روزنامه خراسان نوشت:

17 نفر که در یک باند سرقت و تشکیل لانه فساد دستگیر شده اند متهم هستند که دختران فراری و زنان را با فریب و نیرنگ به لانه فساد می کشاندند و مورد تعرض قرار می دادند.
فرمانده انتظامی مشهد با بیان این مطلب گفت: چند روز قبل زن جوانی که اهل یکی از شهرهای خراسان رضوی بود با مراجعه به کلانتری شهرک ناجا به ماموران انتظامی گفت: از شهرستان به مشهد آمدم و به دلیل این که جا و مکانی نداشتم در دام افراد خلافکاری گرفتار شدم. آن ها مدعی بودند که می توانند جای مناسبی را به من بدهند و به همین دلیل مرا به منطقه ای در شهرک صابر مشهد بردند اما روز بعد متوجه شدم که آن ها با ریختن مواد بیهوشی داخل چای مرا بیهوش کرده و مورد تعرض قرار داده اند.
سرهنگ پاسدار احد کریمی افزود: با توجه به اهمیت موضوع گروه ویژه ای از ماموران انتظامی به سرپرستی سرهنگ جامی (رئیس کلانتری شهرک ناجا) مامور رسیدگی به این پرونده شدند و تحقیقات پلیسی در این باره آغاز شد. رئیس پلیس مشهد خاطرنشان کرد: در حالی که شاکی پرونده نتوانسته بود آدرس دقیقی از محل اعضای این باند به ماموران بدهد، گروه ویژه کلانتری به سرنشینان یک خودرو پراید که دختر جوانی نیز داخل آن بود در شهرک صابر مشکوک شدند و به تعقیب آن پرداختند اما راننده که متوجه ماموران شده بود خودرو را رها کرد و سرنشینان آن با استفاده از تاریکی شب متواری شدند.
وی تصریح کرد: ماموران با تعقیب سرنشینان به محل تقریبی اختفای آنان در منطقه دست یافتند و با کسب مجوزهای قضایی، عملیات ردزنی متهمان فراری را در حالی آغاز کردند که بررسی ها نشان داد خودرو پراید نیز مسروقه است. وی گفت: ماموران انتظامی روز بعد از این حادثه و با تحقیقات محلی به مخفیگاه متهمان رسیدند و در یک عملیات غافلگیرانه وارد این منزل مسکونی شدند. در بازرسی از این منزل 4 مرد، یک زن و یک دختر 15 ساله در حالی دستگیر شدند که موادمخدر صنعتی استعمال می کردند.
دختر 15 ساله با معرفی سرکرده باند به نام کاظم لولو گفت: آن شب من به همراه کاظم لولو بودم که ماموران به تعقیب ما پرداختند و ما با رها کردن خودرو فرار کردیم. سرهنگ کریمی ادامه داد: ماموران انتظامی در پی همکاری دختر نوجوان مخفیگاه کاظم لولو را به محاصره درآوردند و با هماهنگی مقام قضایی وارد این منزل شدند و 10 تن دیگر از اعضای باند را که در حال مصرف شیشه در این لانه فساد بودند، دستگیر کردند.در بازرسی از این منزل نیز مقادیری موادمخدر صنعتی به همراه آلات و ادوات سرقت، انواع پایپ، 2 دستگاه موتورسیکلت مسروقه و غیره در حالی کشف شد که یکی از متهمان با قمه به سوی ماموران حمله کرد اما با اقدام سریع ماموران انتظامی خلع سلاح شد.
فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به این که گروه ویژه انتظامی در پیگیری این پرونده به یکی دیگر از لانه های فساد دست یافتند، خاطرنشان کرد: با اعترافات متهمان دستگیر شده ، یکی دیگر از مخفیگاه های متهمان شناسایی شد و فرد دیگری که معروف به «دایی» بود و در سرقت ها نقش داشت دستگیر شد. سرهنگ کریمی گفت: طبق بررسی های انجام شده، اعضای این باند در مناطق مختلف شهر و به ویژه در پایانه های مسافربری و خیابان های اطراف حرم مطهر دختران و زنانی را که جا و مکانی نداشتند شناسایی می کردند و آنان را با دادن وعده های واهی فریب می دادند.
وی افزود: از دستگیرشدگان مقدار زیادی آلات و ادوات سرقت، موادمخدر ، اسناد و مدارک و اموال داخل خودرو نیز کشف شده است که تحقیقات در این باره ادامه دارد. وی تصریح کرد: تاکنون 17 متهم در این رابطه دستگیر شده اند که بازجویی از آنان ادامه دارد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایلیا IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    9 0
    کلیه دختران فراری بایدجمع اوری وتحت پوشش دولت درکارخانه های تولیدی مشغول بکارگردندتا احساس مسئولیت بکنند