ایسنا نوشت:

سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان در شيوه‌نامه‌ پيشنهادي خود خواهان واگذاري وظيفه تعيين تعرفه‌ واردات خودرو به كميته‌ قيمت‌گذاري خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت شده است. هفته گذشته سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان شيوه‌نامه‌ پيشنهادي خود در خصوص وظايف و نقش كميته‌ قيمت‌گذاري خودرو را براي نظر‌خواهي به اعضاي اين كميته ارسال كرد.

سازمان حمايت در اين شيوه‌نامه پيشنهاد كرده كه بررسي موضوعات مربوط به فروش و خدمات پس از فروش خودرو و هم‌چنين تعيين تعرفه‌ واردات خودرو نيز به كميته‌ قيمت‌گذاري خودرو واگذار شود.  در حال حاضر نمايندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو)، سازمان‌ حمايت از مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان، انجمن خودروسازان، انجمن قطعه‌سازان، انجمن حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان و مديران عامل خودروسازان به تناسب موضوع عضو كميته‌ قيمت‌گذاري خودرو هستند.

البته نمايندگان انجمن قطعه‌سازان و مديران عامل خودروسازان بدون حق راي در اين جلسات حضور مي‌يابند.

حدود سه ماه پيش بود كه با نظر وزير صنعت، معدن و تجارت وظيفه‌ قيمت‌گذاري از كميته‌ قيمت‌گذاري خودرو سلب و به سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان واگذار شد.

به نظر مي‌رسد سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان با ارائه‌ پيشنهاد واگذاري وظيفه‌ تعيين تعرفه واردات خودرو و بررسي موضوعات مربوط به فروش و خدمات پس از فروش خودرو به دنبال فعال‌سازي كميته‌ قيمت‌گذاري خودرو به عنوان يك نهاد قدرتمند در صنعت خودرو كشور است.

هنوز مشخص نيست در صورت واگذاري اين وظايف، كميته قيمت‌گذاري خودرو نظر نهايي را در اين زمينه‌ها ارائه كرده يا اينكه نظر مشورتي خود را به ديگر دستگاه‌هاي مسئول از جمله كميسيون ماده يك ارائه خواهد داد.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تارخ IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
    5 0
    سازمان حمایت مگر زیر نظر چه کسی کار میکند؟اینها همه مانورهای دولت است و از سود تعرفه خودرو و واردات نمیگذرد چون منافع خودشان مهم است و درآمدشان نه مردم!!!!!حالا توسط این و آن فرقی نمیکند. مهم کاهش تعرفه است که یا اتفاق نمیافتد یا در حد صفر اتفاق میافتد.اگر تعرفه صفر شود که خودروسازی ایران را باید تعطیل کنند و این یک شکست برای دولتی است که میگفت جنرال موتورز ورشکست کرده است!!!!
  • بدون نام IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
    2 0
    یه بارکی بگو یه چیزی هم دستی بدیم به سایپا و ایکو!