هشدارهای بسیاری درباره شیوع ایدز در زنان وجود دارد. هرچند که هنوز هم کمتر از 10 درصد مبتلایان به HIV/ایدز را زنان تشکیل می دهند.

اما هشدارهایی برای نزدیک بودن به موج سوم ایدز داده شده است. موجی که به دلیل سوء رفتار جنسی و روابط جنسی محافظت نشده بوجود می آید. قربانی اصلی این موج هم زنان و در ادامه تولد کودکان مبتلا به ویروس ایدز است.
به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، به دلیل شرایط فرهنگی و ترددهای غیر قانونی به کشورهای همسایه و چند همسری افراد مبتلا، میزان ابتلا به ایدز در میان زنان استان 2 برابر میانگین کشوری است و این نسبت در میان کودکان نیز 3 برابر از میانگین کشوری بیشتر است.
طباطبایی در همایش ایدز و رابطان سلامت استان سیستان و بلوچستان گفت: بیماری ایدز، جزو بیماری های رفتاری است. با ارتقای آموزشهای رفتاری می توان از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، منصور شکیبا رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در همایش ایدز و رابطان سلامت با بیان این مطلب گفت: ایدز بیماری است که راه های انتقال و پیشگیری از آن شناخته شده است و باید با آموزشی همگانی و نگرشی مثبت به مبتلایان به این بیماری اجازه استفاده از امکانات و منابع اجتماعاتی را به بیماران داد.
شعار امسال روز جهانی ایدز «پیش به سوی صفر در ایدز» به معنی صفر در موارد جدید عفونت، صفر در مرگ ناشی از ایدز، صفر در تبعیض مبتلایان به ایدز است.
4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک نگران IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
    7 2
    آیا می توان مطمئن بود که این آمار صرفا در سیستان که منطقه محرومی است به نسبت بالاتر است ؟مرزهای غربی کشور هم مشکلات خاص خود را دارند، شهرهای بزرگ هم مشکلات خود را و مراکزی نظیر زندانها و یا بازپروری و ... هم به هم چنین.فقط سیستان بیشتر در چشم است و صحبت کردن راجع به آن هم آسانتر. از واقعیات شهرهای بزرگ هم بگوئید باید از جائی شروع کرد، نسل جوان ما نیازمند هوشیاری و بیداری است و اینکه فردا خیلی دیر است.
  • reza SE ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
    2 3
    chera? bi tavajoohi be keshvar!
  • مهدی704 IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    2 2
    واقعاً براتون متأسفم..
  • سیستانی کتول IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    3 1
    با سلام آمار استان سیستان و بلوچستان بالاست نه اینکه سیستانی و آن هم بخاطر رفت و آمد بلوچها به کشورهای عربی بدون زن و بچه است لطفا اصلاح فرمایید.
  • بنیادنیمروز کانون فرهیختگان سیستانی IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    3 0
    باسلام بعنوان یک همکار مطبوعاتی ورسانه ای از شما گلایه دارم که نظرم را منتشر نکردید. شما از بهترین سایت های ایران هستید ولی اینکه نام یک استان را ابتر بنویسید با توجه تفاوت های مهم ومتعدد در ابتدا وانتهای نام(سیستان وبلوچستان)،قدری ظلم است. بهتر است که یا خبر را اصلاح کنید یا اسم استان را به جای اسم یک قوم بنویسید چون استان سیستان وبلوچستان با سیستانی که یک قوم است خیلی متفاوت می باشد امیدوارم اینبار نظرم را منتشر کنید.چون گوینده خبر می گوید زنان استان سیستان وبلوچستان نه زنان سیستانی چون ما استانی بنام سیستان که نداریم وقتی می نویسیم سیستانی شامل من که اصالتا سیستانی ولی ساکن تهران هستم هم میشود!!!!
  • محمد قلعه نو سیستانی IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
    3 1
    سلام و عرض ادب به عنوان یک دانشجویی سیستانی گلایه ای بسیار بزرگ دارم انهم این خبر عجیب و غریب که مشاهده کردم اگه کمی مطالعاتتان رو بر روی قومیتهای ایران بیشتر کنید به نظر برسد فرق قوم سیستانی با دیگران چیست لطفی کنید اسم زن سیستانی یا اسم استان را از روی سایت تان بردارید و استان سیستان بلوچستان فرقش با سیستان این است که سیستان استان جدای نیست پس من هم که در گلستان زندگی میکنم شامل این معرفی خبر نگارتان می شوم