مروری بر حوادث جهان در یکشنبه 29 آبان 1390

یازده دانشجو در حادثه رانندگی در عربستان سعودی کشته شدند

واحد مرکزی خبر نوشت: سازمان حفاظت مدنی عربستان سعودی اعلام کرد بر اثر برخورد یک دستگاه مینی بوس با خودرویی روز یکشنبه در شمال این کشور، سیزده سرنشین آن از جمله یازده دانشجو کشته شدند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریاض،‌ به گفته این سازمان، این مینی بوس سیزده دانشجو را به دانشگاهی در ششصد و چهل و یک کیلومتری شمال ریاض انتقال می داد که با خودرویی برخورد کرد. دو راننده و همچنین یازده دانشجو همان موقع کشته شدند. عربستان سعودی تنها کشور جهان است که زنان در آن حق رانندگی ندارند.

 

آمار تلفات سیل تایلند از مرز 600 نفر گذشت

واحد مرکزی خبر نوشت: آمار تلفات ناشی از سیل در تایلند که بدترین سیل در این کشور در بیش از نیم قرن گذشته بوده است از مرز ششصد نفر عبور کرد. به گزارش آسوشیتدپرس از بانکوک، این سیل اواخر ژوئیه با بارش باران های موسمی و یک رشته طوفان های گرمسیری آغاز شد. سیلاب در حرکت خود به طرف جنوب تایلند چندین شهر را به زیر آب برد و بانکوک، پایتخت این کشور را نیز در بر گرفت. بیش از دو سوم 77 استان تایلند تحت تاثیر سیل قرار گرفته اند. دولت تایلند روز یکشنبه اعلام کرد آمار تلفات سیل به 602 نفر رسیده است که بیشتر آنها بر اثر غرق شدن جان باخته اند. دولت تایلند افزود تعداد استان های سیل زده اینک 17 استان است. در روزهای اخیر اوضاع به نحو چشمگیری بهبود یافته است و عملیات پاکسازی در بسیاری از مناطق شروع شده است.با این حال گفته می شود برخی مناطق تا چند هفته دیگر زیر آب خواهند بود.

 

زلزله ‌٥/٥ ریشتری ژاپن را لرزاند

ایسنا نوشت: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5/5 ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین صبح یکشنبه ژاپن را لرزاند. به گزارش مرکز لرزه‌نگاری ژاپن این زمین لرزه ساعت 10:22 به وقت محلی 130 کیلومتری شمال توکیو را به لرزه درآورد. در گزارش این مرکز آمده است که قدرت این زمین‌لرزه به حدی نبوده است که احتمال وقوع سونامی وجود داشته باشد. به گزارش رسانه‌های داخلی ژاپن، زمین لرزه 9 ریشتری که ماه مارس در این کشور اتفاق افتاد سبب وقوع سونامی بزرگ شد و حدود 230 هزار نفر در این حادثه کشته و مفقود شدند. حدود 20 درصد زمین‌لرزه‌های جهان در این کشور زلزله‌خیز اتفاق می‌افتد. 

 

دهها کشته و زخمی بر اثر آتش سوزی در مدرسه ای در جده عربستان

واحد مرکزی خبر نوشت: در پی آتش سوزی در یک مدرسه خصوصی در جده عربستان سعودی دست کم دو نفر کشته و چهل و شش نفر زخمی شدند. به گزارش روزنامه عرب نیوز چاپ عربستان در اینترنت، این آتش سوزی که گفته می شود روز گذشته بر اثر اتصال سیم برق شکل گرفته در منطقه صفا در جده رخ داده است. پلیس اعلام کرده است که در این حادثه دو معلم مدرسه کشته شده اند و بیشتر زخمی ها دانش آموز هستند و حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است. فرماندار مکه مکرمه که روز گذشته پس از آتش سوزی عازم محل حادثه شد دستور تشکیل یک کمیته برای بررسی علت آتش سوزی را صادر کرد. فرماندار مکه اعلام کرده است که اگر سهل انگاری انسانی در وقوع آتش سوزی دخیل بوده باشد با عوامل آنها به شدت برخورد خواهد شد.

