگیرد، پاسخ مجلس ایران کوبنده خواهد بود.

بروجردی با بیان اینکه انگلیس باید خود را ملزم به احترام به حقوق ملت کند، گفت: قبل از تصویب کاهش رابطه در مجلس، دولت انگلیس کاردار ایران در لندن را احضار و درخواست کرده بود که مجلس ایران از تصمیم برای کاهش رابطه با دولت انگلیس صرف‌نظر کند؛ این پیام به دولت و مجلس ایران منتقل شد و در نهایت نمایندگان مردم تصمیم به تصویب کاهش رابطه با دولت انگلیس کردند.
 

/212 212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    3 8
    احسنت به اين مجلس که عزت را به ملت بازگرداند.
  • ریچارد IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    3 4
    شتردرخواب بیند....
  • احسان IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    0 2
    باید این روباه استعمارگر پیر تو دهنی محکمی میخورد حتی زودتر از اینها.دم مجلسی ها گرم