گام مجلس برای لغو مصوبه هفته گذشته خود، نهایتا به حذف ماده شائبه برانگیز قانون مدیریت خدمات کشوری در پرداخت حقوق مادام​العمر به مقامات سیاسی منجر شد.

به گزارش خبرآنلاین، پس از تصویب کلیات طرح رد مصوبه هفته گذشته مجلس که از سوی شورای نگهبان نیز رد شد؛ نمایندگان وارد بررسی جزئیات این طرح شدند. حسن کامران پیشنهاد داد تا به جای لغو مصوبه هفته گذشته، اصل ماده شائبه برانگیز در پرداخت حقوق مادام​العمر به مدیران سیاسی حذف شود. پیشنهادی که با موافقت رئیس مجلس مواجه شد.
لاریجانی در موافقت با پیشنهاد کامران برای حذف بندی از قانون مدیریت کشوری که این شائبه را آفریده بود، گفت: در این قانون مقامات سیاسی برشمرده شدهو خواستار پرداخت 80 درصد حقوق به مدیران سیاسی​ای شده که سابقا کارمند دولت بوده​اند. مشکل این است که یکی از مقامات اگرکارمند دولت نیست، برمی​گردد سر کارش. اگر هم کارمند دولت است، باز هم می رود سر پست قبلی​اش. واقعیت این است که حقوق همان پست ممکن است بیشتر هم باشد ولی برخی با اعلام ارائه حقوق مادام​العمر این شائبه را ایجاد کرده​اند که گویی حقوق مدیران خیلی زیاد است.
وی با تاکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران، مسئولان خادمین مردم هستند و شانی بالاتر از دیگران ندارند، ادامه داد: متاسفانه اخیرا به بهانه شائبه پرداخت حقوق مادام العمر به مقامات سیاسی، ظلمی به نظام شده که باید نمایندگان جلوی آن را بگیرند. تصوری علیه نظام در رسانه​های بیگانه ایجاد شده، بیاید اصل موضوع و مبداش را در قانون خدمات مدیریت حذف کنیم تا جلوی این ظلم به نظام گرفته شود.
رئیس مجلس با بیان اینکه این قانون به شکل آزمایشی در مجلس هفتم تصویب شده است، یادآور شد: از زمان اجرای آزمایشی این قانون، فقط یکسال و نیم باقی مانده است که  با حذف این بند در مدت باقی​مانده هم ثلمه​ای وارد نمی​شود. برای احقاق این حق واز میان برداشتن این ظلم به نظام، به این مصوبه رای بدهید.
اظهارات لاریجانی موثر واقع شد و نمایندگان به لغو کامل پرداخت حقوق مادام العمر به مقامات رای دادند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    0 0
    یعنی واقعا این اصل حذف شد؟؟!!!!!