 

مرگ چهار معدنچی در استان مغولستان داخلی چین تایید شد

واحد مرکزی خبر نوشت: مرکز امداد محلی استان خودمختار مغولستان داخلی چین مرگ چهار معدنچی را که در یک معدن زغال سنگ در این استان گرفتار شده بودند تایید کرد. بر اساس اعلام این مرکز همچنان یکی از این معدنچیان ناپدید است. اجساد این معدنچیان از معدن زغال سنگ یوانلین واقع در شیانگهوانگ بانییر در استان مغولستان داخلی بیرون کشیده شد و امدادگران همچنان به جستجوی یک نفری که ناپدید شده است ادامه می دهند. به گزارش خبرگزاری شین هوا، این معدن در ساعت سه و ده دقیقه بامداد روز جمعه فرو ریخت و دوازده نفر در آن محبوس شدند. هفت نفر از این افراد بامداد امروز یکشنبه نجات یافتند و به بیمارستان منتقل شدند. در این معدن سیزده معدنچی زیر زمین کار می کردند که این حادثه اتفاق افتاد و تنها یکی از آنها نجات پیدا کرد.

 

تیراندازی، جشن عروسی را به عزا تبدیل کرد

ایسنا نوشت: بنابر اعلام پلیس هند بر اثر تیراندازی در یک مراسم جشن عروسی چهار نفر کشته و سه نفر دیگر نیز مجروح شدند. پلیس در گزارش اولیه خود از دستگیری هشت مظنون خبرداده و اعلام کرده است که به نظر می‌آید متهمان این حادثه از قبل با این خانواده مشکل داشته و هدفشان بر هم زدن این مراسم بوده است. به گفته یکی از شاهدان، تمامی مهمانان برای صرف غذا دور میز شام ایستاده بودند که ناگهان صدای شلیک گلوله را شنیدند. مدیر سالن عروسی گفت: با شنیدن صدای گلوله با پلیس تماس گرفتم. پلیس همچنین چندین خشاب خالی که متعلق به یک اسلحه کمری بوده است در صحنه جرم پیدا کرده است. پلیس در حال بازبینی فیلم این مراسم است تا متهمان واقعی را دستگیر کند.

 

در یک سانحه رانندگی در مکزیک ، 13 نفر جان باختند

واحد مرکزی خبر نوشت: بر اثر سقوط یک دستگاه اتوبوس به دره ای عمیق در مرکز مکزیک، 13 نفر کشته و 30 تن دیگر زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از مکزیکو سیتی، یک مقام مسئول نزدیک به صحنه سانحه در تنانسینگو واقع در ایالت مکزیکو، علت وقوع این حادثه را که اوایل روز شنبه به وقت محلی روی داد، از کار افتادن سیستم ترمز اتوبوس عنوان کرد. زخمی های این حادثه بلافاصله به بیمارستان های شهرهای اطراف انتقال یافتند.

 

آتش سوزی در فیلیپین چهار قربانی گرفت

واحد مرکزی خبر نوشت: بر اثر وقوع آتش سوزی پیش از بامداد روز یکشنبه در فیلیپین چهار نفر کشته و بیش از یک هزار و پانصد نفر بی خانمان شدند. خبرگزاری آلمان از مانیل گزارش داد بابی بارولو از مقامات اداره آتش نشانی مانیل اعلام کرد در این آتش سوزی حدود پانصد خانه در محله فقیرنشین کویزون واقع در حومه مانیل طعمه آتش شد. سه کودک که بزرگترین آنها تنها ده ماه داشت در این آتش سوزی جان خود را از دست دادند. تحقیقات درباره علت وقوع این آتش سوزی آغاز شده است.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =