۰ نفر
۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۳

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

سازنده‌های معتبر در محله گیشا تعدادی واحد مسکونی با متراژهای مختلف (75، 85، 92 و 105 مترمربع) را برای پیش فروش به بازار عرضه و اعلام کرده‌اند این واحدها سال بعد به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

همچنين در غرب تهران چندین واحد مسکونی از 75 تا 246 متر مربع در یک برج با تمامي امکانات، آماده پیش فروش به خریداران است. این برج مسکونی در حال حاضر در مرحله نازک‌کاری است و تحویل واحدهای پیش فروش برای 7 ماه آینده وعده داده شده است که متقاضیان می‌توانند در ازای پیش‌خرید هر واحد، یک پیش سند دریافت کنند.
در مقابل این دسته از آگهی‌ها که سازنده‌های بنام یا تازه‌کار در «بازار پیش فروش» تعدادی از واحدهای خود را به عنوان پیش خرید برای خریداران تعیین می‌کنند، برخی از سازنده‌ها هم از متقاضیان حاضر در «بازار مشارکت در ساخت» پیشنهاد به مشارکت در ساخت‌وساز می‌کنند.
برای مثال: بنگاهداری در شمال تهران اعلام کرده؛ اگر مالکی قصد دارد ملک کلنگی خود را در منطقه یک یا 3 برای مشارکت در ساخت به بازار مسکن عرضه کند، سازنده‌های بنام با نمونه‌کار عالی، آماده مشارکت هستند.
علاوه براین، تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت برای ملک کلنگی یا زمین با ابعاد مختلف در کلیه مناطق تهران طی 48 ساعت با سازنده‌های حرفه‌ای و باسابقه و همچنین با زمان‌بندی دقیق، مشخصات یک آگهی برای مشارکت در ساخت است.
برخی از بنگاهداران دلایل مختلفی را برای اینکه سازنده‌ها هم در بازار مشارکت در ساخت و هم در بازار پیش‌فروش حضور دارند، عنوان کردند.
یکی از مشاوران املاک فعال در شرق تهران در این باره اظهار کرد: گاهی اوقات سازنده مشغول به ساخت یک پروژه است که پیش از اتمام آن، پروژه دیگری با شرایط و منافع بهتر که از نظر اقتصادی هم به صرفه‌تر است به وی پیشنهاد می‌شود و سازنده هم به دلیل اینکه پروژه جدید را از دست ندهد مجبور می‌شود تعدادی از واحدهای در حال ساخت را پیش‌فروش کند تا از این طریق مبلغی که برای سرمایه‌گذاری در پروژه جدید نیاز است را فراهم کند.
یکی دیگر از فعالان بازار مسکن در شمال تهران گفت: اینکه سازنده هم در بازار پیش‌فروش و هم در بازار مشارکت در ساخت حضور داشته باشد، روالی عادی است و معمولا اگر سازنده‌ای یک آپارتمان 10 واحدی را بسازد که با مالک مشارکت یکسان داشته باشد از 5 واحد، یک واحد را پیش‌فروش می‌کند تا قسمتی از سرمایه خود را دوباره زنده کند.
از سوی دیگر به گفته بنگاهداری اگر سازنده طی مراحل ساخت با کمبود سرمایه رو به رو شود و ممکن است که کار نیمه‌کاره رها شود در این صورت تعدادی (یک یا دو) از واحدهای در حال ساخت را پیش‌فروش می‌کند.

 

 

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
    2 0
    از قانون پیش فروش آپارتمان چه خبر؟ اجرایی شد ؟ آیین نامه هایش نوشته شد؟
  • شهید IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
    0 1
    عالیه
  • آرش IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    1 0
    خدا شما را نبخشد كه با ارائه اينگونه گزارشات قيمت خانه ها را افزايش ميدهيد
  • mohsen A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    0 0
    خواهش قيمت مسكن رابيشتردرج كنيد متشكرم